Locomotion - recenze & průvodce hrou
8/10
zdroj: Archiv

Locomotion - recenze & průvodce hrou

Datum vydání:
9. září 2004
Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

6. 10. 2004 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Chris Sawyer nám po deseti letech konečně předkládá nástupce slavného Transport Tycoonu. Ten potěší dopravní magnáty přidáním tramvají či jiných zlepšováků, ale zároveň zarmoutí některými zjednodušeními.

Autor: Bergy
Publikováno: 6.října 2004
Verze hry: finální/anglická
Doba recenzování: 2 týdny

Obrázek zdroj: Archiv
Už se skoro zdálo, že slavný Chris Sawyer ve svých hrách natrvalo zasvětí svůj budoucí život pouze kolotočům, ale v hodině dvanácté se konečně blýsklo na lepší časy. Poslem dobrých zpráv se stalo ohlášení hry s názvem Locomotion, což jak asi víte, je pokračování herních klasik Transport Tycoon (TT) a Transport Tycoon Deluxe (TTDL). Mám zato, že Chris Sawyer, který mimochodem dělá prakticky celý vývoj úplně sám, nechtěl touto hrou uspokojit jen letité skalní příznivce. Určitě touží po nové generaci hráčů, kteří byli v době vydání původních her buď ještě na houbách nebo moc mladí na to, aby trávili čas u PC.

Stejné herní principy
Jelikož je Locomotion i přes odlišné pojmenování hry (Chris Sawyer bohužel nevlastní práva na název Transport Tycoon) jasným nástupcem předchozích titulů, je vcelku pochopitelné, že herní systém zůstává nezměněn. Ať už zvolíte jakýkoli scénář, vždy se stáváte vlastníkem firmy, která se zabývá stavěním dopravních sítí a přepravou. Pokud to přímo nenařizuje zadání úkolu, je ve své podstatě úplně jedno, co a jakým způsobem začnete transportovat z místa na místo. Můžete vozit třeba cestující z měst do měst, uhlí z dolů do elektráren, obilí či dobytek do potravinářských závodů apod. Možností je opravdu bezpočet, což zaručuje variabilní hratelnost. Na vás je vybrat si ty správné, které vám zajistí co možná nejvyšší výdělek.

Peníze ale nejsou jediným ukazatelem, dále je nutné dbát na svou výkonnost. To znamená, že nestačí postavit například 2 výhodné železniční tratě a pak jen koukat, jak penízky přibývají. Je nezbytné stále budovat další trasy, což zvyšuje hodnotu vaší firmy a způsobuje i růst výkonnosti. Podle těchto dvou aspektů se posléze vyhodnocuje postavení vaší společnosti vedle konkurenčních dopravních firem.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

 Výběr různorodých misí
Herní náplň Locomotion se skládá ze skupin scénářů, které jsou roztříděny podle stupně obtížnosti. Všechny tyto mise jsou přístupné hned od začátku, takže nic vás nenutí hrát jednu po druhé. Klidně můžete lehké mise vynechat úplně a hned se vrhnout na ty obtížné. Celkem jsem napočítal ve všech úrovních 45 hratelných scénářů, které jsou fiktivní, náhodně generované nebo jsou zasazeny do prostředí švýcarských Alp, Velké Británie & Irska či Severní Ameriky (východ, středozápad, západ). Pojďme si v přehledných tabulkách přiblížit odlišnosti jednotlivých skupin scénářů podle obtížnosti:

PRO ZAČÁTEĆNÍKY
Počet scénářů
3
Počet konkurentů
0
Startovní letopočty
1900 – 1950
Příklady úkolů
- Přeprava 500 pasažérů odkudkoli kamkoli
- Dosažení 10% výkonnosti (hodnost „inženýr“)

SNADNÁ
Počet scénářů
7
Počet konkurentů
1 – 3 (startují za 6 – 60 měsíců po vás)
Startovní letopočty
1900 – 1930
Příklady úkolů
- Přeprava 2500 pasažérů během 10 let
- Přeprava 50 tis. tun ropy během 10 let
- 10% výkonnost („inženýr“) během 10 let

STŘEDNĚ OBTÍŽNÁ
Počet scénářů
13
Počet konkurentů
1 – 10 (startují současně nebo po 3 – 12 měsících)
Startovní letopočty
1900 – 1975 (většina scénářů je ze 40. a 50. let)
Příklady úkolů
- Zvýšení hodnoty společnosti na 800 tis. $
- Dosažení měsíčního zisku z vozidel ve výši 26 tis. €
-50% výkonnost „ředitel“) během 20 let

