zavřít

Nezávislý rozcestník: adventura s vlastním hlasem

Windows

- Téma autor: Marek Král Komentáře: 0

Michael Lavoie & Yann Van Der Cruyssen brzy vydají hru, která mluví vlastním jazykem. Sarcia bude návratem k pixel artu, zenovému prožitku a hudbě, která zní. Kdy naposledy jste hráli adventuru, která dva roky hledala svou vlastní řeč?

Potkali se u Kanady

V Michaelovi Lavoie to vře už dva roky. Kanadský 2D a 3D výtvarník, vystupující pod přezdívkou Kaelar, věděl, kam povedou jeho prsty po dvoudenní nepřetržité soutěži o nejlepší ilustrace Bivouac Urbain 2011. Zadání québecké soutěže znělo: La Fuite en Avant (doslovný překlad by byl: Ať to stojí, co to stojí - plnou parou vpřed). Michael Lavoie v ní představil pětičlennou partu hrdinů, která budí úžas. Taková představivost a nedělat hry? Ani omylem!

Lavoie to ale přepálil. Myslel si, že první epizodu své herní prvotiny vydá ještě v tom samém roce. Bohužel to nedal. Teď má ale víc času pro sebe, takže na hře dělá každý volný víkend. Taky se dal dohromady s Yannem Van Der Cruyssenem, který mu do hry skládá zvuky a hudbu. Jak se zdá, všechno má svůj čas.

Yanna Van Der Cruyssena možná znáte pod přezdívkami Nurykabe nebo Morusque. Pravděpodobně jste ho slyšeli ve hrách jako: Knytt, Knytt Stories, NightSky, Saira, Blocks That Matter nebo Cave Story ve verzi na WiiWare. Své doposud poslední album vydal počátkem června letošního roku. Jmenuje se Exodus ze stejnojmenné hry od studia Galhmac.

Protože francouzského skladatele baví zvuk Game Boye, NES a čipů SID/OPL, skládá i do filmů, jako je 8bits. Obdivuje Tristana Periche a jeho elektrickou kompozici. Hoříte-li pro chiptune, podívejte se po Dataglitch, labelu, který dal dohromady s partou kamarádů.

Pokud byste po něm chtěli, aby vybral nejlepší hudbu videoher, odpověděl by EarthBound. I v jeho tvorbě rozpoznáte lásku k Marku Morganovi (série Fallout, Planescape: Torment, Wasteland 2, Torment: Tides of Numenéra) k Johannesi Buenemannovi (99 Rooms) nebo k Martinu Stigu Andersenovi (Limbo). Taky totiž rád skládá tak, že nepoznáme, kde končí zvuky a kde začíná hudba. Velkou inspirací je mu jeho dlouholetý kámoš Nicklas „Nifflas“ Nygren, stejně tak Tomáš Dvořák, dvorní skladatel české Amanity.

Cruyssen je rád za skladatele jako Ben Houge, který nešlape cestou většiny velkých RPG vzhlížejících k Hansi Zimmerovi. Při poslechu jeho Arcanum je vám jasné, že si vystačí se smyčcovým kvartetem. Totiž, čtyři nástroje dáte snadno dohromady, i s nahráváním je to mnohem snazší než s nabušeným orchestrem. Aby to ale všechno fungovalo, potřebujete výborně napsané aranže. Sice si v případě Arcanum není Yann Van Der Cruyssen úplně jistý vztahem hra - hudba, ale jeho hudbu samu o sobě považuje za nádhernou.

Ke hrám ho netáhnou hry jako takové, ale vzájemná míra interakce mezi jejich jednotlivými částmi. I tak mu ale přijde, že hry nevyužívají naplno svůj potenciál. Buď před vás staví výzvy srovnatelné s těmi v knížkách rébusů a hlavolamů, nebo vás nechají blbnout a tvořivě řádit, čímž jsou zas o něco horší než stavebnice LEGO.

„Co mi v dětství přišlo jako neskutečná všeovládající umělá inteligence, se později rozplynulo zjištěním, že jde buď o skripty nebo náhodné generování,“ stýská si Yann.

