Kingdom Under Fire Circle of Doom rec.
5/10
zdroj: Archiv

Kingdom Under Fire Circle of Doom rec.

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

24. 2. 2008 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

V příhodném období relativního herního sucha přichází asijská hack&slash rubačka, která narozdíl od předešlých dílů série zcela postrádá jakékoli RTS prvky.

Autor: Martin Zavřel
Publikováno: 24.února 2008
Verze hry: prodávaná/X360/anglická
Doba recenzování: pár dnů

zdroj: Archiv
V příhodném období relativního herního sucha se na pulty obchodů dostala taková diablovka - hack´n slash rubanice Kingdom Under Fire: Circle of Doom pro Xbox 360. Pokud je vám název hry povědomý, máte pravdu: jde o pokračování titulu z původního Xboxu. Oproti němu ale tentokrát zcela chybí RTS prvky a ze hry se stala tradiční sekanice od začátku do konce. Vyberete si z pětice postav - od robustního, ale pomalého rytíře, přes katanami vyzbrojeného upíra, až po agilní, leč slabou elfku, spoléhající se spíše na kouzla a luk.

Pak se vrhnete na striktně lineární (pro všechny postavy stejné) cestu napříč několika tradičními prostředími (strašidelný les, zasněžené hory, ponuré jeskyně, přepychové paláce, zničené město), na jejímž konci vás čeká čistokrevně zlý záporňák. Během cesty budete nakupovat a vylepšovat své vybavení i schopnosti, jak za pomoci obchodování, tak za pomoci přiřazování bodů získaných přechodem na vyšší úroveň postavy za zkušenosti ze zabitých nepřátel. Prostě klasika a klišé na klišé.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Pokud čekáte tradiční ptačí nadhled, jste na omylu. Celá hra je sledovaná kamerou za zády vašeho hrdiny, kterou si můžete pravou analogovou páčkou dle libosti natáčet. To samozřejmě umožňuje slušnou míru detailu, ale pokud se těšíte na vizuální next-gen zážitek, pak se neradujte předčasně. Grafika sice má silná místa, ale jde spíš o výtvarné pojetí, než o detailnost či efekty. Osobně se mi líbily některé postavy, monstra a prostředí (hned úvodní, tutorialová louka je docela působivá… ale velmi podobnou jsme už viděli v Metal Gear Solid 3 na staré generaci konzolí), nicméně speciálními efekty ani přílišnou detailností hra nehýří.

Dokonce ani vybavování vaší postavy různými brněními a doplňky není graficky nijak výrazně odlišeno – většina brnění si je hodně podobná. Rozpačitý vizuální dojem završují velmi slabé animace, kdy postavy zdánlivě klouzají prostředím a jejich reakce na zásahy či další drobnosti jsou spíše schematické. Asijský původ hry se ale nezapře a pokud se vám líbil design PC hry Lineage II, pak se vám bude líbit také tento titul.

Příběh hry je bohužel také velmi schématický, načrtnutý textovým prologem a rozvíjený krátkými, dialogovými ingame filmečky. Nejde o nic jiného, než o doslovný boj Pána dobra s Pánem zla, ačkoliv je zde jisté okořenění v podobě snových světů, kam se vydáváte z checkpointů poblíž obchodů (obchody mají podobu různých démonů a víl, které vám nabízejí předměty nebo syntézu lepšího vybavení z různých kombinací toho vašeho). Ve snových světech si můžete povykládat s dalšími postavami a naučit se nějaká ta nová kouzla nebo schopnosti. Ve hře zcela chybějí nějaká komba – vaše údery se budou lišit pouze podle používané zbraně a celkově jsou hodně stereotypní. Budete tak donekonečna mlátit do jednoho-dvou tlačítek, jak je ostatně u tohoto žánru zvykem.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
další obrázky z této hry v galerii

Hra na vás sice bude posílat i padesátičlenné skupinky nepřátel, ale vizuální dojem z takového boje je poněkud poškozen tím, že vždy několik nepřátel vedle sebe má stejnou, synchronizovanou animaci. Zážitek pro změnu poněkud kalí ukazatel únavy (vybíjí se každým úderem) pod ukazatelem vašeho zdraví – pokud jste unavení, nemůžete útočit. To se dle mého názoru v podobně mlátičkové hratelnosti opravdu nehodí.

Circle of Doom dokáže nabídnout patnáct hodin hratelnosti pro každou postavu. Nicméně aby to byla rozumná zábava, chce to hrát kooperativně přes Xbox Live s jedním až třemi přáteli (offline multiplayer se nekoná), což je jednou z hlavních deviz této hry.

zdroj: Archiv


Kingdom Under Fire: Circle of Doom - Monsterama gameplay

Stáhněte si: Demo z Xbox Live, Trailery

Související články: Novinky

 
Martin Zavřel
autorovi je 28 let, pracuje v Illusion Softworks, po uplynulých sedm let vedl konzolovou sekci Doupěte; nejraději má akční, RPG a hororové hry (plus cokoliv s dobrým příběhem); neobejde se bez kvalitní filmové a herní hudby, relaxuje při tenisu, cestování, plavání a na srazech brněnských Otaku





 
 
Martin Zavřel

Verdikt:

Hra se dokázala vyšplhat pouze na jakž-takž přijatelný průměr, což někomu v tomto slabším herním období může stačit. Rozumější však teď pro majitele Xboxu je sáhnout po stokrát výpravnějším a zábavnějším Lost Odyssey.

Nejnovější články