Autor: mindwarp.cz Publikováno: 24.května 2008 | Verze hry: americká/PC/ang. Doba recenzování: 1 týden |
Možnosti grafického nastavení jsou ovšem spartánské. Lze zvolit rozlišení (maximálně 2048x1536), kvalitu textur a detailnost scény, nic víc. Textury jsou ve většině scén dost ostré a subjektivně se mi zdá, že o něco lepší, než na konzoli. S jejich barevností, či spíše nebarevností, zůstalo vše při starém a najde se i pár takových, které mají podivně nízkou kvalitu, ale těch je naštěstí málo. Souboj dvou džunglí Turok se odehrává převážně v džungli a tak neuškodí srovnání s předvánočním hitem Crysis, jenž se odehrává z části tamtéž. V Crysis se většina vegetace při kontaktu s vámi ohýbá. V Turokovi se takto chová jen vysoká tráva tvořená 2D texturou. Palmy nelze kácet. Turok sice podporuje AGEIA PhysX kartu, kterou ale nevlastním, takže jsem neměl možnost zjistit, co se poté změní ohledně možností destrukce okolí. Žádný nový herní obsah, jako byl třeba další typ misí v Assassins Creed, v PC verzi Turoka oproti konzolími bohužel nepřibyl. Zpracování lidských nepřátel je na dobré úrovni, ale možná vás více zajímá ztvárnění dinosaurů. Těch je více druhů - od malých a dotěrných ještěrek, přes mírumilovné býložravce, až po samotného T-Rexe. Býložravci na vás neútočí, pokud neútočíte vy na ně a jen tak se pasou. Je možné si je všechny prohlédnout pěkně zblízka a řekl bych, že je o co stát, vypadají pěkně i za pohybu. Hra mi přišla zpočátku trochu těžká. Uzdravování totiž není řešeno přes sbírání lékárniček, ale musíte dle aktuálního trendu chvíli odpočívat. Což je někdy problém, hlavně když se nemáte kam schovat a všude na vás někdo útočí. Pokud zemřete, následuje načítání check-pointu, které trvá opravdu velmi dlouho. Skutečnost, že se dá ukládat pouze na check-pointech, mi byla nesympatická. Líbilo se mi, že často máte při ruce parťáky. V recenzi konzolové verze byla dost chválena umělá inteligence, ale mě moc zázračná nepřišla. U dinosaurů ještě nízký intelekt chápat lze, ale lidští protivníci se chovají často dost podivně. Třeba když vás spatří, tak některý zařve "take cover" a všichni se běží někam schovat, což jim ale příliš nejde, protože se k vám třeba postaví zády a koukají do zdi. Potom stačí jen vystřelit. Přesto jsou lidští nepřátelé docela nebezpeční, jelikož jich je hodně, neustále se pohybují, nikdy neminou a vydrží více výstřelů. Celé mě to zpočátku moc nebavilo, ale postupem času mě hra chytlo. Nelze přesně říct, čím to bylo - možná specifickou atmosférou nebo časem se zlepšující hratelností. Hra má sice nějaké nedostatky, které již byly uvedeny, ale ty nejsou nijak závratné. Nakonec, i postava hlavního hrdiny Turoka mi připadala docela zajímavě vykreslená, je to prostě zabiják, jak má být. další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Hře bych vytkl dlouhé nahrávací časy, průměrný level-design a zpočátku docela nezáživnou hratelnost. Naopak pochvalu si zaslouží řešení konverze na PC, zábavné a leckdy brutální souboje a pěkné zpracování dinosaurů. Milovníkům bojů s přerostlými ještěrkami nelze než doporučit, pro ostatní půjde o docela průměrnou střílečku. Mě ale bavila a za sebe bych ji dal sedmičku. Stáhněte si: Videa, Trailery... Související články: Mega-recenze konzolové verze, Video-recenze, Dojmy, Novinky |
mindwarp.cz | |
autorovi je 24 let, studuje uměleckou školu se zaměřením na multimédia a mezi jeho hlavní zájmy patří tvorba hudby, kterou prezentuje na svých stránkách, kde jste vždy vítáni. |