DLC pro NfS: Hot Pursuit nebude na PC
zdroj: tisková zpráva

DLC pro NfS: Hot Pursuit nebude na PC

14. 12. 2010 13:32 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Velmi nepříjemná zpráva se objevila na fórech EA. Spenser, člen vývojářského týmu zde potvrdil, že DLC (obsahující policejní a rabiátské verze vozů Porsche 911 GT2 RS, Gumpert Apollo S a Bugatti Veyron 16.4 Super Sport) nebude dostupné na PC, pouze na X360 a PS3 verze hry.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Pokud jej budeme doslovně citovat: „Ahoj všichni, bohužel nebudeme distribuovat Need for Speed Hot Pursuit DLC pro PC. Ačkoliv jsme bez debat oddáni poskytování toho nejlepšího herního zážitku a setrvávající podpory pro PC komunitu (jak jste si jistě všimli), máme jen omezené množství prostředků a nejsme schopni přinést nový obsah na všechny platformy. Upřímně se omlouváme za všechny nepříjemnosti, ale jako pozitivní stránku věci vás mohu ujistit, že máme v plánu další updaty a obsah, který přijde i na PC, těšte se“.

Pro všechny PC hráče je tohle jako facka. Ti poněkud méně uvážliví začali teoretizovat o možnosti žaloby, další se ptají na důvod proč se vytváří nové DLC a nesoustředí se na konverzi DLC pro konzole směrem k PC. I onen argument o limitovaných zdrojích zní v kontextu EA poněkud...zvláštně.

Pokud se podíváme na celý problém a začneme hodně teoretizovat, můžeme dojít k jednomu závěru – EA se bojí toho, že by investice do PC konverze DLC nebyla refundována prodejností tohoto DLC. Ačkoliv by se označit PC za mrtvou platformu odvážil pouze naprostý blázen, je fakt, že multiplatformní tituly si na PC nevedou vždy skvěle co se týče prodejů. Poměrně šokující čísla ukázala analýza prodejů finančního trháku Call of Duty: Black Ops.

Z doposud prodaných 8,4 milionů kopií této hry patří PC směšná suma 400 tisíc prodaných kopií. Sice bez započtení Steamu, ale i tak jde o povážlivou ránu. A podobně si vedl třeba bestseller Assassin's Creed II. Co stojí za těmito malými prodeji jinak úspěšných her? Ano, do jisté míry pirátství, nicméně na něj nejde házet vše. Pokud se podíváme na takový StarCraft II, který je PC exkluzivní, sotva někdo bude mluvit o finančním neúspěchu (byť se piráti také snažili jak jen mohli).

Ale když už zanecháme teoretizování, stále nám zbývá onen titulní fakt. EA se rozhodlo nevyrábět placené DLC pro PC a to i přesto, že patří k jedné z jejich stěžejních her. Hráči nemohou být spokojeni, nicméně herní byznys je stále byznys. Proto není vhodné hledat za tímto rozhodnutím nějakou zlou vůli, spíše vznášet otázky kde se stala chyba, že EA nevidí tento směr jako dostatečně profitabilní.

Smarty.cz

Nejnovější články