NÁROČNÁ
Počet scénářů
12
Počet konkurentů
4 – 14 (startují současně nebo za 6 měsíců po vás)
Startovní letopočty
1900 – 1980 (většina map je z 2. poloviny 20. století)
Příklady úkolů
- Dosažení měsíčního zisku z vozidel ve výši 50 tis. $ a být mezi 3 nejlépe hodnocenými společnostmi
- Zvýšení hodnoty společnosti na 40 mil. €
- 70% výkonnost ( „předseda“) během 25 let

PRO EXPERTY
Počet scénářů
10
Počet konkurentů
3 – 14 (všichni startují současně)
Startovní letopočty
1900 – 1980 (půlka scénářů začíná v roce 1900)
Příklady úkolů
- Dosažení 80% výkonnosti („prezident“) během 40 let
- Dosažení měsíčního zisku z vozidel ve výši 1 mil. a být nejlépe hodnocenou společností
- 90% výkonnost („magnát“) během 100 let

V případě, že dohrajete veškeré zde přítomné scénáře, není důvod zoufat. Stačí totiž otevřít v hlavním menu hry editor scénářů, ve kterém si přesně podle svých představ vygenerujete kupu nových map. Ještě vložíte například svůj vlastní komentář, nastavíte počet konkurentů, startovní letopočet či cíle, kterých má být dosaženo, a můžete si uložit svůj scénář do jedné z výše uvedených obtížnostních skupin. Takto jednoduše se pak nová mise objeví v hlavním menu mezi originálními scénáři a můžete se rovnou pustit do hraní.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Pokud budete chtít vámi vytvořenou misi poskytnout svým známým nebo na internet, opět to není problém. Nové mapy se totiž nacházejí v příslušném adresáři, kde máte Locomotion nainstalované a překopírováním na disketu nebo prostým posláním mailem je snadno rozšíříte (velikost jednoho scénáře se pohybuje od 100 KB do 1 MB).

 Tramvaje
Zvětšit zdroj: Archiv Locomotion s sebou pochopitelně přináší i několik úplných novinek. Jednou z těch nejviditelnějších je určitě přítomnost nového dopravního prostředku, kterým jsou tramvaje. Jejich koleje lze přímo pokládat na již existující silnice, což je zejména ve městech více než praktické.

Tramvajové zastávky se rovněž staví přímo na silnici a skládají se pouze ze dvou protisměrných tabulek na stojanech (podobně jako kterákoliv skutečná zastávka MHD). Tyto zjednodušené zastávky se v městské hromadné dopravě používají i pro autobusy. Klasické autobusové terminály, které mají vlastní přístřešek a zaberou celé jedno políčko, lze stavět také, ale používají se jako zastávky meziměstských linek.

 Zjednodušený managment vozidel
Další dosti markantní změnou, která se týká všech dopravních prostředků, je nepřítomnost dep. V TT nebo TTDL, když člověk koupil například autobus, tak se mu objevil nejdříve v depu. Teprve odtud se posléze vyjíždělo k příslušným zastávkám. Do depa se bylo nutné vracet kvůli technickým kontrolám, opravám a v případě, že skončila životnost vozidla, také k modernizaci. V Locomotion to ale funguje trochu odlišně. Rozšíříte-li vozový park, nový přírůstek sami umísťujete na příslušnou komunikaci. I tentokrát sice dochází k poruchám, ale ty se opravují automaticky. Rovněž životnost strojů není omezena na určitý počet let.

Když automobil či vlak umísíte na mapu, zjistíte, že vozidla začnou sama od sebe pendlovat mezi zastávkami, ke kterým mohou dojet. Toto vylepšení se docela hodí u jednoduchých tras, kde by nastavování jednotlivých stanic jenom zdržovalo. Pokud ale chcete mít i v tomto naprostý pořádek nebo se snažíte zprovoznit složitější trasy, je potřeba otevřít klasické menu a každému vozidlu nastavit přesné pořadí zastávek.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Máte také možnost zvolit každému dopravnímu prostředku jeho režim. Jedná se buď o „zastávkový“ nebo „expresní“. První jmenovaný mód značí, že vozidlo bude zastavovat u každé zastávky patřící vaší firmě, kterou cestou potká a to i v případě, že jí nebude mít napsanou ve svém rozpise. Expres naproti tomu staví jen ve stanicích, které vy sami určíte a ostatními jen projíždí.