Co poslouchá mimo herní hudbu? „Když mám volno, nahodím Last.fm a nechám to náhodě. Takže poslouchám i věci, ke kterým bych se jinak nedostal,“ pokračuje v rozhovoru pro Gamikia, kde se o něm dočtete i to, jaké nástroje používá a jak pracuje se zvukem. Poslechněte si Cruyssenův nástřel víc jak 4 hodiny dlouhé hudební stopy. Pokud vám stránka nejede, sosejte přes Dropbox.

Yann Van Der Cruyssen si taky sem-tam navrhne vlastní hru. Nebo spojí síly s Michaelem Lavoie, společně naskočí na RocketHub a požádají o 1500 dolarů, které úspěšně vyberou.

Dost řečí, dejte tam pořádnej rokec!

Představte si svět plný záhad a zázraků. Svět, kde cesta je cíl. Ať už půjdete přes pahorky rudých hor Nuan'Kor, křížem-krážem zpěvnými lesy Miv'Vita nebo přes bílou poušť Zim'Orir a pak třeba do města praporů Tela'Nim... pokaždé to bude nový zážitek, který vám nikdo nevezme. V Sarcia to budete vy, kdo se rozhoduje, za čím se chce hnát, a jestli vůbec se chce hnát.

Na cestě za odkrýváním tajemství prastaré civilizace Sum'Cia narazíte na lov bludných duší ukrývajících se v temných koutech světa. Osloví vás tamní velké rody, které budou hledat pomoc se svými vlastními cíli a skrytými motivacemi. Každým dalším rozehráním se změní nejen váš vzhled, ale i svět a lidé, které na své pouti potkáte. Sarcia je příslibem neopakovatelného virtuálního zážitku.

Sarcia se vidí v ICO, Shadow of the Colossus, v sérii Legend of Zelda, v Portalu a Sword & Sworcery. Právě poslední jmenované dílo od Superbrothers & Capybara je z hlediska tvorby klíčové. Sarcia se totiž drží manifestu Less Talk More Rock, jehož mottem je: Přirozený jazyk videoher nemluví obecnou řečí ani obecným zápisem. Ačkoliv tedy Sarcia promluví svým vlastním jazykem, zůstane především HROU.

Vlastní jazyk, přesně tak. Michael Lavoie strávil dva roky, aby vymyslel fiktivní jazyk Palnia, řeč, která rozezní jeho herní svět. Sarcia je tak jedno z mnoha slov, která uslyšíme. V řeči Palnia znamená: učit se. Díky němu se jak ústřední poutník, tak hráč budou moct učit další slova a chápat svět okolo. Ale než se o poutníkovi a tamní řeči rozkecám, napřed krátké žánrové shrnutí.

...

Putování na pokračování

Sarcia padne do žánrové škatulky 2D adventur, které si lebedí ve výtvarném stylu pixel art. S náhodně generovaným obsahem a náladou nekonečného putování se Sarcia přiblíží Journey a klasice The Legend of Zelda: A Link to the Past. Navíc si i něco vypůjčí z žánru roguelike.

Vytvořená v programu RPG Maker VX Ace představí náhodně vytvořený svět s náhodně vytvořenou ústřední postavou poutníka snažícího se světu porozumět. Michael Lavoie hru zamýšlí takzvaně na pokračování a prý si ji na PC užijeme i s originálním ovladačem Xbox 360.

Chci, abyste u hry přemýšleli a užili si ji

Náš poutník se bude jmenovat Irvako. A proto, že bude němý, mu nezbude nic jiného než se dorozumívat prostřednictvím magického nástroje Vokah. (Vokah neboli Voice, tedy hlas.) Skrze nástroj připomínající křišťálovou kouli se tamní stvoření odevzdávají Nejmilosrdnějšímu, a magické krystaly tak slouží jako druhé uši: vydávání zvuků bude řečí, kterou uslyší a porozumí ostatní držitelé magických krystalů.

