Absence jakékoliv komunikace navenek měla za důvod probíhající jednání o zajištění potřebného kapitálu na chod firmy. Jednání dopadla úspěšně a Crytek dostal blíže nespecifikovanou částku od investora, takže masivní propouštění nebo bankrot firma zažehnala. O aktuální situaci už byli interně informování všichni zaměstnanci a tak ke konci minulého týdne došlo i na média a veřejnost.
Crytek přiznal jak finanční problémy, tak i ne zrovna ideální tok informací z horních pater managementu směrem dolů. Jádro finančních problémů firmy dle slov Cryteku spočívalo v přerodu vývojářského studia do pozice online vydavatele. S takovou velkou změnou musela chtě nechtě přijít změna strategie firmy a potřeba výrazně většího kapitálu, který už nyní studio, nebo vydavatel chcete-li, má.
"Nyní se můžeme soustředit na dlouhodobé strategické cíle firmy a naše klíčové kompetence. Laskavě vás tedy prosíme o pochopení toho, že nyní nebudeme zveřejňovat firemní detaily. Ve výsledku jsme nyní položili základy pro krátkodobé i dlouhodobé zajištění budoucnosti Cryteku - a to jak z pohledu organizace, kapitalizace, portfolia i technologií," napsal zástupce firmy v oficiálním vyjádření.
zdroj: Archiv
Firma by měla být nyní z nejhoršího venku, i když nevíme, jak velká ona investice byla. Crytek z herního byznysu neodchází a tak stále záleží na tom, jak finančně efektivní bude Homefront: The Revolution, zda se chytne MOBA Arena of Fate, nebo akce Hunt. Pokud by se těmto hrám a v současnosti běžícím projektům jako je Warface nedařilo, mohlo by to mít nemilý dopad na budoucnost Cryteku. Ten se nedávno nedohodl na pokračování Ryse s Microsoftem a údajně se zrušilo ještě několik dalších rozpracovaných projektů.
Nad Homefront: The Revolution visí velký otazník, vzhledem k přijetí jedničky a jejímu vlažnému úspěchu. MOBA Arena of Fate to bude mít v narvaném žánru ještě těžší a Hunt? Může vypadat slibně, ale zatím asi nemůžeme říct, že by se z toho klubala jasná pecka. Začne Crytek vydávat v době rozmáhajícího se self-publishingu cizí hry? Odrazí se konečně licencování Cry Enginu a chytne se nová verze? To jsou všechno otázky, které musí v současné době Crytek intenzivně řešit. Kapitál zatím má, tak snad pomohl přestát krizový moment a produkční kolečka Cryteku se zase rozběhnou.
zdroj: Archiv