Pochválit musím celkem snadné kopírování seznamu zastávek novým vozidlům na již zavedených tratích. Stačí když otevřete přehled stanic dvou vozidel a klikáním na již existující položky jednoho seznamu je automaticky kopírujete do toho druhého. Ovšem tak praktické, jako tlačítko pro duplikování celého stroje včetně hotového jízdního řádu ze hry Transport Giant, to tedy není.

SPRÁVNÁ POČÁTEČNÍ INVESTICE = ZÁKLAD BUDOUCÍHO ÚSPĚCHU
Na začátku každého scénáře je důležité zvolit si vhodný druh transportu, případně jich pár zkombinovat. V úvahu musíte mimo jiné vzít i členitost terénu a délku budoucí trasy. Všeobecně platí, že automobilová doprava nevyžaduje moc velké investice, protože silnice jsou už většinou z části postavené a vám stačí je „pouze“ pospojovat. Ani ceny autobusů či náklaďáků nejsou omračující, takže na rozjezd je to docela výhodné. Problémem ale je, že výdělky silniční dopravy většinou nedosahují závratných výšin, a proto se dříve nebo později stejně dostanete k vlakům.

Při budování železnic je třeba sáhnout hlouběji do kapsy, protože tyto tratě musíte zbudovat celé na vlastní náklady. Stejně tak lokomotivy s vagóny jsou o dost dražší, ale pokud se vše daří a začnete ve velkém převážet správné komodity, tato investice se vám relativně brzo vrátí i s úroky. K dispozici je jinak ještě lodní a letecká doprava. Lodě se dají použít ale jen v mapách, kde se vyskytuje určité procento vodních ploch, a letecká doprava má pro změnu velmi vysoké pořizovací náklady. K nákupu aeroplánů se tedy dostanete, až si na ně vyděláte jinými druhy přepravy.

Určitého zjednodušení se také dočkal systém železničních vagónů. V TT a TTDL jsme byli zvyklí mít na prakticky každou komoditu jeden druh vagónu. V Locomotion se počet druhů zredukoval a funguje to tak, že když třeba koupíte vůz na uhlí, současně v něm můžete vozit železnou rudu. Do vagónů na ropu zase v klidu naložíte chemikálie, do vagónů na dřevo dokonce papír či ocel atd.
Transport Tycoon zdroj: Archiv
Je potřeba si dát ale pozor, když nastavujete v rozpisu zastávek, jestli se vlak má ve startovní zastávce plně naložit. Osobně se mi stalo, že jsem na příslušné tlačítko jen krátce kliknul a můj vlak vozící ropu z vrtů, marně čekal, až se plně naloží chemikáliemi. Nejedná se však o žádnou chybu - jen je potřeba ono tlačítko podržet trochu déle, než se vyroluje seznam všech možných nákladů. Když posléze zaškrtnete ten správný druh zboží, kterým se má vlak plně naložit, je po problému.

 Záludné tunely
Při stavbě železnic se rovněž setkáte s novinkou v podobě elektrifikovaných tratí, které tolik chyběly v TT a TTDL. Dokonce jsou nabízeny ve dvou variantách. Jednou z nich jsou stožáry s elektrickým vedením a druhou je elektřina vedená přímo kolejištěm. Nevýhodou druhé varianty je skutečnost, že na první pohled nevidíte, jestli je dráha elektrifikovaná či ne, ale stačí na ní kliknout pravým tlačítkem a máte jasno.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Oproti různým zjednodušením, které se v Locomotion vyskytují, mi přijde nová stavba tunelů mnohem komplikovanější. Stavíte-li silnici či železnici, je třeba zastavit budování těsně před terénní překážkou. Aby se aktivovala stavba tunelu, musí být stěna překážky naprosto kolmá. To v drtivé většině případů znamená, že se o to musíte sami postarat. Když máte stěnu kolmou, je ještě nezbytné, abyste měli zeminu minimálně 2 dílky nad úrovní vozovky či tratě. Pokud jsou splněny výše uvedené body, stačí dál pokračovat se stavbou komunikace takříkajíc do zdi. Až tímto krokem přejdete automaticky do režimu podzemní stavby.