Smysl hraní bude v prožívání tamního světa a v učení se nejrůznějších slov, která si budeme ukládat jakoby do inventáře. Skrze odkrývání záhad a skrytých tajemství, skrze náhodná setkání s cizinci a hlavně skrze prožívání světa za stálého učení chce Michael Lavoie nabídnout protiváhu k hraní středního proudu bez mozku.

Vokah poslouží nejen jako prostředek dorozumívání, ale i jako energetický zdroj k různým rituálům. Těm se říká Mivcia neboli vznešené melodie, které se podobají písním z jiné klasiky The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Oproti Okaríně budou však Mivcia mít přímý dopad na herní svět. Třeba melodie propojení Mivoa otevře dveře. Aby se poutník mohl utkat s nestvůrami, Mivnessa přemění jeho Vokah do podoby strašlivého meče. A taková melodie vzpomínek Mivmah umožní hráčům ukládat pozice. Pokud jste si zrovna vzpomněli na stařičkou Loom od Lucasfilm, mohli byste být v Sarcia jako doma.

Obyvatelé herního světa budou vědomostmi přímo žít. Na vědomosti se v Sarcia totiž nahlíží jako na směnné platidlo. To se nazývá Anmihr neboli voda poznání, kterou v erpégéčkách známe pod označením zkušenosti. Anmihr budeme získávat zapředením rozhovorů s tamními, a objevováním světa, jeho pravidel a vůbec poznáváním celého systému se všemi jeho nevyřčenými tajemstvími. Ta budeme odkrývat v rozbořených starobylých chrámech, v takzvaných technologických středobodech, ve zničených městech, zkrátka všude tam, kde se budeme moct učit z minulosti tamní neznámé civilizace.

...

Koupíte za pár šupů jako Minecraft

Sarcia se bude prodávat za zahajovací cenu 2 až 3 dolarů u prvního vydání. Tudíž čím dřív si hru pořídíte, tím spíš na ní vyděláte. Stejný model prodeje znáte od Markuse „Notch“ Perssona a jeho hitu Minecraft.

Pokud vás stejně jako mě vzrušuje pomyšlení na adventury v pixel artu, učení se cizím jazykům a poznávání starých kultur a mytologií, pak nadále a s nadšením sledujte vývoj tohoto titulu. Pilotní verze by měla brzy vyjít.

CO SE VŠECHNO ODEHRÁLO, ZATÍM CO JSTE HRÁLI

RECENZE

Knights of Pen and Paper + 1 Edition: Povedená oddechovka se zábavným soubojovým systémem a tunou humoru, která však nabízí právě „jen“ zábavné souboje – i proto je největším strašákem lehký stereotyp.

Papo & Yo: Na pohled podmanivý výlet do cizí kultury a dětské fantazie, která je ve skutečnosti útočištěm před démony reality, číhající za stručnými prostorovými hádankami. Hravý a zároveň dospělý herní zážitek, jehož koncept zabírá jen napůl. Když ale opravdu zabere, žene k dojetí.

Legends of Dawn: Ve všech směrech podprůměrné akční RPG, které se pod kanonádou patchů a updatů možná časem vyšvihne do vyšších pater hodnocení, ale v této chvíli na své povedenější kolegy jen smutně kouká zdola.

Middle Manager of Justice: Je to práce jako každá jiná: přidělit peníze, vyslat hrdiny, porazit padoucha, vylepšit základnu... Ve svěží takticko-budovatelské hře od Double Fine na iOS se rozhodně nudit nebudete. Je totiž dobrá a hlavně neskutečně vtipná.

ČESKOSLOVENSKÁ DĚLBA

Zahradníkův rok aneb kolik jste ochotni obětovat snu o vývoji her?: Příbramský třicátník Petr Kuba by se mohl pohodlně živit jako majitel podlahářské firmy, pracovat si podle vlastního uvážení, víkendy trávit čtením knížek a páteční večery s kamarády v hospodě. Namísto toho se potýká s finančními problémy, veškerý volný čas odsedí u počítače a snaží se naplnit sen, který začal snít už v sedmé třídě základní školy: stát se profesionálním herním vývojářem.

