Microsoft 3D hraní nevěří
zdroj: tisková zpráva

Microsoft 3D hraní nevěří

21. 10. 2010 10:01 | Téma | autor: Aleš Smutný |

3D boom se dotkl celého světa, ale vychází primárně z finančních úspěchů filmů (zdravíme Avatara) využívajících technologií zobrazení 3D (a finanční byl mimo jiné i proto, že lístky do kin IMAX a spol jsou dražší). Nyní se výrobci snaží dostat třetí rozměr i do vašich obýváků skrze 3D televize a v herní oblasti přes první 3D experimenty (více v článku o 3D hraní na PS3), jako je například Nintendo 3DS. Jenže Phil Spencer, viceprezident Microsoft Game Studios je k celému humbuku poměrně skeptický a skrze jeho slova si můžeme onen skeptický pohled vztáhnout na celý Microsoft.

„Jako společnost zaměřená na produkci zábavy se snažíme vyrábět věci, které si mohou ještě dnes užívat miliony lidí. A při pohledu na trh, ať už je to dobře či špatně, většina lidí prostě doma nemá televize, které by umožňovaly 3D zobrazení.“ Tato slova zní logicky. Microsoft a ostatně i ostatní herní producenti potřebují co největší penetraci trhu systémy, na nichž se dá hrát. A 3D technologie je skutečně v plenkách, protože si dnes 3D televizi pořizují pouze ti největší technologičtí nadšenci.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Spencer se ovšem nevzdává celého segmentu s 3D hraním, pouze vyjadřuje určitou skepsi. „Momentálně cítím, že jde spíše o vědecký experiment nežli něco, co zasáhne miliony lidí. Nicméně jak vidíte na příkladu Xbox 360 verze Batman: Arkham Asylum 3D, nebudeme tento segment trhu ignorovat. Leží v něm budoucnost.“ Zajímavé je ovšem i srovnání celkového přístupu věčných rivalů, Microsoftu a Sony.

Sony na rozdíl od Microsoftu má k dispozici tu část společnosti, která se zaměřuje na prodej elektroniky a momentálně je jejím hitem trojrozměrný obraz u televizí, jehož dosáhnete pomocí speciálních brýlí. Spencer, bez nějakých osobních útoků na konkurenci, poznamenává. „Tohle se mě netýká. Já nepotřebuji prodávat televize. Nepatří to do mého obchodního modelu. Jiné firmy se samozřejmě tím směrem vydávají, my ne. Nicméně, skupina lidí, rodina, sedící kolem televize a každý má na hlavě brýle za 150 dolarů, to není součást mainstreamu. Vlastně, to, že všichni sedí ve stejné místnosti a každý vidí něco trochu jiného, oddělení brýlemi... to mi přijde trochu divné“.

Spencer v tomto prokazuje velmi příjemnou racionalitu. Celá situace s 3D připomíná nástup HD formátu. Ten byl svým způsobem mnohem přístupnější a přesto se až do dnešních dnů nestal standardem v domácnostech. Trojrozměrné zobrazení je jak finančně náročnější, tak mnohem nevyzpytatelnější ohledně výsledného efektu.

Mnozí vidí obraz rozmazaně, za čímž je zřejmě přirozená stavba lidského oka, které není univerzálně kompatibilní (stačí menší zraková porucha a hrozí, že nebude 3D perfektní) a některé testy naznačují, že delší sledování 3D obrazu může mít nepříjemné vedlejší účinky. Je tedy otázkou, zda nakonec 3D prorazí, anebo se stane jednou z velkých bublin, které čeká splasknutí. Dřív než za pár let to ale asi nezjistíme. V mezičase si můžete přečíst článek Miloše Bohoňka o tom, jak se s 3D hraním pere Sony.

Nejnovější články