Best of 2015: Zklamání roku
zdroj: tisková zpráva

Best of 2015: Zklamání roku

10. 1. 2016 18:00 | Z redakce | autor: Redakce Games.cz |

V roce 2015 jsme zažili spoustu příjemných překvapení (viz článek), ale vývojáři nás logicky neušetřili ani několika hořkých pilulek. Od zpackaných konverzí přes zarážející absenci obsahu až po nemastné, neslané a sotva funkční hry. V případě některých her je nám vyloženě líto, že nakonec v našem výběru největších zklamání skončily, ale přestože nejsou úplně rozbité či nehratelné, ani zdaleka nenaplňují svůj potenciál či ambice. Tak se na ty "dárečky" podívejme...

Broken Age: Act 2

Tim Schafer a jeho parta po menších porodních bolestech vydali první akt adventury Broken Age, který byl skvělý (recenze). Nebyl důvod čekat, že na tom bude část druhá jinak, ale stalo se. Druhá část Broken Age ztratila své kouzlo, kvůli nadužívanému protahování hráče již prozkoumanými obrazovkami nudila, kvůli frustrujícím puzzlům štvala a Double Fine se pod rukama navíc rozsypal i příběh. Po povedeném prvním aktu tak rozbitá druhá část hry jednoznačně zklamala (recenze).

Trine 3: The Artifacts of Power

Série Trine si našla své pevné místo v srdcích spousty hráčů. První dvě hry jsou parádní akční plošinovky s duší a nepopiratelným kouzlem. Trojka na tom chtěla stavět a navíc přidat nové prvky díky využití 3D prostoru. Právě ten ale Trine 3 podlomil nohy - tvůrci s vývojem zápasili a nakonec vydali hru se spoustou nedodělků a bez funkcí, na které jsme si zvykli v předchozích dílech (recenze). Trine 3 výrazně pošramotila nejenom pověst série, ale i tvůrců z Frozenbyte, které to málem položilo i ekonomicky. Snad se předvedou lépe s dalším projektem Shadwen.

Evolve

Tvůrci Left 4 Dead se chtěli vrátit s multiplayerovou střílečkou, která nabízí papírově svěží koncept kooperativního boje několika vojáků proti příšeře, navíc ve vysokorozpočtovém zpracování. Který fanoušek akčních her by se pak na Evolve netěšil? I materiály vydané před spuštěním hry vypadaly slibně, ale pak přišel náraz do zdi. Špatný balanc, málo obsahu, málo aktivních hráčů, ale hlavně v praxi nepříliš dobře funkční koncept - boj vojáků a příšery byl už z podstaty nevyvážený a tempo hraní vázlo. Když tedy počáteční okouzlení z netradiční náplně vyvanulo, zbyla tu střílečka bez potřebné hráčské základny, na kterou se rychle zapomnělo. O směšně křečovité snaze vývojářů udělat z Evolve esportový fenomén ještě před vydáním, o tom se už raději ani nebudeme znovu zmiňovat.

Armikrog

Mike Dietz, Ed Schofield a Doug TenNapel v polovině roku 2013 aktivovali fanoušky Neverhoodu, kteří na kickstarteru zaplatili vývoj duchovního nástupce s názvem Armikrog. A všechno vypadalo růžově. Varovným signálem, že všechno není úplně v pořádku, byly odklady a následné problémy s vývojem před vydáním, které pak rozdupalo i poslední plamínky naděje. Unikátnost Armikrogu začínala a končila u grafického zpracování, ale s hratelností to už bylo horší. Chyběly zajímavé hádanky, chyběla zajímavá zápletka, ale hlavně vtipy a obecně kouzlo Neverhoodu. Jako by se tvůrci tak zasekli na tvorbě unikátního vizuálu, že už jim nezbyl čas a prostředky na tvorbu obsahu.

 

A zklamáním roku 2015 se podle redakce Games.cz stává:

bestofzklamani zdroj: tisková zpráva

PC verze Batman: Arkham Knight

Jakkoliv jsme mohli být po třech dobrodružstvích netopýřího hrdiny už trochu přejedení, slibované vyvrcholení trilogie od Rocksteady nás přeci jen lákalo. Hráči na konzolích se dočkali velice dobré hry (recenze), zatímco PC hráči dostali pořádnou facku. Žalostný technický stav PC verze posledního Batmana převyšoval klasické problémy PC portů natolik, že došlo k bezprecedentnímu stažení hry ze Steamu na několik měsíců a vracení peněz zájemcům bez ohledu na odehraný čas. Po několikaměsíčním vývoji se hra na Steam opět vrátila a přišla druhá facka - navzdory výraznému zlepšení opět nešlo o odladěnou hru a vydavatel přiznal, že si vývojáři neumí s některými problémy poradit. Řeč je vývojářích z Iron Galaxy, kteří měli PC port na starosti, ne o tvůrcích z Rocksteady, kteří na konzolových verzích odvedli dobrou práci. Zklamaní jsme tak v tomto případě nejenom z PC verze hry samotné, ale obecně z přístupu vydavatele, který se nebál do prodeje vyslat zjevně prakticky nefunkční titul. Něco podobného jsme už dlouho nezažili.

V rámci naší série Best of 2015, ve které shrnujeme to nejlepší za uplynulý, doposud vyšly následující články:

Nejnovější články