Ona ta věta v nadpisu není objevná, že? Teoreticky by se to dalo napsat i o stovce dalších her, na nichž nikdo nedělá, ale... za každou větou může být nějaké ale a tohle „ale“ pronesl Dustin Browder, lead designer StarCraftu II. No, on ho vlastně ani neřekl, prostě na rovinu všem, kteří v koutku duše doufali, že se někde na StarCraft: Ghost kutí sdělil, že se určitě nekutí, ale třeba někdy se může začít zase něco dít. Teoreticky.
„Nejsou na to žádné plány. Neříkám, že na to nikdy nedojde, ale řeknu vám, co vím já – nejsou schůzky, není tým, nikdo ani nemluví o tom, že by se ta hra dělala. Neznamená to, že za dva roky se ty schůzky nebudou konat, že nebudou vytvořené týmy, ale teď nic nenaznačuje, že by se něco takového dělo“ konstatuje Browder. Takže ne. Nedělá se a nikdo neuvažuje nad tím, že by se dělal. Ale třeba někdy bude.
Pokud vlastně nevíte, co to ten StarCraft: Ghost má, či spíše měl být, asi vás (teď už určitě k vašemu vlastnímu dobru) minula ta vlna nadšení, když se poprvé začalo mluvit o stealth akční hře, v níž byste hráli za Novu, elitní členku jednotek Ghost. Psal se tehdy rok 2002, hru měl vytvořit Nihilistic Software a vyjít měla na Xbox, PS2 a, GameCube. Pak přišel první odklad, druhý, pátý, už se psal rok 2006, stihl vyjít doprovodný román ke hře a nakonec byl vývoj zastaven a lidé z projektu byli převeleni ke StarCraftu II a World of Warcraft. Konec smutného příběhu jedné hry.
A co vy? Těšili jste se na Ghosta? Chtěli byste, aby se téhle klasiky vaporwaru někdo někdy ujal?