V Routine hráč obleče skafandr astronauta na lunární základně, jehož cílem je odhalit, proč z kolonie zmizela celá posádka. Nanejvíš zajímavě přitom zní řada nápadů, jakými chce několikero vývojářů ze studia Lunar Software přivodit hráčům mrazení.
Průzkum komplexu a vyprávění bude nelineární a hráč si sám zvolí, kterou sekci chce prozkoumávat dříve, a kterou později. Úzce to souvisí i se skutečností, že panákovi bude neustále hrozit permanentní smrt, po níž bude hráč muset začít zase od nuly (hra však má obsahovat i autosave). Mezi atmosférické perličky dále patří full body awareness, čili přítomnost viditelného avatarova těla, a také astronautovo neustálé dýchání, jež se zrychlí, když bude vystrašen. Akcent na vtažení hráče do situace mlátí dveřmi!
Z originálních ideí zaujme rovněž důraz na osmdesátkovou atmosféru, která je zosobněná mmj. nutností hledat „staré“ tří a půl palcové diskety (právě tahle marginálie v teaseru zaujala spoustu diskutérů). Vývojáři volbu v rozhovoru vysvětlují záměrem ponořit se do toho, jak dle 80. let měl vypadat budoucí výzkum vesmíru, s cílem protěžovat unikátní audiovizuál kopírující tehdejší média (proto rozmazané logo na způsob nekvalitní VHS). Pokud tedy ujíždíte na vzhledu filmů jako 2001: Vesmírná odysea či Vetřelec/Vetřelci, popřípadě nostalgicky lpíte na videorekordéru, připište si k Routine další významné plus.
zdroj: Archiv
Datum vydání Routine bylo prozatím mlhavě stanoveno na březen 2013.