Iron Storm - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Iron Storm - rozhovor

9. 12. 2002 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Válečná first-person střílečka Iron Storm se u nás prodává od konce minulého týdne, a tak jsme vyzpovídali její tvůrce z francouzských Wanadoo o všem, co nás na alternativní historii ve hře zaujalo.

Autor: Frix
Publikováno: 9.prosince 2002


Obrázek zdroj: tisková zpráva Tituly s válečnou tématikou jsou poslední dobou v módě, ale zkuste zapátrat, kolik máte v paměti her zabývajících se první světovou válkou. Právě taková je nová first-person střílečka Iron Storm, která se navíc odehrává v alternativní historii, což není zrovna často používané herní téma. Její kvality jsme podrobně probrali v naší dřívější recenzi a jelikož se Iron Storm od konce minulého týdne prodává i v Čechách, rozhodli jsme se vyzpovídat tvůrce hry z francouzské společnosti Wanadoo v tomto rozhovoru.

Tiscali Games: Mohl byste se prosím našim čtenářům představit, uvést svoji herní minulost a současnou pozici ve Wanadoo?

Jmenuji se Edouard Lussan a ve Wanadaoo pracuji jako Editorial Director. V praxi to znamená, že řídím vytváření nových her a hledám ta nejlepší vývojářská studia pro jejich realizaci.

Proč jste si vybrali alternativní historii jako příběhové pozadí pro Iron Storm? A proč zrovna 1. světovou válku, když je mnohem oblíbenějším tématem v herním průmyslu druhá světová?

Myšlenka na počátku tvorby Iron Storm byla: chceme udělat střílečku. Jaké prostředí můžeme vytvořit, aby se nejednalo pouze o další klon Quake, Rogue Spear nebo Medal of Honor? Museli jsme přijít na něco neotřelého a nakonec došlo na koncept alternativní historie.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Základ Iron Storm je velmi jednoduchý na pochopení: první světová válka propukla, jak všichni ví, v roce 1914. Nyní se nacházíme v roce 1964, válka stále není u konce a trvá již celých 50 let. Herní publikum si bez problémů uvědomí, že svět Iron Storm je mixem první a druhé světové války, nebo bychom jej mohli popsat také jako vietnamskou válku v Evropě. Moderní zbraně, vybavení a materiály umožňují velmi specifickou hratelnost, v Iron Storm tudíž nikde nenarazíte na různá monstra, vetřelce, ještěry nebo třeba létající talíře. Realismus války byl naším hlavním cílem.

Zajímáte se vy osobně nějak o 1. světovou válku? Jaké bádání jste před tvorbou hry v této oblasti uskutečnili?

Pro vytvoření souvislého světa musí být Iron Storm realistický jak jen to jde a celý tým se věnoval tomutu cíli. Osobně jsem se do hloubky zabýval první, ale také druhou světovou válkou pro lepší pochopení myšlenky Iron Storm, aby vývojáři mohli pracovat se spolehlivými daty a ve hře je zrealizovat. Například jde o sítě zákopů, obrněný vlak, realistické pevnosti, různé typy uniforem, obecně nepříliš známé zbraňové invence, použití plynových masek, národnosti vojáků zúčastněných v boji, bojová zvířata, způsoby komunikace, různé typy poplachů v zákopech atd. Pozn. autora - nezbývá, než Wanadoo pochválit za dobře odvedenou práci. Prakticky vše je zpracováno s velkou dávkou věrnosti a žádný fanoušek první světové nebude zklamán.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Pro mě to nebyl těžký úkol, protože jsem velkým fanouškem historie a speciálně druhé světové války, o které jsem přečetl tucty knih a zhlédl spoustu videokazet během dlouhé řady let. Realismus v Iron Storm závisí také na plynulosti hraní, hráč se cítí vtažen do atmosféry první světové nejen díky vzhledu prostředí, ale také rychlým a přesným reakcím postav na svoje okolí. Použitý engine 4X perfektně vyhovoval našim požadavkům.

