V poměrně dlouhém otevřeném dopise komunitě je vysvětleno, že vývoj DLC balíčků a patche pro PC verzi BioShock 2 byl zastaven kvůli technickým potížím. Jejich odstranění a dodělání by zabralo více času, peněz a lidských sil, než bylo možné vyhradit. Bylo nutné poslat vývojáře pracovat na jiných projektech.
Tohle rozhodnutí však později v reakci na smutek ve tvářích fanoušků (nebo to byla bezmezná zlost?) v 2k změnili, nahnali vývojáře zpět k práci na BioShock 2 a výsledek je následující – patch a DLC Protector trials už jsou skoro hotové, bez bugů a čeká je certifikační proces, který údajně zabere okolo 4 týdnů. V průběhu prosince by měly být oba kousky venku a zdarma.
S Minerva's Den je situace trošku složitější. Když práce na tomto DLC ustaly, tak nebyl ani v hratelném stavu a nebylo jasné, jak dlouho dokončení zabere. A přesně v tomto stavu se k práci na DLC vrací banda vývojářů nyní, takže 2k nemůže poskytnout ani náznak termínu vydání. Jisté je, že Minerva's Den na PC vyjde, což je minimálně hezké gesto vůči komunitě.
Původní článek z 11. 10. 2010: Přestože se nenávist k DLC (stažitelný obsah) po vydání Mafia II v českých luzích a hájích zvýšila nejméně o 100%, našlo by se nemálo případů, kdy DLC smysl, kvalitu a hodnotu má – ale zase není našinci paradoxně dostupný.
Třeba jako v případě dvou povedených DLC - Protector Trials a Minerva’s Den - pro PC verzi BioShock 2, které navzdory původním slibům nevyjdou a zůstanou tak navždy hnít pouze na konzolích. Nejdříve to na Twitteru nakvašeně vypliv designér z 2K Marin Steve Gayon a následně k tomu podrobnější vysvětlení podala Elizabeth Tobey na 2k fórech.
Elizabeth oznámila, že se žádná z verzí hry nedočká MP playlistu pro mapy ze stahovatelných přídavků a nových zvuků nákupních automatů (tohle je snad všem úplně jedno ne?), upozornila na chystané patche pro PS3 a X360 verze, a pak upustila tu nepříjemnou zprávu:
„Do budoucna nechystáme vydání Protector Trials Minerva’s Den na PC a chci říct, že se omlouvám za zklamání, které to způsobí PC hráčům. Jako vždycky, pokud se do budoucna něco změní, dám vám vědět, ale v tuhle chvíli už vás nechci nechat dál zbytečně čekat.“
Balík Minerva’s Den vyšel na konci srpna za cca 10 dolarů na PSN a XBL a netradičně nabídl singleplayer obsah v podobě tří nových oblastí (kde se odehrávaly události spojené s hlavním příběhem), jedné příběhově důležité postavy, nových plasmidů a dalších prkotinek. Herní weby hodnotily Minerva’s Den velmi pozitivně a DLC Protector Trials na tom nebyl o nic hůře. Šest nových map postavených na lokacích ze základní hry se točilo okolo ochrany malých sestřiček před nájezdy splicerů, prostě něco jako trošku jiný druh Tower Defense hry. Ale teď už je to jedno, jak kvalitní obě DLC byla, protože světla světa se na PC nedočká ani jedno.