
Battlefield 3 bude obsahovat multiplayer pro 64 hráčů, ale jen na PC. Na konzolích se zůstane u pouhých 24 hráčů. Proč? Důvody, které Bach zmiňuje, jsou poněkud pochybné. „Byla to PC scéna, která si stěžovala. Ze strany konzolových hráčů jsme mnoho stížností neslyšeli. Chceme, aby PC hráči plně využili ten drahý kus hardwaru, který si pořídili, pořádně ho prohnali a užili si hru pro 64 hráčů. Staráme se o své PC publikum a budeme pro něj mít mnoho bonusů, stejně jako neopomeneme konzolovou scénu“. To jsou ovšem dosti zvláštní důvody. Jen jedna platforma bude mít 64 hráčů, protože „ostatní si tolik nestěžovali“? Otázkou je, zda neleží problém spíše v použitém enginu. Kupříkladu M.A.G. na PS3 neměl problém nechat na ne-až-tak-drahém kusu hardwaru postavit proti sobě 256 hráčů. Anebo je za tím ještě něco jiného?
Pokud se podíváme na prodeje Bf:BC2, X360 s 2,79 miliony prodaných kusů a PS3 s 2,1 miliony kusů značně zastiňuje 310 tisíc kusů na PC (ovšem bez digitální distribuce, která číslo výrazněji zvýší). Jde tedy snad o stimulaci, která má přilákat více hráčů na PC? Otázka je, zda tento krok nebude působit spíše kontraproduktivně vzhledem k zájmu konzolové komunity. Rozdíl je příliš velký a reakce, zvláště vzhledem k síle konkurence by mohla být, když už ne fatální, tak tvrdá. Prodeje minulého dílu potvrzují, že sázka na nejslabší kartu se zahozením esa nemusí být nejjistější, už teď se objevují první reakce hráčů, kteří konstatují, že za tohoto stavu si napořídí konzolovou ani PC verzi. Nicméně z dalších novinek ohledně multiplayeru jistě mnohé potěší, že hra bude mít dedikované servery. Na druhou stranu se asi nedočkáme moderských nástrojů, což je, vzhledem k enormní aktivitě Battlefield komunity, docela škoda.