zavřít

Blizzard upraví Diablo 4 podle reakcí fanoušků a přivede kanibaly

Windows PlayStation 4 Xbox One PS4 Pro Xbox One X

- Preview autor: Šárka Tmějová Komentáře: 0

Očekávání u nových dílů zaběhnutých sérií bývají vysoká, o tom ví své každá firma stojící za úspěšnou značkou. Blizzard má z poslední doby zkušenosti s hromadou negativních reakcí po oznámení Diabla Immortal i zpackaném remaku Warcraftu 3, v případě Diabla 4 tedy volí velmi vstřícnou komunikační strategii. V čtvrtletním blogu vývojářského týmu se dozvíme nejen novinky ze Sanctuary, ale především to, jak Blizzard naslouchá názorům svých hráčů.

zdroj: Archiv

Diablo 4 se svého oznámení dočkalo na loňském BlizzConu s dodatkem, že práce na něm probíhají sice intenzivně, rozhodně ale prý s hotovou hrou nemáme počítat v letošním roce. Naštěstí nepůjde ani o jeden z těch projektů, které jsou oznámené, ale rok nikdo mimo vývojářský tým netuší, co se s nimi děje.

Šéf týmu Luis Barriga slibuje každé tři měsíce v deníčku probrat nějaké zajímavé aspekty vývoje, ať už je to nimrání se v historii světa, v raných verzích soundtracku, nebo v kódu chování příšer.

V únorovém díle přišla řeč na technickou stránku z hlediska uživatelského rozhraní nebo kooperace, ale i na nějaké to umění, lore a koncepty nových typů monster. Samozřejmě s poznámkou, že se všechny skutečnosti mohou během vývoje ještě změnit.

zdroj: Archiv

Co se uživatelského rozhraní týče, v jeho případě Blizzard vezme v úvahu feedback z dema zveřejněného na BlizzConu. Oproti předchozím dílům se nevrátí různá velikost předmětů v inventáři, každý z nich vám zabere přesně jedno políčko. Jejich ikonky by pak časem měly víc odpovídat tomu, jak daný kus výbavy vypadá, když ho má vaše postava na sobě.

Tým zároveň průběžně ladí všechno možné od rozmístění ikonek po jas jejich pozadí, aby všechno bylo co nejsrozumitelnější na první pohled.

Diablo 4 deníček zdroj: Archiv

Další velkou novinkou bude možnost si přemapovat libovolné příkazy na jiné klávesy, pokud třeba nestojíte o zničenou myš kvůli vyklikanému levému tlačítku. Tahle možnost by se měla týkat i gamepadu, který vůbec poprvé budete moct používat i na počítači.

Celé UI by v Diablu 4 mělo zabírat podstatně méně místa na obrazovce. Na konzolích se hlavní panel posune do levého dolního rohu, v případě PC verze si budete moct vybrat, jestli ho chcete mít uprostřed, nebo vlevo.

A jelikož gaučová kooperace Diabla 3 měla naprosto tragické řešení situací, kdy si jeden z hráčů chtěl otevřít libovolné menu a ten druhý musel nehybně čekat, až si jeho parťák všechno dodělá, pracuje se v Blizzardu velmi intenzivně i na zlepšení podobných zážitků. V menu byste se ve čtyřce například měli moct hrabat oba zároveň a nepřekážet si. Hurá!

Diablo 4 deníček zdroj: Archiv

V druhé části deníčku se designérka Candace Thomas rozpovídala o tom, jak Diablo 4 bude klasifikovat svá monstra. Ta by se tentokrát měla dělit do takzvaných rodin, z nichž většinu můžete znát z předchozích iterací. Čerstvými přírůstky jsou nicméně třeba takoví utopenci, kteří terorizují pobřeží, a taky kanibalové. Každá „rodinka“ má své archetypy a vlastnosti, s nimiž během boje musíte počítat a přizpůsobit jim svůj set skillů a výbavu.

Kanibalů v Diablu 4 existují čtyři různé typy: první z nich má obouruční meč a je devastující, ale pomalý, druhý z nich má naopak lehkou halapartnu, se kterou vás upižlá z dálky. Další z lidožroutů si nosí tyč pobitou ostny, jejíž rána vás může omráčit, a poslední má zas dvojici sekyr, s níž vás rozseká na nudličky rychleji, než zvládnete říct „koláč s lidským masem“.

Diablo 4 deníček zdroj: Archiv   Diablo 4 deníček zdroj: Archiv

Samostatně nepředstavují kdovíjakou výzvu, takže samozřejmě útočí ve smečkách. Všichni z nich používají zbraně nablízko, čehož můžete využít při plánování strategie a vyrovnat se s nimi dřív, než k vám stačí přiběhnout.

Diablo 4 nemá stanovené datum vydání a podle vyjádření z BlizzConu „je ještě daleko“, přestože zveřejněné materiály vypadají poměrně hotově. S letoškem tedy spíše nepočítejte, ale je pravda, že máme teprve konec února – za tři kvartály se dá stihnout ledacos.

Tagy: Diablo (série) akční fantasy RPG diablovka

Zdroje: Blizzard

Kupte na CZC.CZ

Související videa

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.