Musíme však také pamatovat, že se realismus se vždy automaticky nerovná zábavě. A právě ta by měla být klíčovou vlastností Iron Storm! Nejlépe se toto dá ověřit, pokud mě i vývojáře baví hra, na které jsme měsíce pracovali. Doteď nás Iron Storm baví a já osobně jsem jej už několikrát dohrál, pokaždé se stejným množstvím zábavy a požitku. Doufám, že hráči budou mít stejný pocit!

Srovnal byste Iron Storm s nějakou nedávno vydanou hrou, např. Medal of Honor. Pokud ano, jaké jsou mezi nimi rozdíly?

Předložené prostředí je důležitým rozlišovacím prvkem. Nikdy v životě jsem neviděl střílečku, která by využívala alternativní historii. Koncept alternativní historie v zásadě využívá skutečné události jako základ, ale najednou zahnete jiným směrem a vytvoříte nový dějový proud, založený na realitě a pravděpodobných faktech. Je na hráči, aby pochopil, proč se vlastně válčí již tak dlouhou dobu, jaké jsou znepřátelené strany, jejich cíle...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Rusko-mongolská TV je velmi originální cestou, jak hráči sdělit kruciální fakta o cílech mise. Zahrnuli jste tento prvek do hry na začátku vývoje nebo přišla tato idea až později?

Nápad přišel na počátku. Během svého dobrodružství se James Anderson seznámí s Deutsche-Russische Tageschau (neboli německo-ruským zpravodajstvím), v roce 1964 jedním z v Evropě nejpoužívanějších médií. Tento nástroj je používaný na obou stranách barikády, spojenečtí špióni si nenechají utéct příležitost, jak zjistit něco navíc o nepřátelských silách a jejich cílech.

Zahrnuli jste pohled třetí osoby pouze kvůli špiónským misím, nebo je podle Vás použitelný během celé hry?

Iron Storm je mix střílečky, adventury a plíživé akce. Může být hrán jak v pohledu první či třetí osoby, čímž kombinuje uživatelsky příjemné ovládání s životně důležitou schopností pohybovat se neviděn. Pokud budete Iron Storm hrát jako Quake, budete do minuty mrtví. Stejně byste ostatně dopadli s hloupým chováním i ve skutečné válce.

Nepřátelská umělá inteligence je jedna z nejlepších, co jsme mohli v poslední době vidět. Proč je v porovnání s ní AI spojeneckých vojáků tak slabá?

Na tuto čistě technickou otázku byste se měli zeptat přímo vývojářů z firmy 4X...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Grafika v Iron Storm je dobře zvládnutá, speciálné textury jsou velmi precizní. Mohl byste nás prosím blíže seznámit s použitým grafickým enginem? Jsou na blízkou budoucnost naplánovány další hry, které jej používají?

Iron Storm běží na enginu Phoenix 3D vývojářského týmu 4XTechnologies. Zatím nevíme o žádné další hře, která by na něm byla vyvíjena.

Zvukový problém při střelbě je mezi hráči poměrně široce rozšířen. Zatím jediný update v1.02 nepomohl - je v plánu patch pro vyřešení této nepříjemnosti?

Nejsem si vědom, že by se ve finální verzi vyskytoval takový problém. Evropský i americký tisk se shoduje na jedné věci: Iron Storm má perfektní soundtrack.

Máte v plánu udělat pokračování nebo alespoň datadisk například s novými multiplayer mody či mapami?

Zatím o ničem takovém nevím.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Iron Storm je zatím pouze PC hrou, plánujete konverze na nějaké hi-end konzole?

Ano. Iron Storm bude portován na PS2 koncem roku 2003.

Díky za Váš čas a příjemný rozhovor.

Iron Storm se u nás prodává v částečně lokalizované verzi, což není způsobeno tím, že by si někdo chtěl ulehčit práci, ale na žádost vydavatele. Ve hře je totiž dabing zčásti anglicky, německy a rusky, což by kompletní české namluvení nabouralo, takže lokalizace Iron Storm se týká jen titulků.


Stáhněte si: Demo (194 MB), Campaign 1&4 videa (2x 3 MB), Trailer #1 (2,5 MB), Trailer #2 (5 MB), Video (5,5 MB), Cheaty, Patch (5 MB)

Související články: Recenze, První dojmy, Novinky

 
Frix
připravil: jd


 
 

Nejnovější články