Vyšla česká autobusová strategie City Bus Tycoon HD: Také jste si rádi hráli ve stařičkém Transport Tycoon na dopravní magnáty? Teď si to můžete v trochu jiném interfacu zkusit v počítačové i mobilní verzi v rámci simulátoru městské dopravy City Bus Tycoon HD. Český vývojář Daniel Viktorin (stojí třeba za oblíbeným MHD Simulator) jej totiž nedávno dokončil a nyní vydal na všechny klíčové platformy včetně PC, iOS, Android a dokonce i Kindle.

Artuš se vrátí ve slovenské realtimové strategii Citadels: Když už si začnete zoufat, že těch realtime strategií klasického střihu je opravdu málo, přijde nějaké to překvapení. Tím je aktuálně hra Citadels, kterou na Slovensku tvoří bratislavský tým Games Distillery pod vydavatelskou záštitou německých bitComposer Games. Citadels je zcela klasickou strategií, kde stavíte budovy na produkci, zvyšování populačního limitu a pak necháte vojáčky vymlátit.

FILM

Fanfilm Fallout: Nuka Break - Red Star ukáže i supermutanta: Pětadvacetiminutový snímek Fallout: Nuka Break – Red Star se odehrává mezi filmem a seriálem a vypráví příběh osamělého Rangera, který tak nějak přežívá a v tomto případě hledá jednu unesenou dívku. Red Star je samozřejmě fanouškovským snímkem, takže na něj nemůžete klást stejné nároky jako na tradičně produkovaný snímek, ale nebrání mu to v tom, aby bodoval v atmosféře, která mile připomíná falloutí osamělou sychravost.

Fanfilm Fallout: Lanius se chystá na premiéru s temným teaserem: Včera to byl filmeček Fallout: Nuka Break – Red Star, dnes se do světa nesmrtelného Falloutu vracíme s jiným fanouškovským filmem. Je to už přes půl roku, co jsem psal o chystaném fan snímku Fallout: Lanius, který se věnuje osudům záporáka z Falloutu: New Vegas, legáta Lania. Během filmu se přerodí z hrdého (až příliš hrdého) válečníka z pustin v klíčovou osobu Caesarových legií - zničí přitom svůj vlastní kmen.

MOUDROST DAVU

OZombie na Kickstarteru končí, American chce film s Alenkou: Když odhlédneme od faktu, že McGee otevřeně přiznává smutnou situaci, kdy by dle výpočtů měli ve finále kampaně jen 30 procent částky, je tu ještě film s Alenkou. Ten velmi brzy McGee přidal jako jeden z cílů v kampani. Jenže se ukázalo, že z právy na ni to bude složitější. Potřeboval je zajistit dřív, než bude jasné, zda získá peníze na OZombie.

Tvůrci Police Questu se pokouší vrátit skrze Kickstarter: Sierra je studio, které mnohým z nás zůstane navždy zapsané v srdci svými adventurami. Mezi ně spadá i série Police Quest, jejíž tituly zabodovaly kombinací adventurního systému a reálnosti, vycházející ze zkušeností policistů, kteří na hře spolupracovali. Jeden z nich, Jim Walls, se nyní vrací s dalšími osobnostmi ze Sierry, aby vstoupili znovu do té samé řeky.

Adventura Gods Will Be Watching povýší na skutečnou hru: O atmosférické hře Gods Will Be Watching psal před pár měsíci Láďa Loukota v kontextu soutěže Ludum Dare 26. V ní se nakonec tahle pixelartová point and click adventura o strastech přežívání umístila na druhém místě (a můžete si ji zkusit sami). Nyní se tvůrci z Deconstructeam rozhodli, že na úspěch naváží plnou hrou, která bude ve všem větší, propracovanější – a zaplacená crowdfundingem.

Wasteland 2 čekejte spíše až v příštím roce, betu v říjnu: Nezávislé postapokalyptické RPG Wasteland 2 od inXile Entertainment se na Kickstarteru zaplatilo několikanásobně, s čímž také souvisí i celkem očekávané opožděné vydání. Brian Fargo to potvrzuje v updatu pro podporovatele projektu, kde vysvětluje, že se nestihne včas vyrobit obsah odpovídající vybrané částce.

