Otázkou je jaký. Tedy zda půjde vyšlapanou cestičkou nebo zkusí něco trochu odlišného. Podle prvních zkušeností různých serverů s hrou více hráčů ve Far Cry 3 bude tohle ten druhý případ.
Spousta stříleček se týmovým hraním ohání, ale jen málo z nich k němu skutečně funkčně vybízí. Jak se zdá, Far Cry 3 by k němu měla vybízet víc než aktivně. Asi nejvýraznějším prvkem v rámci týmové hry jsou bitevní pokřiky, které dle vašeho zvoleného povolání mají efekt na spolubojovníky v doslechu. Nejen, že jim zlepšíte nějakou vlastnost, ale ještě za to dostanete týmové body, které pak můžete vyměnit za nějaký veselý trik jako je shození napalmu na určitou oblast, či místní pochodující ekvivalent klasického UAV průzkumu.
Jedním z takových týmových bonusů je i zábavný plyn, který vyvolá v zasažených obětech halucinace, tedy všechny hráče promění na démony se zářícíma očima... a jelikož je friendly fire zapnutý, velmi často sundáte v podobě démona nějakého kolegu. A s kolegy je přitom třeba být zadobře. Kupříkladu vás mohou oživit - Všichni, medik tu totiž není.
Většinou také platí, že kdo jede jen na sebe, brzy pojde. Pravda, nemusí to tak být vždy, ale zdá se, že týmové hraní se prostě vyplácí, jak kvůli pokřikům, tak jednoduché podpoře. Pokud se podíváme na technickou stránku věci, Far Cry 3 má tendenci spíše k frenetičtějšímu stylu hraní, ale ne bezhlavému.
Zbraně se moc realitou nenakazily a jejich zpětný ráz připomíná plastový automat, ale ono to k té atmosféře s mírnou nadsázkou patří. Hodně zajímavě pak vypadá mód, v němž mají oba týmy za úkol zapálit dva body (ale jeden nesmí dohořet než zapálíte druhý), z nichž se začne šířit požár (který by měl využívat mechaniky, jaké uvidíme v kampani). Poté se zaktivuje vysílačka, k níž se oba týmy musí dostat. Pokud se k ní dostanou žháři, na druhý tým se snese konec hry v podobě palivové pumy. Pokud uspějí momentální obránci, místo smrti se snese voda, která uhasí oba body a honba začíná nanovo. Nu a jelikož je vysílačka umístěna mezi oběma týmy, je výsledkem šílená řežba a kanonáda.
Far Cry 3 se zjevně inspirovalo filmovým stylem misí v Killzone 3, a tak se na konci každého mače dočkáte nějakého toho zhodnocení z úst kampaňového arcilotra a hlavně nejlepší hráč z vítězného týmu bude moci v animační sekvenci rozhodnout, zda nechá nejslabšího soupeře žít nebo jej popraví. Prostě "blbinka", která potěší.
Hra ovšem bude mít, jak je to dnes módní, přesah do sociálních sítí, které se budou vytvářet jak v rámci hry, tak u zavedených „poskytovatelů“. Zřejmě od aplikací až po bratrskou výpomoc při odemykání easter eggů a výměny bonusových zbraní.
Takže ne, asi nás žádná revoluce nečeká... ale čekal ji vůbec někdo? Ono bude lepší, když se v rámci svých limitovaných možností pokusí být Far Cry 3 osobitou hrou. Mohlo by se jí to povést.
5. 4. 2012 14:39 | Téma | autor: Aleš Smutný |
Multiplayer je složka, která se dnes cpe snad i k hamburgeru s hranolkami, a když má vyjít nová FPS, nemusíte se ani ptát, jestli bude multiplayer mít.