Cílem hry sice bude na ostrově cosi objevit, ale v první řadě je třeba přežít a nejprve stabilizovat ze začátku zoufalou situaci někoho, ocitnuvšího se v cizím prostředí v krizových podmínkách. Teprve poté budete moci hledat a začít sbírat předměty rozeseté po ostrově, byť o co přesně půjde zatím autoři tají.
Hra slibuje relativně velkou volnost pohybu, ale například skočit ze skály, a pak se zachytit lankem nebo sekyrou opravdu nepůjde. V tomhle ohledu chtějí autoři zůstat realističtí, vždyť - jak sami upozorňují - ne po každém horském převisu se ještě dá šplhat. Obecně ale šplhání po skalách ve hře chybět nebude, ačkoliv nikdy by vám nemělo být zřejmé, kudy zrovna vede cesta dál.
Naprosto zřejmý a potvrzený je naopak fakt, že mladá Lara Croft nebude mít v tomhle Tomb Raideru milostný románek. Tahle hra je prostě o přežití a na něco podobného by Lara neměla čas, tvrdí autoři a dodávají: snad v některém příštím díle...