 "Nový" systém budování tratí
Zvětšit zdroj: Archiv K mému nemilému překvapení je v Locomotion podobně problematická i veškerá další stavba tratí, která probíhá úplně stejně jako u horských drah v sérii RollerCoaster Tycoon (RCT). Chris Sawyer (fotka vpravo) to vysvětluje tím, že tento systém stavění byl původně vymyšlen pro pokračování Transport Tycoonu v druhé polovině 90. let, ale jeho vývoj se několikrát odložil, a dostaly přednost práce na RCT, kde jsme tento engine poprvé viděli a odkud je nakonec přejatý. Výsledkem je však pro hráče znalé jen TT či TTDL naprostý šok a v prvních chvílích pouze marná snaha něco kloudného postavit, což obvykle doprovází zuřivé nadávky (vlastní zkušenost).

Hlavní problém vidím v tom, že nejde jako dříve pokládat kurzorem myši úseky silnice či tratě přímo do mapy. Nyní musíte zdlouhavě otevřít příslušné menu, vybrat si požadovaný druh komunikace a kliknout do mapy na místo, kde si přejete mít začátek. Po umístění prvního dílku je ovšem nutné vrátit se zpátky do menu, odkud stavíte další dílky jeden po druhém (1 dílek = 1 čtvereček na mapě). Jedinou „výhodou“ tohoto systému je, že znáte dopředu přesnou cenu každé části tratě či silnice. To ale nic nemění na faktu, že když chcete postavit dejme tomu silnici dlouhou 100 čtverečků, musíte přinejmenším 100x kliknout, abyste dílo dokončili. A to nepočítám vytváření zatáček nebo zvyšování či snižování komunikace kvůli terénním nerovnostem. Přitom by stačilo dát hráči na výběr, jestli chce stavět novým způsobem nebo postaru...

 Kulaté zatáčky a uživatelské rozhraní
Aspoň, že lze nyní stavět různé druhy kulatých zatáček, což v předchozích verzích hry možné nebylo. Na systém budování ala RCT se jinak dá zvyknout (já sám jsem si ho osahal asi za den či dva), nicméně to neznamená, že ho začnu chválit. Mám tedy za to, že to nebyla ta správná volba, ale dá se s ní po určitém tréninku vypořádat do takové míry, že člověk může celkem rozumně hrát, ale stále to znepříjemňuje život a zbytečně to časově prodlužuje stavbu tratí.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Uživatelské rozhraní vypadá na první pohled jednodušeji, protože z horní lišty zmizela celá řada různých ikon. Zdání ovšem klame, vše je jen nahuštěné do různých podmenu a některé volby jako například grafy musíte lovit klikáním na ukazatel vaší výkonnosti. Výsledkem tedy není ideální rozložení voleb (raději bych měl celou horní lištu zaplněnou různými ikonkami) ale mírný chaos, který vás nutí učit se, co kde vlastně najdete.

 Umělá inteligence
Nyní se dostáváme k dalšímu velmi zajímavému aspektu Locomotion. Začneme nejdříve inteligencí vlastních vozidel. Silniční provoz vás jistě potěší skutečností, že auta dokáží při zablokování svého pruhu, přejet do protisměru a případnou překážku (např. rozbitý vůz) objet. To samé platí též v případě, že rychlejší automobil dožene pomalejšího kolegu, následné předjetí pak je naprostou samozřejmostí (narozdíl od Transport Giantu).

Rollercoaster Tycoon zdroj: Archiv Dále už to ale tak slavné není. Všechny dopravní prostředky se totiž snaží ke svému cíli dojet tou nejkratší možnou cestou. Bohužel i tím způsobem, že zvláště automobily vjíždějí do slepých ulic a ženou se dál špatnou cestou tak dlouho, dokud je nezarazí konec cesty. Až tam se v lepším případě otočí. V tom horším se na nějaké otočce zacyklí a jezdí pořad do kolečka, dokud vůz vlastnoručně neodstraníte ze silnice. Tomuto jevu lze předejít jen pracným zkoumáním toho, jak se dopravní prostředky chovají a posléze jim musíte vytyčit několik vhodně umístěných waypointů, které dokáží podobným excesům zabránit.

