zavřít

Empire at War Forces of Corruption rec.

Vychází na platformách: Windows

Verdikt: Kampaň za zločineckou organizaci ve světě Star Wars velmi mile překvapila a je skvělým doplňkem ke dvěma předchozím tažením z původní hry Empire at War. Chybí zde sice citelně vzor z filmové předlohy, ale tato skutečnost je bohatě vykoupena odlišným herním stylem a napínavým příběhem.

Hodnocení redakce 8/10

Jak hodnotíme

- Recenze autor: Redakce Games.cz Komentáře: 0

O životě na hraně zákona by vám mohl vyprávět Han Solo, ale zde se můžete seznámit s mnohem tvrdším kriminálním živlem, který se chce za pomoci korupce stát nejmocnějším zločincem v celé široké galaxii.

Autor: Bergy
Publikováno: 7.července 2007
Verze hry: prodávaná/anglická/PC
Doba recenzování: 2 týdny


Loňská strategie SW: Empire at War zaznamenala velký úspěch (mega-recenze) a fanouškové světa Star Wars tak konečně dostali po letech čekání titul hodný velikosti tohoto fenoménu. Není se proto co divit, že pár měsíců po vydání původní hry začali vývojáři pracovat na datadisku s podtitulem Forces of Corruption. Cílem přitom nebylo udělat pouze dodatečné kampaně a pár nových jednotek, ale rovnou vytvořit protiváhu silám Impéria a Rebelů v podobě nově hratelné strany zločineckého sdružení.

Moc korupce
Přítomnost nekalých živlů, pirátů či pašeráků není ve Star Wars sice žádnou novinkou, nicméně jako celek tyto skupiny v podstatě nikde nehrály první housle. Tohle datadisk Forces of Corruption (dále jen FoC) od základu mění, protože umožňuje hrát právě za jednu z podobných frakcí (Zann Consortium), v čele s novou hlavní postavou jménem Tyber Zann. Jedná se o člověka, jenž má na jedné straně nevyřízené účty s Impériem, ale Rebely také zrovna nemusí, proto mu nedělá problém bojovat proti oběma a urvat si tak z galaxie svůj díl čistě pro sebe.

FoC sice nabízí pouze jednu hratelnou a ke všemu ne zrovna dlouhou kampaň, ale její pojetí vás po krátké chvilce pěkně pohltí. Hned v úvodu pomůžete Zannovi probojovat se z vězení a posléze se už dostáváte na starou známou galaktickou mapu. Do této chvíle vše vypadá úplně stejně jako v původní hře, jen s tím rozdílem, že nehrajete za jednu z tradičních stran. Systém hry za Consortium má však výrazná specifika. Vtip je v tom, že se Zannem můžete ovládat v podstatě celý vesmír, aniž byste po vzoru ostatních klasicky obsazovali jednotlivé planety. Zatímco Rebelové a Impérium musí každou planetu, ze které chtějí mít ekonomický prospěch, dobýt a následně okupovat, Consortium to dokáže zařídit sobě vlastním způsobem – korupcí.


TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Peníze hýbou světem
Postup není nikterak složitý. Vycvičenou jednotku zvanou Defiler stačí na vybrané planetě umístit do příslušného slotu a už můžete začít s kriminální činností. Možnosti korupce se liší místo od místa, ale výsledkem je například přivlastňování si částí zisku z těžby prováděné Impériem či Rebely, vybírání mýtného, sabotáže, blokování výstavby vojenských jednotek nepřátel, podplácení domobrany atd. Nechybí ani černý trh pro získávání nových technologií, které se posléze dají vojensky využít.

Otevřenému boji se pochopitelně úplně nevyhnete. Některé pokusy o korupci totiž v kampani vyvolávají bojové mise, ve kterých musíte čelit na zemi i ve vesmíru silám dalších zločineckých frakcí, Impéria a Rebelů. Pokud to bude vyžadovat situace nebo zadání mise, můžete planety ovládnout čistě silou tak jak jste zvyklí z původní hry. Vlastně se o to můžete pokusit kdykoli budete chtít, ale mějte na paměti, že mnohem lepší a efektivnější je zůstávat pěkně v pozadí jako šedá eminence. Ono se totiž nemusí vyplatit za každou cenou vyvolávat otevřenou válku například s materiálně mnohem lépe zabezpečeným Impériem.

Korupce přitom nepřátele dokáže poškodit mnohem více a navíc většinou nemusí tušit, kdo je vlastně okrádá. Flotily Consortia se jinak mohou pomocí úplatků pohybovat vesmírem tak, aby o tom ostatní nevěděli, což je do jisté míry velmi výhodné. Lze tak své protivníky mnohdy překvapit nenadálým útokem v místě, kde by vás nikdo nečekal.

Drobná vylepšení
I náplň povinných úkolů se nese v duchu infiltrací. Místy vás zavedou do trochu zvláštních interiérů, které ještě více vymezují souboje mezi jednotkami do stísněných prostor chodeb a sálů. Exteriérové mapy pozemních bitev měly být v FoC celkově větší než v původní hře, ale nijak dramatický nárůst jsem zrovna nepozoroval. Vlastně díky interiérům mi to celkově přišlo paradoxně naopak. Na druhou stranu mise odehrávající se v útrobách komplexů jsou příjemným oživením. Zajímavostí pozemních map je i možnost používat pěchotní bunkry, které se velmi hodí například při obraně výsadkových zón apod.