7 Days to Die vykrádá Minecraft i DayZ, přesto vypadá lépe: Nezávislou scénou obchází přízrak bratrovražedného chování – kdykoliv se objeví nový a originální koncept, je promptně okopírován tuctem jiných nezávislých vývojářů. Je jen otázkou času, než bublina Minecraft či DayZ mánie bolestivě praskne. Rovněž čerstvý projekt 7 Days to Die svádí k projevům nenávisti vůči jeho autorům – už jen proto, že jde v podstatě jak o klon Minecraftu (těžení, voxelová grafika), tak i DayZ (zombíci, více hráčů). Detailnější náhled na hru však odhalí, že 7DTD může svým vzorům pořádně zatopit.

Zaplaťte si na Kickstarteru sci-fi dungeon Space Shock: Přišel čas na rozhodnutí. Buď vás idea sci-fi dungeonu s několika novátorskými praktikami zajímá a jste ochotni se podílet svými úsporami na její realizaci, nebo je vám to šumák a raději zůstanete u Grimrocku, který momentálně žije tunou nového obsahu od hráčů. Zatímco se budete rozmýšlet, prostudujte si Kickstarter kampaň studia Ideas Unboud, které vám za 150 tisíc liber nabízí sci-fi dungeon Space Shock, o němž jsme vás informovali už začátkem roku.

Tvůrci Giana Sisters jsou na Kickstarteru s projektem Ravensdale: Zatímco se někteří Timové Schaferové pořád plácají s první hrou a nevycházejí jím peníze, vývojáři ze studia Black Forest Games si už na Kickstarteru prošli úspěšným zafinancováním, vývojem a vydáním Giana Sisters: Twisted Dreams (plná hra v Levelu 231). Teď se ten stejný tým vrátil na místo činu se zbrusu novým projektem, rychlou akční plošinovkou Ravensdale. S jídlem roste chuť a zatímco se jim Project Giana podařilo zafinancovat jen tak tak (chtěli 150 tisíc, vybrali 180), na Ravensdale už tvůrci potřebují půl milionu dolarů.

Na prodejích Ouya her se zatím moc zbohatnout nedá: Ouya se zapsala nejen do kickstarterových dějin jako jeden z nejúspěšnějších a nejpřekvapivějších projektů. Malá Android konzolka se nedávno dostala do obchodů, a každý se tak o jejích kvalitách a nekvalitách může přesvědčit na vlastní kůži. Pro Ouyu jsou ale zásadní hry, stejně jako pro každou konzoli. A pokud se nebude nic moc prodávat, nebudou mít vývojáři žádnou motivaci pro Ouyu něco portovat nebo upravovat, nedej bože vyvíjet.

Ouya chce podpořit exkluzivní projekty na Kickstarteru, vývojáře však spíše odradí: Žijeme to ale ve skutečně báječné době! Hráči přispívají na vývoj her a jenom jejich finance tak stojí za návratem legend herního byznysu i samotnou tvorbou unikátních technologických konceptů, jako je třebas konzole pro domácí hraní mobilních her Ouya. A prý bude ještě lépe! Ouya dnes oznámila, že jedním milionem dolarů přispěje do svého "Free the Games Fund" – fondu na podporu nezávislých vývojářů. Ze svých vlastních financí tak navýší sumu hráči (backery) darovaných dolarů. Věc má však jeden počáteční háček – kdo se k fondu připojí, slibuje zároveň minimálně půlroční exkluzivitu své hry pro konzoli Ouya.

Výrobci Oculus Rift by virtuální brýle nejraději dávali zadarmo: Chytré mozky z firmy Oculus VR pilně pracují na HD verzi a kromě produkce dev kitů přemýšlí nad tím, jak by mohla vypadat distribuce mezi běžné uživatele. Devkit totiž momentálně vyjde na 300 dolarů a až se Oculus Rift dostane k hráčům, Irbe by rád srazil cenu co nejníže. Což znamená, že by byl nejradši, kdyby byly brýle Oculus Rift dostupné zadarmo.

