Vyšlo The Bard’s Tale IV: Barrows Deep – oldschoolové RPG v moderním hávu

Brian Fargo konečně dotáhl svůj nový projekt do konce. Pokračování série The Bard’s Tale jsme se dočkali po opravdu dlouhých 30 letech. Taková časová propast dělí třetí díl The Bard’s Tale III: Thief of Fate a čerstvou novinku The Bard’s Tale IV: Barrows Deep. Start bohužel není úplně hladký.

Capcom zavřel studio Capcom Vancouver, tvůrce série Dead Rising

Náznaků bylo několik, finální rozsudek padl přes noc. Japonské vydavatelství Capcom se rozhodlo zavřít svou pobočku ve Vancouveru a ukončit všechny tam vznikající projekty. Důvodů bude asi víc, ale hlavní verdikt zní: „…[Capcom] se bude soustředit na vývoj hlavních titulů v Japonsku.“

Příští týden se vrátíte do povedeného světa The Council

Adventurní série The Council se vydáním třetího dílu přehoupla za svou polovinu, takže by většinu příběhových linií měla konečně začít svádět k nějakým konkrétním závěrům. Čtvrtý díl z plánovaných pěti dorazí na herní zařízení už příští týden a stále se zdá, že právě od vývojářů z Big Bad Wolf by si takové Telltale Games měly brát příklad.

PC verze stylové free to play rubačky Let it Die od Suda51 vyjde už příští týden

Po dvou letech od vydání na PlayStation 4 se stylová rubačka Let it Die podívá i na PC. Na Steamu vyjde už 26. září a nabídne v podstatě to stejné, co před časem na konzoli. Tedy hodně zvláštní, ale docela povedený mix chaotické survival akce s roguelike prvky, kdy začínáte ve spodním prádle a musíte se dostat až na vrchol věže Tower of Barbs.

Sony vydá svou první retro konzoli PlayStation Classic s 20 hrami

Žijeme v pozoruhodné době. Technologie ženou kupředu obrovským tempem, ale my se přesto rádi vracíme do dávné minulosti. A tím my myslím hráče, vývojáře, i vydavatele. V Sony si jsou dobře vědomi síly nostalgie, takže si pro nás připravili lahůdku v podobě PlayStation Classic. Jde o nové vydání vůbec první konzole s touto značkou, které dorazí v den 24. narozenin původního zařízení.

Drzý a přisprostlý South Park: The Stick of Truth vyjde i na Switch

Trvalo to, ale přesto se majitelé Switche dočkají. Ubisoft oznámil, že nadmíru povedené RPG South Park: The Stick of Truth vyjde i na přenosné konzoli od Nintenda a to už příští týden, 25. září. The Stick of Truth vyšel už před více jak čtyřmi lety, ale pořád jde o relativně unikátní, a hlavně povedené RPG.

Project Hospital - dojmy z hraní české strategie

Stavění zábavních parků se dočkalo po téměř dvou dekádách a předlouhém období sucha. Díky předloňskému vydání Planet Coaster lze hovořit o důstojném nástupci staré klasiky. Další na řadě je, doufejme, budování nemocnic. Je na čase, protože Theme Hospital už má na krku také pěkné dva křížky. Hlavní díl pozornosti se, nepříliš překvapivě, upíral k Two Point Hospital, na níž pracovali i někteří autoři zmíněné nemocniční modly. Byla by však chyba kvůli tomu přehlédnout sympatický Project Hospital od pražského studia Oxymoron.

V listopadu vám zamotá hlavu Tetris od tvůrce Rez a Child of Eden

Globálně jedna z nejznámějších a nejhranějších videoher historie dostane svoji novou, značně zmodernizovanou verzi už v listopadu. Tetris Effect vyjde 9. listopadu, a to exkluzivně na PlayStation 4. Zrovna o Tetris není na téměř libovolné platformě nouze, jenže Tetris Effect má v rukávu jedno velké eso, které může hru odlišit od nespočtu svých bratříčků: Tecuju Micugučiho.

Sea of Thieves rozšíří datadisk Forsaken Shores, ale až za týden

Nedá se říct, že by pirátská akce Sea of Thieves při vydání zrovna přetékala obsahem, ale zároveň bychom vývojářům křivdili, kdybychom tvrdili, že se svou potápějící se kocábku nesnaží narychlo zalepit. Třetí plánované DLC Forsaken Shores, které mělo vyjít zítra, si například vyzkoušela malá skupinka hráčů a na základě jejich odezvy ho pro jistotu ještě odložili, aby opravili problémy s potápěním hry. Tedy padáním.

Po osmi letech vyjde dieselpunkové RPG Insomnia: The Ark

Byla to strastiplná cesta, jejíž konec byl dlouhou dobu v nedohlednu, ale RPG Insomnia: The Ark po neuvěřitelných osmi letech ve vývoji a třech crowdfundingových kampaních konečně vyjde. Stane se tak příští čtvrtek. Necháte se zlákat do gigantické archy, která má zachránit lidstvo před vyhubením?

