Zpráva o stavu Battlefield 4 multiplayeru
zdroj: Archiv

Zpráva o stavu Battlefield 4 multiplayeru

5. 11. 2013 15:00 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Za normálních okolností byste na tomto místě četli recenzi Battlefield 4 i s hodnocením multiplayeru. Za normálních okolností, které bohužel nenastaly.

Je celkem jasné, že hlavním lákadlem Battlefield her, a čtyřky tedy také, je právě hra více hráčů. Mapy jsou rozlehlé a než je pořádně „nahrajete“, chvíli to trvá. Stejně tak posoudit vyvážení zbraní, povolání a plnění rolí na bojišti nějaký čas zabere. Za jeden den hraní se to stihnout nedá, ani za dva. Nic to však nemění na skutečnosti, že touhle dobou už mohla být recenze hotová. Za normálních okolností, kdyby hra šlapala, jak má, respektive, kdyby šlapala nějak akceptovatelně. Bohužel, Battlefield 4 není ten případ.

Mé dojmy z multiplayer bety byly veskrze pozitivní. S výjimkou dočasné nefunkčnosti na jednom počítači beta šlapala podobně jako Battlefield 3, tedy bez výrazných zaškobrtnutí. Jenže plná verze Battlefield 4 je bohužel o něčem jiném a je paradoxní, když musím říci, že lépe fungovala beta, než plná verze hry. Samozřejmě by se dalo říci, že patřím mezi ty, co mají smůlu. Fajn. Jenže mám smůlu na třech různých sestavách a hlavně, podle všeho nejsem sám. V tuhle chvíli tedy nemohu s klidným srdcem napsat recenzi hry, která nepracuje, jak má.

Battlefield 4 má velký veliký potenciál – když funguje. Systém squadů je šikovný a zapojení velitele vašeho týmu do celkové strategie je skvělé. Rozkazy lítají, víte, kam máte jít a dostáváte za to bodíky. Systém odměňování je rovněž sympatický. Když někoho skoro zabijete, ale pak jej dorazí jiný spoluhráč, stejně jde zabití za vámi.

Mapy jsou z větší části zajímavé a skýtají potenciál. Ale netroufnu si soudit, protože některé jsem hrál pořád dokolečka a jiné skoro vůbec. Když už jsem si na ně vystál frontu, hra se poroučela do pekel. Čímž se velmi rychle dostávám k technickým problémům, které recenzi vystavily dočasnou stopku. Beru už jako samozřejmé, že rozsáhlá multiplayerovka nemůže vyjít bez chyb, ale momentálně je Battlefield 4 ve stavu, který zcela v klidu nezvládá ani má stoická povaha.

To padají bomby? Ne, hry...

Jeden z hlavních problémů je obecně s připojováním k serverům. Často vyhodí Battlelog chybu, a když už ne hned na začátku, pak hra obvykle spadne při nahrávání úrovně. O víkendu jsem měl smutný rekord osmi pokusů na třicet minut, kdy jsem se do hry dostal na ten devátý. Ani pak jsem neměl vyhráno. Hra mi spadla uprostřed kola. Následovalo dalších pět pokusů a znovu pád do systému. Po hodině, kdy jsem si opravdu nezahrál a jen se pekelně naštval nad ztraceným časem, jsem si musel dát pauzu.

Vůbec se mi neulevilo, že Dice o chybě ví a pracují na opravách. Pády hry jsou o to horší, že je jich několik druhů a většina způsobí, že se vám neuloží statistiky. Takhle jsem pátý level udělal hned třikrát (opomíjím, že kvůli bugu vám hra povýšení zopakuje asi čtyřikrát) a pokaždé mi hra spadla. Vzhledem k tomu, že je v Battlefield 4 zisk zkušeností důležitý kvůli odemykání spousty nových věcí, je to chyba, při které skřípete zuby.

Tlumič velí "tiše!"

Za skoro umělecký a úsměvně bizarní považují bug, kdy střelba z určité zbraně s tlumičem způsobí ticho na celém serveru. To je přímo magický realismus! Kolize modelů, kdy mi voják místo přeskočení překážky poskakuje před ní, nebo kdy nechce vyšplhat na žebřík, to beru jako minoritní problémy, které se snadno odstraní. Ale horší už je to se síťovým kódem. Občas zlobil už v BF 3, ale klasické "zastřelím tě, i když jsi za rohem" se stávalo opravdu jen občas. Ve čtyřce to ale vidíte na každém kroku.

Není problém umřít na palbu, i když jste třeba dva metry za betonovým blokem. Pokud hrajete podobně jako já, tedy, že znáte některá místa mapy na klíčových bodech a využíváte i třeba milimetru pro úspěšnou strategii, máte smůlu. Co na tom, že pokryjete při obraně dané pole, vystřelíte a schováte se? Protivník vás stejně dostane i za překážkou. A stává se to bohužel velmi často.

Bomba vybuchne za 5...4...3...

Spoustě lidí Battlefield 4 šlape bez větších problémů. Spoustě ale nefunguje vůbec. Na druhou stranu, Dice momentálně pracují na opravách jako fretky, což je vidět i na tom, že večer vydali patch, který měl opravit stabilitu serverů. Stihl jsem patch vyzkoušet ve dvou hrách, kdy jedna běžela bez problémů, zatímco druhá mě málem ulagovala k smrti - než spadla. Znovu ale opakuji, že zábavní potenciál Battlefield 4 je přímo obrovský, což vám potvrdí každý, kdo plaval v zaplavených ulicích na mapě Flood Zone nebo bojoval pod obrovitým satelitním talířem v Rogue Transmission.

Dice nyní běží čas opravu technické stránky hry. Nechci popravit hru, která může s příštím patchem vypadat zcela jinak. Zároveň ale nemohu s klidem říci, že hraní na skvělých mapách je zábavné, když jsem více času s BF 4 trávil čekáním, než samotným hraním. Dice má čas do konce týdne, aby dali BF 4 do hratelného stavu. Když se to nepovede, nepomůže hře ani svěcená voda.

Nejnovější články