Na galaktické mapě si posléze nejde nevšimnout pěkné vychytávky, která už podle mého názoru měla být v původní hře. Při detailním pohledu na vybranou planetu je v uživatelském rozhraní nové tlačítko s názvem „Base Layout“. Po odkliknutí této volby se vám zobrazí náhled na herní mapu základny a výsadkových zón, kde vidíte přesné rozmístění vašich budov a vojáků. Navíc zde můžete své jednotky takticky přemísťovat do co nejvýhodnějšího rozestavení a to samé platí i pro budovy. Ty nejcennější struktury si proto logicky umístíte na to nejnepřístupnější místo apod. Nejdříve jsem si myslel, že se tato nová funkce týká pouze kampaně Zann Consortia, ale následně v módu Galactic Conquest jsem zjistil, že této vymoženosti mohou využívat dle libosti jak Rebelové tak síly Impéria.

Nové jednotky a hrdinové
Nejvíce nových vojenských prvků má pochopitelně Zann Consortium. Jejich flotila se podobá klasickým pirátským lodím z původní hry, ale celkový sortiment je o mnoho bohatší. Ve výčtu nechybí různé třídy plavidel, takže ve vesmírných bitvách je Consortium konkurenceschopné. Hodně také záleží na tom, jaké technologie si během hry za tuto stranu přivlastníte.


Z pozemního arzenálu kromě pěchotních granátníků a žoldáků zaujmou především mobilní obranné jednotky. Jsou velmi univerzální, protože když je na jakémkoli místě rozložíte, můžete si vybrat jaká nástavba se jim na korbě postaví. Lze tak využít například raketomet, rušičku radarů a systémů pro navádění raket nebo speciální klec eliminující schopnosti založené na Síle (týká se především hrdinů). Na straně Impéria pak z nových lodí asi nejvíce potěší, velký Star Destroyer, Interdictor Cruiser nebo ještě mocnější Hvězda smrti II. Rebelové se zas můžou těšit z přítomnosti B-Wingů či korvet MC30. Kromě Tybera Zann a jeho nejbližších partnerů jakožto hrdinů Zann Consortia přibyli noví hrdinové i Impériu a Rebelům. Vesměs se ale jedná o málo známé postavy vyskytující se spíše v knižních podobách světa Star Wars.

Multiplayer
Kromě hlavní kampaně si nové hrdiny můžete vyzkoušet v praxi například v dobře známém módu Galactic Conquest a také v síťové hře. Galactic Conquest obsahuje celkem šest nových map různých velikostí. U všech platí, že je můžete hrát za jakoukoli z tří přítomných stran. To samé platí i pro samostatné vesmírné či pozemní bitvy a multiplayer. Síťová hra je tím pádem více barvitější a vzájemné bitky už tak nejsou rozdělené jen do dvou znepřátelených stran.

Náročnější grafika
Vizuální podoba vychází z toho samého enginu jako původní hra, čemuž se asi není co divit. Nově navržená prostředí se nicméně poměrně vydařila, hlavně barevnost některých planet je vskutku zajímavá. Naproti tomu interiéry vypadají často dost monotónně a na jedno brdo. Zarazila mě ještě skutečnost, že hra automaticky nastavila nižší detaily než u původního EaW, kde mám vše kromě vyhlazování hran vytažené úplně na maximum. To by poukazovalo na možnou vyšší hardwarovou náročnost FoC, ale nedbal jsem toho a opět jsem vytáhl všechny detaily na maximum.


další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii

Během hraní datadisku jsem se pak nesetkal s žádným problémem, co se plynulosti hry týče, takže se tímto doporučením řídit zřejmě moc nemusíte. Testovací sestava byla ve složení AMD Athlon 64 3500+, 2GB RAM a GF 7900GTX (použité rozlišení 1280x1024). Pro instalaci FoC jinak musíte vlastnit původní hru.

Celkově se datadisk pro SW: Empire at War velmi povedl. Rozhodně se nejedná o žádnou nastavovanou kaši, ale pěkně vyvedené rozšíření hry jak má být. Sice jsem si ze začátku myslel, že pokud hlavní kampaň není věnována Rebelům ani Impériu nebude to mít tu správnou šťávu, ale opak je pravdou. Nová strana, příběh a vůbec odlišný styl hry je přesně to, co takový datadisk potřeboval a rozhodně to byla trefa do černého.



Stáhněte si: Demo, Trailer #1&Trailer #2, Ostatní downloady k sérii

Související články: Mega-recenze Empire at War, Dojmy, Novinky

Bergy
autorovi je 27 let a pracuje jako vedoucí HW zákaznického servisu; psaním se zabývá více jak 7 let a kromě strategií si oblíbil i simulátory; pokud to čas a starost o rozrůstající se rodinu dovolí, věnuje se plastikovému modelářství a vojenskohistorické literatuře






 
 
Bergy

Novinky na CZC.CZ

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.