Jak by se distributoři her tvářili na Excalibur?
zdroj: tisková zpráva

Jak by se distributoři her tvářili na Excalibur?

28. 12. 2009 12:12 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Zástupci EA Czech, CD Projektu a Cenegy pochybují o naplnění vize, ale další časopis by brali.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Tahle anketa byla provedena před drahnou dobou, protože však reinkarnace Excaliburu od tehdy nepokročila prakticky ani o píď (nebo spíš nabrala záporný kurz), dá se konstatovat, že názory respondentů zůstávají stáe aktuální. Dotazovanými se tentokrát stali vedoucí pracovníci domácích distributorů her, kteří od nás dostali shodnou otázku jako předtím osobnosti časopisové scény: Co si myslíte o záměru obnovit vydávání Excaliburu a jaké mu dáváte šance na úspěch?

"Oživit známou značku Excalibur není špatný nápad - hodně lidí to jméno zná (byť třeba jen z doslechu) a pokud by se tahle příležitost chytila za správný konec, určitě by z toho šlo hodně vytěžit," myslí si marketingový a lokalizační ředitel CD Projektu Pavel Mondschein. Nevěří totiž, že by nastával soumrak herních časopisů u nás. "Současný pokles prodejů tištěných herních časopisů je podle mého názoru spíš následkem jejich neschopnosti reagovat na změny na trhu. Jsou de facto stejné jako před deseti lety, ovšem trh je naprosto odlišný," dodává jeden z vedoucích CD Projektu. Avšak má pochybnosti, jestli je zrovna vize pana Ludvíka to pravé ořechové. Přesto Pavel Mondschein doufá, že se návratu Excaliburu dočkáme ještě před vydáním Duke Nukem Forever :)

Podobně to vnímá senior online & community manager Electronic Arts Czech, Juraj Chrappa: "Pan Ludvik má peknú víziu, ale mal by stáť nohami na zemi a nelietať vysoko v oblakoch. Mohol by si spáliť krídla..." Zástupce EA by jednoznačně přivítal Excalibur coby multiplatformní časopis s jasným konceptem a širší cílovou skupinou. "Hardcore hráči sú kľúčoví zákazníci, ale predávať potrebujeme najmä omnoho väčšej skupine občasných hráčov. Pre nás ako zadávateľa inzercie znie 100 000 výtlačkov herného magazínu a nonstop aktualizovaný web ako pekný sen," pozastavil se Juraj Chrappa nad plány Excaliburu, které jsou podle něj tak z poloviny reálné. Obává se ale, že s megalomanským přístupem pana Ludvíka to je jen těžko realizovatelné. "Chcelo by to prepracovaný koncept postavený na prieskume, skúsený team a finančné zázemie. Značka Excalibur to určite nezachráni," domnívá se dlouholetý zaměstnanec pražské pobočky EA.

Jako poslední se na toto diskutované téma vyjádřil Chalid Himmat, nynější produktový manažer Cenega Czech a předtím dlouhodobý redaktor Score, jehož zkušenosti jsou v této oblasti nenahraditelné. "Excalibur je obrovská nostalgie! Člověku se hned vybaví zlaté průkopnické časy herního průmyslu, ve kterých šlo především o nadšení z realizace nových myšlenek, a téměř každý druhý projekt byl originálem. Dnes je však úplně jiná doba a to ve všech ohledech," obává se. Značka Excalibur je totiž podle jeho názoru nejsilněji zakořeněná v povědomí hráčů, kteří jsou dneska ve svých životech úplně jinde a nejsou zákazníky LEVELu ani SCORE. "O úspěšné reinkarnaci značky Excalibur a zdaru celého projektu pochybuji, ale každopádně přeji autorům mnoho štěstí a energie, které budou potřebovat," zakončil Chalid Himmat z Cenegy.

Související články: Osobnosti časopisové scény o šancích Excaliburu, Návrat Excaliburu uložen k ledu, Příběh Excaliburu nekončí a jede dál, Rozhovor TISCALI o obnovení Excaliburu.

zdroj: vlastní

jd
Smarty.cz

Nejnovější články