VENTIL MÁ PÁRU

Valve Pipeline se pokusí představit vývoj her teenagerům: Prvotním cílem vývoje Pipeline je poskytnout odpovědi na otázky typu „Jaké to je pracovat v herním byznysu? Jaké školy bych měl studovat, abych se uchytil? Jak získám práci u her?“. Pipeline by měl na tyto otázky skrze komunitní portál umět odpovědět.

Valve si sype popel na hlavu kvůli Steam Greenlight: Jestli něco patří mezi bolesti současného Valve, je to nepružnost Steam Greenlight. Poukazuje se na ni už pěkně dlouho a zvenčí se zdá, že se ledy moc nehýbou a kolos stále kráčí jen velmi pomalým tempem. Skoro by člověk vinil onu slavnou plochou strukturu celé společnosti... a asi by nebyl daleko od pravdy. Díky ní ovšem můžeme říci, že Tom Bui hovoří za Valve a jasně říká, že takhle to není v pořádku.

Letní slevy na Steamu nakoply prodeje plošinovky Fez: Za prvních 24 hodin se prodalo víc kopií, než za celé tři měsíce od vydání Fezu. Za 48 hodin pak Fez prodal 105 tisíc kopií, co je víc, než za první měsíc prodeje hry na XBLA. Fish to vše doplnil grafem prodejnosti, který ukazuje, jak mohutný nárůst v době výprodeje, tak i dost tristní prodeje před ním. Je jisté, že na výprodeji Steamu vydělal, protože Fez byl k mání jen s 50% slevou.

Steam Greenligt dal zelenou dalším 14 hrám včetně remaku Opposing Force: Již od svého vzniku čelí Steam Greenlight, fanoušky napájený schvalovací proces her na Steamu, halasné kritice z mnoha směrů. A Valve to už i přiznává. To mu však nic neubírá skutečnosti, že Greenlight zjevně celkem šlape, a nově tak připustil na Steam dalších 14 zajímavých titulů, včetně Deadly Premonition či remaku Half-Life: Opposing Force. Výčet všech krasavců najdete uvnitř článku.

LÉTA PRAXE

Magicka: Wizard Wars se předvádí trailerem a láká do alfy: V Magicka: Wizard Wars se proti sobě postaví dva týmy po čtyřech kouzelnících, a budou na sebe vrhat kouzla speciálním systémem hlava nehlava. Bude fungovat i friendly fire, takže pozor, abyste se nepřipletli spoluhráči do cesty. Cílem vývojářů je, aby byly bitvy kratší, než v běžných MOBA zápasech, které se můžou dost protáhnout.

Flashback se vás snaží přesvědčit o kvalitě tvorby remaku: Vpravdě náročným oříškem k rozlousknutí ještě bude akční hopsačka Flashback. Tento v dubnu oznámený projekt přitom splňuje náležitosti zajímavé předělávky – v podstatě se jedná o moderní konverzi stejnojmenné devadesátkové sci-fi hry, kterou si dodnes leckdo plete s pokračováním kultovního Another World. Zároveň navíc i na novém Flashbacku spolupracují někteří původní vývojáři, což dává přísliv autenticity. Na notu nostalgie sází také nové video poutající na Flashback skrze rozhovory s původními vývojáři, skeptické dojmy přesto nesetřese ani jeho zhlédnutí.

Ambientní trailer na Cradle působí dechberoucím dojmem: Cradle, ta adventura o opravě roboholky při pobíhání mezi mongolskou jurtou a rozpadlým lunaparkem, se dočkala videa ze hry. Zatímco se starší teaser vyžíval jen v nepříliš informativních záběrech na virtuální lokace, nové video dává pocítit hratelnost samotnou. A vývojáři z Flying Cafe for Semianimals tak konečně ukazují, že s podobně kvalitní grafikou a netradiční hratelností lze realizovat snad úplně jakýkoliv námět.

