Tomb Raider: nejistá hrdinka a méně puzzlů
zdroj: tisková zpráva

Tomb Raider: nejistá hrdinka a méně puzzlů

9. 11. 2011 20:20 | Preview | autor: levis |

Nejnovější předváděčka akční adventury Tomb Raider začíná ve chvíli, kdy se mladá Lara Croft vyhrabe z jeskynního vězení a narazí na jednoho z těch, kdo přežili noční havárii lodi. Už dočista volná, s možností prozkoumávat celý herní svět neznámého japonského ostrova, vydává se hrdinka, aby nalezla lékárničku či alespoň hojivé masti.

Některé cesty přesto vypadají jako naksriptované, protože zdolat je můžete jedině přesně vyměřenou sérií akrobatických skoků, ručkování nebo držení balancu. Asi nejintenzivnější situaci představuje setkání s vlkem, kterého musí hrdinka přeprat holýma rukama a hladovému zvířeti zlomit vaz. Takovéhle i další situace, které hra řeší mačkáním tlačítek dle pokynů na obrazovce, budou zřejmě v novém Tomb Raiderovi stěžejní.


Z nové předváděčky nicméně vyplývá, že restart série se podepíše třeba na akrobatických dovednostech hrdinky. Pořád je obratná a hbitější než většina gymnastek, ale oproti předchozím dílům je jasně poznat, že Lara Croft za sebou prozatím nemá tolik zkušeností, a její skoky do vody i nejistá salta v kontextu "začínající archeoložky" působí sympaticky, nejistě.

Puzzlů sice neubude, nicméně tentokrát budou zřejmě z větší části založené na nutnosti přežít a orientovat se v drsném, cizím prostředí. Že by po původních obyvatelích ostrova zůstaly nastražené stovky pastí se naštěstí nezdá příliš reálné.

Nejnovější články