zdroj:
tisková zpráva
Daniel Mikšovský (40) je zakladatelem značky FOTOLAB a nynějším předsedou Českomoravského svazu ProGamingu i ředitelem/jednatelem herní organizace ProGamers, která se specializuje na herní turnaje, ligy, servery apod. Začátkem února se ProGamers ocitli pod palbou kritiky hráčů za způsob převzetí kontroly nad herním portálem GameZone (info) i kvůli neschopnosti rozjet web po několik dnů a jiným potížím souvisejícím se změnou provozovatele GZ (info). Proto jsme byli rádi, že Daniel Mikšovský souhlasil s uskutečněním rozhovoru, kde dostal prostor k vyjádření svého pohledu na nedávné události, vysvětlení jejich příčiny nebo naznačení plánů do budoucna:
TISCALI Games: Spousta firem se už v ČR snažila vybudovat nebo provozovat herní online servery, většinou to ale skončilo fiaskem. Proč si myslíte, že právě vy jste v tomto ohledu úspěšní?
Daniel Mikšovský/ProGamers: A proč ne?
Jak nyní, s odstupem 10 dnů, zpětně hodnotíte převzetí provozování GameZone a co byste dnes udělali jinak?
Nemyslím že bychom v tak krátkém čase dokázali při převzetí GZ udělat něco jinak.
Jakou roli v celé "akvizici" GameZone měl Gabriel Berdár, bývalý ředitel Českého Telecomu a nyní externí spolupracovník ProGamers (jak se sám označil v tomto rozhovoru)?
Žádnou, není pracovníkem ČTc ani PG.
Kdy přesně, nebo alespoň v jakém časovém rozpětí, budou mít hráči na GZ výběr ze stejného, né-li většího počtu her (online serverů), jako jim byly k dispozici do 31.1.?
Během krátké doby dostanou možnost hrát o cca 30% více her než na staré GZ.
Jak moc byla/bude vylepšena hardwarová konfigurace těchto serverů a v čem konkrétně to ve výsledku bude znamenat přínos pro hráče?
Vylepšení bylo zásadní a bude znamenat konec špatných pingů.
Bude hraní na těchto serverech přístupné pro kohokoli zdarma, nebo je časem zpoplatníte?
GZ bude zdarma.
Kolik peněz vlastně stojí zorganizování a provozování turnajů, jako třeba ten v Call of Duty 2, a kdo je z jakých prostředků financuje?
Vše financuje ProGamers.
Jaký je momentální procentuální podíl přístupů na GameZone z amerických IP adres, anonymizérů nebo proxy serverů? Museli jste provést nějaké blokace nebo implementovat změny ve způsobu generování stránek kvůli návštěvnosti (info)?
Bez komentáře.
Proč najednou z GameZone zmizel článek "Jsme opravdu neschopní?" z 6. února (info)?
Jsme ve standartním provozu a myslíme si že hráče již v tuto dobu nezajímají naše interní problémy.
Plánujete předělat herního klienta, aby nevyžadoval instalaci třicetimegové aplikace .NET FrameWork a především aby obsahoval více funkcí či možností, které by hráčům nabízely větší komfort - pokud ano, kdy se tak stane?
Během nejbližšího období dojde k mnoha velkým změnám které budou přínosem každému hráči – tzn. ať už ke změnám ve funkcích, množství turnajů anebo pomůckám pro hraní.
Kolik administrátorů nebo redaktorů z GZ provozovaného Allstarem přešlo k ProGamers? A kolik lidí nyní zajišťuje chod GameZone na plný úvazek?
PG je saturováno teamem cca 100 lidí z řad bývalých hráčů, počet zaměstnanců ProGamers na plný úvazek je 15.
Na první část otázky odpověděl zástupce Allstaru, který uvedl, že z původní GZ na novou GZ přešel pouze Fish a novinkář Sharpen, zatímco administrátoři všech her byli loajální a zůstali s Allstarem - pozn.ed.
Přibližte prosím stručně, k čemu hráčům slouží nový projekt ClanZone.
Vše je popsáno na stránce … clanzone.gamezone.cz
Umožníte na stránkách vaší webové televize PG24 přehrát si kdykoli později některé pořady, jako například přenos čtvrteční tiskové konference (pro ty, kdo jej minuli)?
Ano.
Jaké jsou podle vašeho názoru tři hlavní důvody, proč by hráči měli upřednostit bitvy na online serverech GZ namísto konkurenčního GamePark.cz (který má podle současných statistik 2x větší návštěvnost díky věrnosti herní komunity)?
Viz předchozí odpovědi.
Chtěl byste závěrem něco vzkázat bývalým adminům GameZone a nynějším správcům portálu GamePark?
Bez komentáře.
DODATEK K ROZHOVORU | Měl to být standardní rozhovor, coby logická reakce na hojně diskutovaný převrat na GameZone, kterému se věnovaly i tištěné deníky. Daniel Mikšovský z ProGamers, který si v minulosti opakovaně stěžoval na malou publicitu a nezájem ze strany TISCALI Games, ale této příležitosti nevyužil - přestože na sobotní žádost o poskytnutí interview odpověděl kladně za pouhých pár minut s velkým povděkem a potěšením.
Jakmile mu však mailem doputovaly tyto, místy trochu investigativní otázky, otočil o 180 stupňů. Odmítl na většinu z nich kloudně odpovědět nebo je doplnit/upřesnit a dodatečně začal klást podmínku osobního setkání. S pozdějším odůvodněním, že více neřekne, protože "zveřejňování interních informací by PG v konečném důsledku nadělalo více škody než užitku". Že mu je prý milejší, když se na TISCALI Games neobjeví o PG ani slovo a že tedy již nemá zájem rozhovor poskytnout, čímž nedodržel svůj slib.
Situaci kolem převratu na GameZone budeme nadále sledovat, doplňovat podstatné a aktuální informace, jak se nám je podaří získat a ověřovat, stejně jako tomu bylo doposud. Tím ponecháváme kauze volný průběh v souladu s novinářskou etikou a nehodláme do ní nijak zasahovat. Názor na vše nechť si každý čtenář udělá sám... |
Související články: Převrat na GameZone, GameZone vs. GamePark pod Lupou
|