Crytek prý zrušil vývoj Ryse 2 a několika dalších prototypů
zdroj: tisková zpráva

Crytek prý zrušil vývoj Ryse 2 a několika dalších prototypů

27. 6. 2014 10:15 | Téma | autor: Adam Homola |

Crytek je údajně ve velkých problémech. Psal o nich před pár dny Aleš, ale dodatkově na povrch probublaly další nepříjemné zprávy, které potvrzuje více zdrojů. Pokud se problémy Cryteku nakonec ukáží být reálné, zřejmě firmu nemine velké zemětřesení. Poslední neoficiální informace totiž mluví o zrušení vývoje Ryse 2 a několika dalších titulů.

Homefront: The Revolution a Arena of Fate tak v kontextu nových událostí nabírají na důležitosti a budou pro zdravý chod firmy asi klíčové. Střílečka Warface prý zatím nechytla nikde krom Ruska a zrušení vývoje Ryse 2, na kterém by se finančně podílel Microsoft, firmu jistě zabolelo. Spor mezi Microsoftem a Crytekem byl údajně v tom, že se firmy nemohly dohodnout komu bude značka Ryse patřit.

Podle informací Kotaku bylo zaplacení vývoje hry ze strany Microsoftu podmíněno získáním práva na značku, což se ale Cryteku nelíbilo - Němci chtěli značku pro sebe. Výsledkem je, že značka Ryse Cryteku zůstává, ale žádná hra se nepřipravuje, protože studio na vlastní zafinancování vývoje peníze nemá. Zrušení vývoje a nedohodu mezi oběma firmami potvrdil nezávisle na Kotaku i anglický Eurogamer, který to slyšel zase od svých zdrojů.

zdroj: Archiv

Vedle Ryse 2 měli v Cryteku pracovat ještě na několika nových prototypech, pravděpodobně nových značkách, které jsou v současné chvíli údajně taky mimo hru. Podle zdrojů Kotaku leží celý problém firmy ve zbrklosti: "Namísto soustředění se na silné stránky firmy, což by byl engine a inovativní PC hry, jsme rychle naskočili na všechny nové trendy. Jenže vždycky jsme na ně naskočili trochu pozdě a jen jsme se honili za konkurencí. Teď nemáme žádnou identitu, což frustruje zaměstnance i fanoušky," řekl anonymní zdroj z firmy pro Kotaku.

Slova tajného zdroje hezky ilustruje chystaná MOBA hra Arena of Fate. Do MOBA žánru v posledních měsících naskočilo snad každé druhé studio a je nad slunce jasné, že ne každá hra přežije nebo bude z pohledu svých tvůrců úspěšná. Pochopitelně každá hra nemusí nutně chtít sesadit Dotu 2 a League of Legends z trůnu, aby byla úspěšná, ale aktuální MOBA horečka připomíná MMO horečku v letech 2006 - 2010, kdy se všichni chtěli přiživit na úspěchu World of WarCraft. A jak to dopadlo...

zdroj: Archiv

Kotaku dále hovoří o pokračujících problémech s včasným vyplácením mezd zaměstnancům - prý k tomu ani zdaleka nedošlo poprvé. Firma údajně raději platí později, než aby musela hned spoustu zaměstnanců propustit. Někteří zaměstnanci také dostali prý jen 30 - 40 procent svého platu, zatímco jiným nedošla výplata údajně už "několik měsíců". Blíže nespecifikovaná finanční injekce je prý na dohled, ale můžeme jen spekulovat, jestli je to pravda, nebo jde jen o dočasné uchlácholení zaměstnanců.

Co bude s Crytekem dál? Firma může získat investora a spoustu peněz na vývoj dalších her a nový Homefront a Arena of Fate mohou být veleúspěšné hry. Ale třeba taky ne. Pak by asi bylo velké propouštění nevyhnutelné A jestli bude na pořadu dne prodej studia například Wargamingu, nebo rozprodání značek a další vývoj ve výrazně menším měřítku? Čas napoví... Zatím je ale potřeba brát všechny výše uvedené informace pouze jako spekulace, Crytek zatím žádné problémy oficiálně nepotvrdil.

Nejnovější články