Producent Dead Space 3 brání kvalitu PC verze
zdroj: tisková zpráva

Producent Dead Space 3 brání kvalitu PC verze

29. 1. 2013 12:49 | Téma | autor: Petr Poláček |

„Hlavně věc je, že si chceme být jistí stejnou kvalitou zážitku na všech platformách, abychom neskončili s jednou komunitou, která říká, že na jejich platformě je hra lepší,“ reaguje producent Dead Space 3 Steve Papoutsis pro Shacknews na zprávu z minulého týdne o tom, že jeho hra nebude pro PC nijak speciálně optimalizovaná.

Podobné zvěsti jsou pro PC hráče ekvivalentem červeného hadru, kterým se jim mává před očima. Ne vždy to ale znamená, že PC verze bude špatná, neoptimalizovaná a tak dále. Jen nevyužije některých vymožeností hraní na PC, které tato platforma oproti konzolím během posledního cyklu nabrala. Konkrétně jde třeba o podporu DirectX 11, které se nedočkáme, přestože řada studií v rámci EA speciální péči o PC verze svých her praktikuje – třeba Crysis 3 nebo Battlefield 3, jak správně připomínají kolegové ze Shacknews.

Papoutsis se zdá být evidentně trošku podrážděn tím, že někdo vůbec považuje za problém, když PC verze Dead Space 3 nebude speciálně vytuněná. Upozorňuje na to, že PC verze nabídne podporu ovládání myší a klávesnicí a připomíná, že třeba v Dead Space 2 si dal on a jeho tým velkou práci právě s ovládáním nebo s několika vizuálními vychytávkami oproti konzolovým verzím. To samé, tedy lepší stíny a antialiasing lze společně s absencí framerate locku očekávat i od Dead Space 3.

Dále už ale PC verze podle všeho nepůjde, protože jak Papoutsis odpovídá, Visceral Games je primárně konzolové studio a pokud prý na něčem záleží, pak je to kvalita zážitku. Zcela opomíjí fakt, že pro některé hráče je pro kvalitu zážitku určující třeba právě možnost si bu´d všechno nastavit, nebo naopak vytáhnout všechno na max a užít si na svém nabušeném PC hru v té nejlepší kvalitě. A logicky očekávají, že jim to bude nabídnuto.

Neznamená to, že by to mělo být pro vývojáře závazné, ale když člověk vidí třeba na příkladu slíbené PC verze BioShock Infinite, že to jde, tak mu vrtá hlavou, proč to nedělají všichni. Už brzy se ale přesvědčíme, jak to vlastně s tou PC verzí Dead Space 3 je, hra vychází od pátku za týden, tedy osmého února.

Nejnovější články