Některé cesty přesto vypadají jako naksriptované, protože zdolat je můžete jedině přesně vyměřenou sérií akrobatických skoků, ručkování nebo držení balancu. Asi nejintenzivnější situaci představuje setkání s vlkem, kterého musí hrdinka přeprat holýma rukama a hladovému zvířeti zlomit vaz. Takovéhle i další situace, které hra řeší mačkáním tlačítek dle pokynů na obrazovce, budou zřejmě v novém Tomb Raiderovi stěžejní.
Z nové předváděčky nicméně vyplývá, že restart série se podepíše třeba na akrobatických dovednostech hrdinky. Pořád je obratná a hbitější než většina gymnastek, ale oproti předchozím dílům je jasně poznat, že Lara Croft za sebou prozatím nemá tolik zkušeností, a její skoky do vody i nejistá salta v kontextu "začínající archeoložky" působí sympaticky, nejistě.
Puzzlů sice neubude, nicméně tentokrát budou zřejmě z větší části založené na nutnosti přežít a orientovat se v drsném, cizím prostředí. Že by po původních obyvatelích ostrova zůstaly nastražené stovky pastí se naštěstí nezdá příliš reálné.