Narozdíl od sérií Call of Duty nebo Bad Company se opět zhostíte role řadového amerického mariňáka, který velí týmu tří dalších vojáků (buď ovládaných počítačovou AI nebo živých spolubojovníků v kooperativním módu). Na udílení příkazů máte k dispozici podstatně zjednodušený interface s možností vydat rozkaz k přesunu, palbě či ústupu a tentokrát si prý při hraní rozhodně nebudete stěžovat na rčení, které se stalo mottem prvního dílu: "Pokud uvidíte záblesk, už je příliš pozdě". Jestli chcete zjistit proč, čtěte dál, nejprve jsou tu ale dnešní první záběry z hraní:
Red River poprvé obsáhne pomocné zaměřování s možností přiblížit si hledáček zbraně a nechat kurzor, aby automaticky sklouznul přímo na nepřítele (další inspirace třeba posledním dílem Call of Duty). Potěší i takové drobnosti, jako je zjednodušené menu, kde lze třeba narozdíl od dvojky udělat úkrok zpět a nemusíte tak celou nabídku rozvíjet zase od začátku. Oproti dvojce už také nebudete muset krvácející spolubojovníky léčit medpackem, kterých je v Red River nyní neomezený počet a krvácejícího vojáka lze postupným aplikováním lékárniček vrátit dokonce až na 100% zdraví.
Pokud nebudete hrát v hardcore obtížnostním módu, vaši padlí kolegové navíc automaticky obživnou na každém dalším checkpointu. Navzdory tomu všemu prý ale Red River neschází autenticita a dojem z opravdové války, glosuje své dnešní dojmy z hraní redaktor IGN. Pořád vás ve hře může zabít jediná správně mířená střela, trajektorie kulek se stále mírně odklání od cíle a umělá inteligence se oproti druhému dílu podstatně zlepšila. Ostatně kdo by z Operace Flashpoint nechtěl mít arkádu, jednoduše si všechny ty "zjednodušující" prvky vypne v menu. Co říkáte, bude to stačit?
Operation Flashpoint: Red River vyjde v roce 2011 pro PC, Xbox 360 a PlayStation 3.