EA: Chceme z Originu udělat lepší verzi Steamu
zdroj: tisková zpráva

EA: Chceme z Originu udělat lepší verzi Steamu

22. 6. 2012 12:58 | Téma | autor: Adam Homola |

EA se se svým digitálním obchodem snaží. Origin se pomalu rozjíždí, ale ještě není ani zdaleka tam, kde Steam. Ani být nemůže, když je Steam výrazně starší. Dave DeMartini, senior viceprezident pro e-obchodování, souhlasí s Gabem Newellem, že prý Origin ještě nedělá nic perfektně. Origin se podle DeMartiniho postupně vylepšuje a neustále se vyvíjí a prý sám ani nečekal, že by jejich digitální obchod překonal v počtu funkcí Steam během prvního roku. Podle něj už jsou ale základy položeny a teď se bude obchod jen vylepšovat a “přidávat hodnota.”

DeMartini použil také pěknou analogii se sociálními sítěmi. Kdybychom prý všichni zůstali na MySpace a nikdo by nepřešel na Facebook, nevznikl by vůbec obří Facebookový fenomén. U nás sice MySpace není příliš známá služba, ale před Facebookem to byl v Americe v podstatě “standard” pro sociální sítě, na které byla tehdy asi většina geeků. Jenže pak přišel Facebook a dostal tam i ne-geeky. Analogie je to pěkná, jenže Facebook na to šel tehdy trochu jinak a hlavně MySpace neměli všichni. Takový Google+ teď má mnohem těžší startovní pozici proti Facebooku, než měl tehdy Facebook proti MySpace.

A podobně je na tom i Origin. Nejde o to, jestli je Steam lepší, horší nebo kdo má víc her a víc slev. Ze Steamu se za ty roky stal standard pro digitální distribuci. Stejně jako je Facebook standardem pro sociální sítě, iTunes standardem pro nákup hudby a tak dále a tak dále. To nejsou služby, které jsou “jen” lepší. Jsou to služby, ze kterých se stal standard.

Podobně je na tom třeba trh se západními MMORPG hrami s předplatným. Nejde o to, jestli má něco hezčí grafiku nebo větší meče, než World of WarCraft. WoWko je standard, ke kterému se robustností nic nepřibližuje a ani se mu nic vyrovnat nemůže. Logicky. A vyprodukovat “jen” docela dobrou MMORPG hru už dnes nestačí. Na docela dobré MMORPG hře se pracuje třeba tři, čtyři roky, zatímco na WoWku se pracuje přes deset let. A je to vidět.

Je proto bláhové očekávat, že by snad mohl Origin v dohledné době porazit Steam. Nebo se mu vyrovnat. Valve na vavřínech nespí. Za pár let ale může být Origin pěknou alternativou ke Steamu. Jestli se stane podobná migrace jako v případě MySpace x Facebook je teď těžko odhadnout, ale já bych proti Steamu nesázel.

“Kdybyste mi před rokem řekli, že se budeme za rok bavit o tomhle, byl bych docela spokojený. A když se podíváte na fakt, že si Origin stáhlo přes 12 milionů lidí, že jsme tam během roku dostali 50 partnerů, máme z toho příjem 150 milionů dolarů a že jsme oproti minulému roku vzrostli o 400 procent - tak tahle čísla dokazují, že jsme udělali velký pokrok,” řekl DeMartini v rozhovoru pro MCV. Na závěr ještě dodal: “Origin tím směrem jde. Chápeme, že tam ještě nejsme. Brzy se tam ale dostaneme.”

Nejnovější články