Již při představení nových konzolí bylo jasné, že rozdíly mezi dvěma novými konzolemi jsou mnohem menší, než u předchozí generace a to i díky faktu, že konstrukcí se obě hodně přibližují architektuře PC. Samozřejmě, o nějakém hraní napříč konzolemi nemohla být ani řeč. Dva a půl roku po uvedení konzolí na trh se ale situace zřejmě může začít obracet.
Microsoft totiž zpřístupnil možnost online hraní na Xbox Live i mimo jeho hranice a s ostatními sítěmi – tím dostávají vývojáři možnost spojit hráče z Xbox Live nejenom s těmi na PSN, ale například i s dalšími na Macích či na Linuxu. O online hraní mezi Xbox One a PC s Windows 10 přitom již Microsoft mluvil v souvislosti s plánovanými novinkami v době oznámení PC verze Quantum Break.
Je jasné, že takovýmto nečekaně vstřícným krokem chce Microsoft podpořit prodeje vlastního hardwaru – budoucí hráči se tak při výběru nové konzole nebudou mimo jiné muset řídit tolik tím, kde hrají jejich kamarádi. Rozhodnutí s kým hrát však zůstane na jejich bedrech, protože si na Xbox One budou moci navolit, že chtějí hrát jen s lidmi se stejnou konzolí.
Než ale začnou někteří z vás jásat, je třeba si uvědomit také to, že podobné oznámení nutně neznamená automatickou podporu. Multiplatformní hraní musí implementovat samotní vývojáři a ti se k tomu navíc nemusí mít – důvodem může být například odlišné rozlišení obrazu u multiplayerových titulů.
Již nyní ale víme o jednom z prvních titulů, který tuto příležitost chopí za pačesy. Bude jím veleúspěšná auto-fotbalová arkáda Rocket League, jež doposud podporovala online hraní mezi PS4 a PC verzí hry. Další hry jistě budou následovat – hráčská základna se tím může podstatně rozrůst a může se také výrazně omezit vymírání komunit postarších online her.