“O CryEngine 3 můžu říct, že je na stejné kvalitativní úrovni jako Unreal Engine 4, ale už tak zhruba tři roky. Můžete se podívat na ta tři roky stará videa z GDC. To, co jsme tehdy ukázali, je v podstatě to, co Unreal Engine 4 ukázal až teď. Spousta ostatních ukazuje podobné věci taky. A to jsme my ještě neukázali naši nejnovější verzi,” pochválil se v rozhovoru pro Venture Beat prezident Cryteku, Cevat Yerli.
Yerli také zdůraznil, že si pevně stojí za tím, že CryEngine 3 je “next gen” už tři roky. Všechno to, o čem se teď mluví jako o next genu, už podle Yerliho CryEngine 3 měl - teselaci, masivní částicový systém, GPU rendering, deferred shading, DirectX 11, apod. Šéf Cryteku se také pochlubil tím, že tohle všechno měli už ve hrách, které vydali (Crysis 2), neukazovali to prý jen jako tech dema.
Vzpomínáte na tech demo Samaritan, které Epic loni ukazoval? To vypadalo úžasně, ale neběželo na Unreal Engine 4. Samaritána poháněla nejnovější verze Unreal Engine 3 a bylo to skoro jako next gen. Přijde nová verze CryEnginu s něčím, co bude vypadat ještě líp, než Samaritan, nebo UE4?
Na otázku, jestli budou samotní hráči vůbec schopní poznat rozdíl mezi next gen enginy, odpověděl Yerli pěkným přirovnáním enginů k telefonům. Rozdíl prý nebude spočívat ani tak v obrázcích, ale v samotné hře, která bude v pohybu - v její plynulosti. “Je to jako když se podíváte na Android a na iPhone. iPhone, i navzrdory tomu, že většina telefonů s Androidem dokáže to stejné, prostě působí jinak. Na iPhone to působí plynuleji, organičtěji. Na Androidu jsou pak různá omezení. Jeden prostě působí trhaně, druhý působí lépe,” řekl Yerli.
Výhodou CryEnginu je prý také to, že jasně vede v kategorii online her. Mnohem více MMO her jeden na CryEnginu, než na Unreal Enginu. Crytek sice přiznal, že na konzolích v žádném případě v počtu licencí nevedou a zaostávají za Epicem, ale Yerli si myslí, že “příště to bude hodně jinak.” No uvidíme. Epic se určitě nebude chtít vzdát své pozice jedničky v licencování enginů. Pozice, která mu vynáší víc, než kdejaké Gears of War. Má už rozjetou infrastrukturu, podporu, tuny partnerů a plánuje s UE4 vydržet dekádu. Crytek to nebude mít lehké.