Gwent i Thronebreaker: The Witcher Tales stihnou vyjít na podzim

Pozdě, ale přece! Plná verze online karetního Gwentu měla i se singleplayerovou kampaní sice vyjít už před rokem, ale kde nic, tu nic. Po mnohačetných odsunech i rozštěpení na dva samostatné tituly CD Projekt RED ale konečně stanovili datum vydání, kdy obě hry vyjdou. Potěší především PC hráče, kteří si před konzolisty zahrají skoro o měsíc a půl dřív.

World of Warships čekají přepracované letadlové lodě a poprvé i ponorky

Z portfolia her od Wargamingu mám nejbližší vztah k World of Warships. Představuje pro mne ideální typ přemýšlivé, pomalejší akce s dobrou atmosférou. Čemu jsem ale nikdy nepřišel na chuť, bylo hraní s letadlovými loděmi, což se ale teď může změnit. Jejich fungování ve hře se bude radikálně měnit a pokud jste se doteď na plovoucí letiště specializovali, nemám pro vás dobrou zprávu.

Fanoušci předvádí remake Fallout: New Vegas v enginu Falloutu 4

Fanouškovské předělávky starších her do nových enginů nejsou ničím novým a zrovna produkce Bethesdy se na něco takového perfektně hodí, ostatně série The Elder Scrolls by mohla vyprávět. Namísto TES teď ale přichází na řadu Fallout, další velká a oblíbená značku téhož studia. Předmětem aktuálního fanouškovského remaku je ale Fallout: New Vegas.

V Red Dead Redemption II se podíváte do horského průsmyku a svezete se tramvají

Nedávno nám Rockstar představil dvě desítky postav z Red Dead Redemption II formou pohlednic s citáty, a nyní se podobnou formou dozvídáme něco málo o prostředí hry. Dvacet jedna nových obrázků zachycuje kromě klasického kovbojského života i nádherné výhledy na sněhem pokryté hory, malebné vesničky, i smrduté močály.

„Historické“ MMO New World od Amazonu se ukazuje na nových obrázcích

Od oznámení trojice her z videoherní divize Amazonu už uběhly dva roky a ani jedna z nich dosud nespatřila světlo světa. V případě týmové onlinovky Breakaway, o které jsme toho paradoxně věděli nejvíc, už nic očekávat nemůžeme, protože byla letos v březnu zrušená. Na zbývajících onlinovkách Crucible a New Wold se ale stále dělá, přičemž druhá jmenovaná předkládá důkaz ve formě nových obrázků a plánuje veřejný test.

Immortal: Unchained – recenze

Vydávat hru ve stylu série Souls v době, kdy už ani studio From Software, původní tvůrce Dark Souls, nemá chuť dále ždímat relativně vyčpělý žánr, je provokace. V podstatě se tím totiž snažíte říct, že dokážete nesčetněkrát vykradený koncept ozvláštnit natolik, aby ještě někoho dokázal bavit. Studio Toadman Interactive se prostřednictvím Immortal: Unchained pokouší nesmrtelnost žánru prokázat zatížením na palné zbraně. A bohužel krutě selhává.

Absolver: Downfall z vás udělá Bruce Leeho

Unikátní bojovou hru Absolver dostali před měsícem všichni předplatitelé PlayStation Plus, což pro tituly obvykle znamená pořádný přísun nových hráčů. Tvůrci ze studia Sloclap teď přichází s bezplatným updatem, který už příští týden přinese nový mód, bojový styl a spoustu výzev k plnění.

Chystá se nadějná stolní adaptace Assassin’s Creed s příběhem zasazeným do období renesance

Není to poprvé, co se někdo pokouší převést Assassin’s Creed do stolní podoby. A než začnete s nadšením hledat, dodám: bohužel. Čtyři roky stará Arena dělá videoherní sérii ostudu. Stala se obětí společnosti Cryptozoic Entertainment, která tou dobou skupovala licence a vydávala podprůměrné hry. Chystaná novinka Assassin’s Creed – Brotherhood of Venice je však od zkušeného týmu a slibuje odpovídající adaptaci.

Brutálních bitev v Mordhau se účastní rytíři a lučištníci, ale také bardi a vrhači kamení

Mount & Blade, Chivalry: Medieval Warfare, For Honor, War of the Roses… Každý v Mordhau spatří něco trošku jiného, ale důležité je, že výsledná řezničina vypadá skvěle. Pro hektolitry krve tryskající z uťatých končetin a proražených lebek se v této nerealistické historii nejde daleko. A daleko není ani datum vydání, které cílí na začátek příštího roku.

LongPlay – Mount & Blade: Warband – Pán prstenů

Armády Mordoru jsou v pohybu, muži Západu se choulí za hradbami a nervózně očekávají příchod bouře a nehostinnou pustinou se prodírají dva půlčíci. Třetí věk končí a my budeme u toho díky modu The Last Days pro Mount & Blade: Warband. Chopíme se meče/zakroucené šavle, sedneme na koně/vrrka a vydáme se slavně vítězit ve jménu dobra/zla.