Homefront: The Revolution a Arena of Fate tak v kontextu nových událostí nabírají na důležitosti a budou pro zdravý chod firmy asi klíčové. Střílečka Warface prý zatím nechytla nikde krom Ruska a zrušení vývoje Ryse 2, na kterém by se finančně podílel Microsoft, firmu jistě zabolelo. Spor mezi Microsoftem a Crytekem byl údajně v tom, že se firmy nemohly dohodnout komu bude značka Ryse patřit.
Podle informací Kotaku bylo zaplacení vývoje hry ze strany Microsoftu podmíněno získáním práva na značku, což se ale Cryteku nelíbilo - Němci chtěli značku pro sebe. Výsledkem je, že značka Ryse Cryteku zůstává, ale žádná hra se nepřipravuje, protože studio na vlastní zafinancování vývoje peníze nemá. Zrušení vývoje a nedohodu mezi oběma firmami potvrdil nezávisle na Kotaku i anglický Eurogamer, který to slyšel zase od svých zdrojů.
zdroj: Archiv
Vedle Ryse 2 měli v Cryteku pracovat ještě na několika nových prototypech, pravděpodobně nových značkách, které jsou v současné chvíli údajně taky mimo hru. Podle zdrojů Kotaku leží celý problém firmy ve zbrklosti: "Namísto soustředění se na silné stránky firmy, což by byl engine a inovativní PC hry, jsme rychle naskočili na všechny nové trendy. Jenže vždycky jsme na ně naskočili trochu pozdě a jen jsme se honili za konkurencí. Teď nemáme žádnou identitu, což frustruje zaměstnance i fanoušky," řekl anonymní zdroj z firmy pro Kotaku.
Slova tajného zdroje hezky ilustruje chystaná MOBA hra Arena of Fate. Do MOBA žánru v posledních měsících naskočilo snad každé druhé studio a je nad slunce jasné, že ne každá hra přežije nebo bude z pohledu svých tvůrců úspěšná. Pochopitelně každá hra nemusí nutně chtít sesadit Dotu 2 a League of Legends z trůnu, aby byla úspěšná, ale aktuální MOBA horečka připomíná MMO horečku v letech 2006 - 2010, kdy se všichni chtěli přiživit na úspěchu World of WarCraft. A jak to dopadlo...
zdroj: Archiv
Kotaku dále hovoří o pokračujících problémech s včasným vyplácením mezd zaměstnancům - prý k tomu ani zdaleka nedošlo poprvé. Firma údajně raději platí později, než aby musela hned spoustu zaměstnanců propustit. Někteří zaměstnanci také dostali prý jen 30 - 40 procent svého platu, zatímco jiným nedošla výplata údajně už "několik měsíců". Blíže nespecifikovaná finanční injekce je prý na dohled, ale můžeme jen spekulovat, jestli je to pravda, nebo jde jen o dočasné uchlácholení zaměstnanců.
Co bude s Crytekem dál? Firma může získat investora a spoustu peněz na vývoj dalších her a nový Homefront a Arena of Fate mohou být veleúspěšné hry. Ale třeba taky ne. Pak by asi bylo velké propouštění nevyhnutelné A jestli bude na pořadu dne prodej studia například Wargamingu, nebo rozprodání značek a další vývoj ve výrazně menším měřítku? Čas napoví... Zatím je ale potřeba brát všechny výše uvedené informace pouze jako spekulace, Crytek zatím žádné problémy oficiálně nepotvrdil.