 Počítačem řízená konkurence
Konkurenti dokáží být velmi drzí a agresivní. Několikrát jsem byl svědkem toho, že si vybudovali své stanice hned vedle mého nádraží a postavili ten samý dopravní koridor jako jsem měl já. Mají i docela dobrý čuch na stavbu výdělečných tratí, takže hlavně nováčci se při pozorování konkurenčních společností mohou leccos přiučit. Někteří protivníci vám tedy budou po určitou dobu minimálně pěkně znepříjemňovat herní život.

Nad čím ale budete opět nechápavě kroutit hlavou je systém, kterým všichni počítačem řízení konkurenti staví své tratě. Počítač sice při přepravě komodit po železnici staví efektivním systémem zdvojených tratí, ale tím naprosto nejnemožnějším způsobem. Jeho zdvojené tratě často připomínají spíše vánočku a když se opravdu odváže, tak mnohdy nemají daleko k nefalšovaným horským drahám z RCT.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Navíc konkurenci dělá problémy využít levnějšího kopírování terénu. Ve většině případů, kdy terén není rovný jak placka, totiž staví na drahých mostních pilířích a tím se mu stavby neúměrně prodražují. Je to opravdu škoda, protože v tomto směru nevidím žádný větší pokrok od letitých předchůdců Locomotion. Mnohé z vás také určitě nepotěší zpráva, že konkurenci nelze koupit jako tomu bylo právě v TTDL. Absence tohoto populárního prvku je pro mě samotného skoro nepochopitelná.

Pro úplnost ještě uvádím, že kromě hry jednoho hráče je v Locomotion možné aktivovat multiplayerový režim. Je ale přístupný jen pro 2 hráče, což je dost slabota. Osobně jsem očekával možnost hry pro minimálně 4-8 hráčů. To by ostatně byla daleko lepší zábava než pouhé soupeření jeden na jednoho jako to šlo u předchůdce (i když to mělo značné mouchy).

NĚCO PRO PODVODNÍKY
Cheat známý z Transport Tycoonu
Funguje i v Locomotion?
1) Zničení vlaku konkurence
Hráč postavil krátký úsek železnice, který až na 1 dílek navazoval na nádraží konkurenta. V momentě kdy vjížděl vlak protivníka do nádraží, rozjel hráč svojí lokomotivu a rychle dostavěl zbývající dílek, který spojil obě tratě v jeden celek. Ve chvíli kdy se vlaky srazily došlo k explozi. Počítačový konkurent už posléze výdělečný vlak neobnovil.
Tak tento fígl zde bohužel nefunguje. Zdárně lze sice napojit protivníkovu železnici, ale ke srážce nedojde. Vaše lokomotiva se na posledním dílku železnice otočí a pokračuje v protisměru zpátky.
2) Zablokování konkurenční automobilové dopravy
Napříč soupeřovou silnici se v TTDL postavil kousek železniční trati, na kterou se umístila nejlevnější dostupná lokomotiva. Přes takto zablokovanou cestu nemohly konkurenční náklaďáky a autobusy nikam pokračovat.
Tento podvůdek lze i nyní s úspěchem používat. Ale veškeré dopravní prostředky, když jsou někde zablokovány, se po chvíli otočí a hledají si cestu jinudy. Pokud existuje objížďka, je možné, že jí časem najdou. Tento systém blokády je tedy nejlepší aplikovat na silnicích, které nemají odbočky k objížďkám.
3) Zničení konkurenčních automobilů na železničních přejezdech
Vylepšená varianta předchozího podvůdku. Odlišnost spočívala v tom, že trať přes soupeřovu silnici byla o něco delší. Hráč uvedl lokomotivu do pohybu a jak pendlovala v krátkých intervalech sem tam, občas pod jejími koly vybouchlo některé z aut konkurence, které nestihlo včas zmizet z přejezdu.
Toto je v Locomotion neúčinné. Automobily jsou na přejezdech zřejmě nezničitelné. Jak jinak si vysvětlit, že když se vlak vřítí na přejezd, kde se vyskytuje nějaké vozidlo, tak se nic nestane. Vlak suše autem projede skrz naskrz a oba dopravní prostředky dál v klidu pokračují tam, kam potřebují.

 Nepříliš barevná grafika (c) 1993
Vizuální zpracování Locomotion bych označil za dosti rozporuplné. Na jedné straně je sympatické, že hra je stále dvourozměrná s izometrickým pohledem, ale barevná paleta je, promiňte prosím ten výraz, jaksi vyblitá. TT a TTDL možná až příliš hrálo pastelovými barvami, ale lidem se to líbilo. Locomotion má sice reálnější zbarvení, ale travnaté plochy Evropy či severní Ameriky jsou podle mého názoru moc jednolité. Jako kdyby celá mapa měla na sobě nějaký sjednocující filtr, který na mě nepůsobil zrovna příjemně.

