Mass Effect 3 se herně i žánrově "utrhne ze řetězu"
zdroj: tisková zpráva

Mass Effect 3 se herně i žánrově "utrhne ze řetězu"

22. 7. 2011 11:26 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Zpětně se zdá, jako kdyby bylo BioWare s Mass Effect 2 nespokojené, protože prohlášení, která se týkají Mass Effect 3 spojuje jeden leitmotiv – trojka bude ve všem hlubší, větší a jiná než dvojka.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Možná v tom tkví trocha snahy předejít nesmyslné antikampani, jaká potkala Dragon Age II, každopádně jsme ujišťováni, že tvůrci z BioWare velmi důkladně studovali všechny možné žánry, které Mass Effect spojuje a vytvoří tak co nejdokonalejší hru. Ostatně, jde o závěr Shepardovy trilogie a David Silverman jasně deklaruje:

„Tohle je bez pochyb naše šance se utrhnout ze řetězu a vytvořit skutečný blockbuster. Cizí mimozemská rasa vyhlásila totální válku a na vás je, abyste sjednotili galaxii a zastavili ji. To je vcelku jasné a už se nebudete muset zaobírat tím, co se stane, když půjdu cestou tohohle románku. Koho to teď zajímá? Tohle je válka!“ To by ovšem nemělo znamenat, že RPG prvky (v Silvermanově pojetí ovšem týkající se čísel a inventáře) budou ochuzeny.

„Vytvořili jsme jakousi rovnováhu. Posílili jsme RPG prvky, které jsme podle některých lidí v dvojce upozadili a zároveň jsme přidali na výrazu akční adventury tak, aby hra snesla srovnání s akčními hrami dnešní doby. RPG ale bude v ME3 výraznější, hodně jsme se zajímali o to, co lidi bavilo na prvním i druhém Mass Effectu a dalších akčních RPG. A stejně tak jsme se zajímali o Gears Of War, Assassin's Creed, Halo či Call Of Duty. Na základě toho jsme pak zhodnotili, co funguje a co ne. Na jednu stranu nechceme propadnout králičí norou RPG tak hluboko, aby vše bylo jen o chřestění kostek, ale zároveň nechceme přijít o skvělé prvky, jako je plná úprava vašich zbraní“.

Osobně se přikláním k jediné věci. V tuto chvíli není pro RPG ani tak důležité, zda bude vaše schopnost zasáhnout dána čísly či umem, jako to, jak moc budeme moci dále rozvíjet postavu Sheparda a interakci s ostatními subjekty. Otázkou je, zda dělá BioWare svými prohlášeními dobře, protože v současné atmosféře se na každé vyřčené slovo sesype jedna či druhá skupina z komunity, která jim vytkne i samotné vyřčení slova.

Nejnovější články