Tvorba Skyrim modu Falskaar zabrala mladému tvůrci celý rok: Falskaar není nic malého. Nabízí 25 hodin nového obsahu, rozšiřuje celý Skyrim o třetinu plochy, najdete zde tucty nových postav, úkolů, nový soundtrack a samozřejmě i nový dabing. Velicky ovšem do celého projektu nešel jen kvůli lásce ke Skyrimu. Pokukuje totiž po angažmá v Bethesdě a rozhodl se, že za člověka nejlépe mluví činy. A tak poté, co dokončil střední školu, vzal Creation Kit, domluvil se s otcem na tom, že nebude muset do práce a platit nájem, a bude se na sto procent věnovat tvorbě modu.

Na konci září se koná 9. ročník grafické konference Splash: Na konci září se v prostorách kampusu České zemědělské univerzity v Praze uskuteční dvoudenní konference Splash (následovník dlouholeté konference Maxcon, která se konala pravidelně od roku 2005), která je určená především pro zájemce o grafiku všech druhů a forem z řad amatérů i profesionálů. Během soboty a neděle 28. a 29. září můžete v rámci přednášek, workshopů a dalšího doprovodného programu načerpat spoustu zajímavých informací z oblastí 2D a 3D grafiky, animace, a postprodukce.

Runescape vstupuje do nové fáze své existence: Runescape 3, jak se nové verze jmenuje, přenáší ještě více moci a volnosti do rukou hráčů. Pro Runescape se stala formulka „vše skrze hráče“ tak trochu zaklínadlem – které ale funguje. Trojka v názvu pak symbolizuje solidní grafické změny, předělání UI a další novinky. Kromě toho přijde v rámci trojky, která právě vychází, i nový event.

E3 2013 dojmy: Knack se mění před očima: V Japan Studio, které proslulo netradičními kousky, jako jsou Ico, Patapon, Tokyo Jungle nebo nekonečně odkládaným The Last Guardian, si pod Cernyho taktovkou zamanuli udělat animovaný film. Akorát hratelný. Svým vzhledem Knack jakoby z oka vypadl rozkošným Pixarovkám a točit se bude kolem mile naivního konfliktu. Zemi ohrožují zlověstní goblini a šílený vědec vytváří entitu jménem Knack, která se umí všelijak měnit na základě materiálu vcucnutého z okolí.

Vyvíjet a vydávat hry může kdokoli na jakékoli Xbox One konzoli: Jeden by pomalu čekal, že při dostatečném nátlaku a velkých podpisových kampaních by Microsoft začal Xbox One rozdávat zadarmo. Po předešlých 180° obratech ohledně připojení konzole k internetu, bazarovkách či poplatcích pro indie autory totiž Microsoft otáčí i u kritizované restrikce ohledně nezávislých vývojářů – Microsoft jim nově slibuje možnost samovydávání jejich her.

Autor Retro/Grade to zkouší znovu s depresivním černobílým hororem: Matt Gilgenbach sice se svým originálním, pozpátku hraným shmupem Retro/Grade, posbíral nejednu cenu, ale platící zákazníci se zrovna ohledně ocenění jeho práce moc nepředvedli. Někoho jiného by podobně negativní zkušenost přiměla praštit s herním byznysem a raději se jít věnovat vysněné kariéře nočního taxikáře. Gilgenbach se však rozhodl štěstěnu pokusit podruhé, a činí tak s neméně zvláštním psychologickým hororem Neverending Nightmares.

Jaké tipy máte vy? Nedávno zakoupené indie hry, které chcete doporučit, nebo naopak tituly, které nedoporučujete. Objevili jste nově nějaké zapadlé nezávislé tvůrce nebo herně-hudební / filmový / divadelní / zkrátka umělecký under/over-ground? Napište to do diskuze. Prozraďte, co budete hrát a na co se těšíte.

Tagy: Indie fantasy adventura pixel art Nezávislý rozcestník

Zdroje: IndieGames,Indie Statik,DualShockers,Boing Boing ,Bandcamp,Vimeo,rpgmaker.net,TIGForums,SARCIA,Michael Lavoie,Nurykabe,RocketHub,Gamikia,Sarcia OST,The Indie Game Magazine,Indee

Novinky na CZC.CZ

Související videa

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.