Abych ale jen nekritizoval, musím uznat, že se zde vyskytují i roztomilé detaily jako jsou například postavičky cestujících o velkosti několika pixelů, či kupící se zboží na zastávkách. Stejně tak mě dokážou potěšit třeba rozsvěcující se brzdová světla už beztak titěrných autíček. Města dlouhou dobu vypadají dosti chudě a není moc vidět přibývající zástavba. V druhé polovině 20. století se ale výstavba rozjede pěkně ve velkém a mapy získají úplně novou tvář. Modely vozidel pochopitelně odpovídají době, ve které je kupujete a liší se i typově podle toho, jakou mapu hrajete. To znamená, že jak severní Amerika tak Velká Británie či švýcarské Alpy disponují svými vlastními charakteristickými dopravními prostředky.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů

Kamerou lze otáčet vždy po 90°. Přibližování a oddalování pohledu je také možné, ale opět ne plynule, jen po určitých stupních. Nemilá je ovšem skutečnost, že dopravní prostředky lze pozorovat jen na maximální přiblížení. Jakmile pohled lehce oddálíte, všechny autíčka, vlaky, lodě či letadla prostě zmizí.

 HW požadavky
Rozlišení obrazovky je možné zvolit od 640x480 až do 1600x1200 (chybí ale možnost spustit hru v okně). Hardwarové nároky jsou opravdu nízké, takže byste Locomotion měli bez problémů rozchodit i na šunkách počítačích. Udávaná minimální konfigurace zní Intel PIII 500 MHz, 128 MB RAM, jakákoli videokarta kompatibilní s DirectX 9.0b a 550 MB volného místa na disku.

Zvuková stránka jistě potěší nejednoho hráče a fanouška původních her. Nachází se zde sice odlišný hudební doprovod, ale je opět výborný a skvěle se k tomuto typu hry hodí. Rachot motorů a cinkání vydělaných penízků rovněž dává vzpomenout na staré dobré časy TT a TTDL. Nevím, jestli to je problém pouze mé integrované zvukové karty, ale po nainstalování hry, mi v Locomotion nějakou dobu fungovala pouze hudba. Stačilo ale párkrát ve hře proklikat menu s nastavením zvuku a od té doby funguje všechno ozvučení tak, jak má.

 Opět výborná zábava
Zvětšit zdroj: Archiv I když jsem docela hodně kritizoval jak systém budování, chování konkurence a v neposlední řadě i grafiku, faktem zůstává, že Locomotion je stejně jako TT a TTDL výbornou zábavou. Díky spoustě scénářů a generátoru map lze hrát prakticky nekonečně dlouho a věřte tomu, že vás tahle hra dokáže bez problémů strhnout k několikahodinové pařbě, kdy úplně ztratíte pojem o čase. To se mě osobně stává jen u opravdu dobrých her. O to větší je škoda těch několika nedostatků. S většinou z nich asi nikdo nic neudělá, a tak se s nimi zkrátka musíme nějak vypořádat. Pevně doufám, že Chris Sawyer ještě neřekl své poslední slovo a přichystá pro nás buď vylepšenou Deluxe verzi Locomotion nebo rovnou druhý díl. Tahle hra si to jistě zaslouží.

Stáhněte si: Demo, Trailer, Editor, Cheaty...

Související články: První dojmy, Rozhovor s Chrisem Sawyerem (2/2000), Novinky, Vše o sérii Rollercoaster Tycoon

Bergy
autorovi je 24 let, pracuje v IK+EM jako správce ekonomického systému a specializuje se na strategie všeho druhu



 
 
Bergy

Verdikt:

Pokračování herní legendy prospělo na chvalitebnou. I když se jedná o hru s vynikající hratelností, výsledný dojem kazí několik nepřehlédnutelných nedostatků. Tyto chyby by určitě šly odpustit v dobách TT a TTDL, jenže nyní se píše rok 2004 a všichni máme přísnější kritéria než v minulosti. Vše trochu omlouvá jen nižší prodejní cena (739 Kč), menší HW nároky oproti standardu a téměř nekonečná zábava.

Nejnovější články