Jenže podle Iwaty není cena tím hlavním důvodem nižší prodejnosti. „Kdyby zde šlo o cenu, měli bychom zde jiný obraz toho, jak se prodává Basic a premiová verze Wii U,“ argumentuje Iwata. „Základní verze by se měla prodávat víc, ale ve skutečnosti lidé častěji kupují Premium verzi. Takže tohle není ten problém“.
Dle Iwaty a také některých jiných analytiků je příčinou nedostatek exkluzivních her, které by vehnaly Wii U do náruče nalákaných hráčů. „Já vidím, že opravdovým důvodem je nedostatek softwaru a jediným řešením tedy je uvedení dostatečného množství kvalitních titulů“, říká Iwata. Což je určitě pravda. Wii U mělo původně těžit z faktu, že se přidá k dvojici X360 a PS3 s tím, že zvládne multiplatformní tituly a k tomu přidá něco "svého". Jenže se ukázalo, že trh už je z hlediska multiplatformity nasycen. Kdo má doma jednu nebo dokonce obě konzole, ten se nevydá koupit si ještě třetí.
Následně se ukazuje, že Wii U prostě nemělo dost exkluzivních titulů, které by nalákaly jak majitele konkurenčních konzolí, tak i majitele starého Wii. Přitom vybavení Wii U má, jeho gamepad předběhl všechny v oblasti využití druhé obrazovky, kterou nyní vidíme jako jeden z hlavních prvků příští generace. Takže teď to chce ty slíbené kvalitní tituly...