Bone: The Great Cow Race - recenze

Bone: The Great Cow Race - recenze

26. 6. 2006 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Ve vesnici Barrelhaven vrcholí přípravy na každoroční oslavy spojené s kravskými dostihy, kterých se můžete zúčastnit i vy v druhé epizodě této zábavné adventurní série podle komiksové předlohy.

Autor: Nukem
Publikováno: 26.června 2006
První česká recenze této hry zdroj: tisková zpráva Verze hry: finální/anglická

Obrázek zdroj: tisková zpráva V říjnu loňského roku jsme vám v recenzi představili první díl adventurní série Bone s podtitulem Out from Boneville. Dozvěděli jste se, že se jedná o hru zpracovanou podle ve světě populární komiksové předlohy, která vycházela v létech 1991 až 2004. S plánovaným přibližně půlročním odstupem byl firmou Telltale vypuštěn druhý díl – Bone: The Great Cow Race - který bezprostředně navazuje na konec prvního dílu.

Jedeme dál
Ocitáte se ve vesnici Barrelhaven, kde vrcholí přípravy na každoroční oslavy spojené s kravskými dostihy. Všichni přiloží ruku k dílu, takže i naši bratranci mají plné ruce práce. Fone Bone pomáhá babičce Rose a její vnučce Thorn v přípravách na zítřejší závod, zatímco Phoney Bone vycítí příležitost ke snadnému výdělku na dostihových sázkách. Stačí, když po vsi rozšíří fámu o neznámé favoritce „Tajemné krávě“, Smiley Bona přinutí se za ní vydávat, v patřičném převleku samozřejmě, a pak už jen přijímat sázky. V momentě, kdy Tajemné kráva nakonec nevyhraje, je z Phoneyho boháč. Co na tom, že v Barrelhaven neznají peníze, i naturálie mají svojí hodnotu.

Změny k lepšímu
Druhý díl doznal oproti tomu předchozímu několika změn k lepšímu. Především se prodloužila průměrná délka herní doby na více jak dvojnásobek, z dvou na pět hodin hraní. Úměrně tomu pochopitelně vzrostl i počet úkolů, které je potřeba vyřešit. Vzhledem k tomu, že každý z bratranců má ve hře vlastní úlohu, budete ovládat všechny tři. Přesněji řečeno, každého samostatně, přičemž prakticky kdykoliv je možné přepnout na některého dalšího a řešit jeho část. To je dobré v případě, že byste si náhodou nevěděli rady, takže můžete přeskočit na dalšího. Ovšem v několika případech to bude přímo nutnost, neboť občas postup jednoho závisí na postupu druhého.

Autoři nezapomněli ani na minihry. V prvním díle to byl především útěk před krysami, případně hra na schovávanou s dětmi Kuskusovými. Tady narazíte na velice jednoduché složení zavazadel do vozíku, model dostihů na tržnici a hlavně závěrečný kravský dostih. Ten nebyl pojat tolik akčně jako útěk před krysami, ale spíše adventurně, tedy vymýšlet způsoby, jak se prodrat kupředu, na což máte neomezeně času.

Chytrému napověz, hloupého trkni
Souhrnem je i druhý díl velice jednoduchý. Úkoly mají prostá a logická řešení, aktivní místa se dobře hledají. A když s každou postavou projdete všechna zákoutí, abyste zjistili, zda se obrazovka neodroluje dál a neodhalí další kus území nebo přechod na novou obrazovku, pak nevidím důvod k zákysům.

Přesto, kdyby se přece jenom někomu nedařilo, je zde k dispozici stupňovitá nápověda. Stačí kliknout na otazník v pravém dolním rohu a dostanete nejprve lehkou nápovědu, pak větší kopanec až nakonec postup krok za krokem. Častěji se vám ale podaří na otazník kliknout omylem než úmyslně. Možná měla být nápověda spíš v menu. Také tu je vypínatelný tutoriál pro začínající adventuristy. Šikne se i položka „Kdo je kdo“ v hlavním menu, kde si připomenete hlavní postavy a klíčové události z první části.
Vzhled hry zůstal stejný, tedy velice jednoduchá trojrozměrná grafika komiksového rázu (jak také jinak, že). Přes použitý 3D engine je rozlišení stále 800×600 a asi se to, stejně jako u Sokalových her, už nezmění. Na druhou stranu bude Bone hratelný na leckterém slabším počítači. Minimální požadavky jsem ovšem nezjistil.

Hře nechybí množství vtipných dialogů, v nichž sice máte na výběr z mnoha možností, ale když se zrovna netrefíte do té správné, vůbec nic se tím nezkazí. Dabing postav je celkem zdařilý, přitom oproti minulému dílu se některé hlasy změnily. Bohužel v rozhovorech je slyšet nepříjemné rušení, jakoby přebuzení, syčení nebo pískání. Hudba, jejíž repertoár reflektuje venkovské prostředí, je bez ruchů.

Zlevnili
Asi tou největší vadou na kráse první epizody Bone byla vysoká cena 20 dolarů vzhledem ke krátké herní době. Zdá se, že si tvůrci vzali připomínky hráčů i recenzentů k srdci, a tak se druhý díl pyšní delší hrací dobou a nižší cenou, konkrétně 13 dolarů. Za tuto cenu lze nyní zakoupit i první díl. Oba najednou pak pořídíte za 25 dolarů. Jedná se ovšem o verze, které si můžete stáhnout z internetu. Pakliže byste raději CDčko, potom každý díl stojí 18 dolarů a oba dohromady pořídíte za 30 (nezapomeňte ovšem na naši DPH).
Musím říci, že jsem se u druhého dílu pobavil více a déle. Grafika hry i samotné pojetí příběhu sice vypadá, jako by Bone byl určen spíše dětem, ale stejně dobře se u nich pobaví i odrostlejší hráči. Takže mi nezbývá než symbolicky poděkovat autorům, kteří nám, na základě poptávky první části, sami od sebe nabídli ke stažení i pokračování a doporučit oba díly k odzkoušení i vám hráčům.

Stáhněte si: Demo, Trailer...

Související články: Bone: Out from Boneville recenze, Novinky...

Nukem