Blizzard přidá do multiplayeru SCII zkušenosti a levelování
zdroj: tisková zpráva

Blizzard přidá do multiplayeru SCII zkušenosti a levelování

26. 10. 2012 10:30 | Preview | autor: Adam Homola |

RPG prvky. Ať už si pod tím představujete cokoliv, jsou všude. Teď si našly cestičku i do multiplayeru jedné z nejrychlejších akčních real-time strategií, připravovaného StarCraft II: Heart of the Swarm. Zatím tam pochopitelně ještě nejsou, ale velmi brzy přibudou do bety, kde je budou moct hráči testovat. Konkrétně se jedná o systém získávání zkušeností a úrovní za odehrané multiplayerové zápasy. Zkušenosti a úrovně nebudou jen na parádu. Budete za ně dostávat odměny a Blizzard slibuje, že to bude něco pro všechny, bez ohledu na to, jak jste v multiplayeru dobří.

Kromě satisfakce ve zvyšování číslíček na vašem profilu a posouvání ukazatele zkušeností, vám mají být odměnou hlavně nové portréty. Vývojáři se chlubí, že pro Heart of the Swarm připravili hodně nových profilových obrázků, takže se bude za čím honit. Zkušenosti budete získávat v Blizzardích matchmaking módech, nebo v Custom Game na Blizzardích mapách, jak oznámili vývojáři na Battle.netu.

Zajímavé je, že zkušenosti se vám nebudou přidělovat jen za vyhraný zápas. Budete je dostávat na konci zápasu za každou vyrobenou vaši jednotku a každou zničenou jednotku nepřítele. Samozřejmě to bude muset být nějak šikovně vybalancované, protože hned mi přišli na mysl Zergové. S jejich systémem levné a rychlé výroby většího množství jednotek by se zkušenosti získávaly rychleji, než třeba u Protossů. Určitě to tak nebude 1:1 pro všechny tři rasy.

Jak jste asi odtušili, ve hře bude existovat level cap. Levelovat budete ale každou rasu zvlášť. Maximální úroveň pro každou rasu je zatím stanovena na 20. Pokud máknete a vymaxujete všechny tři rasy, budete šedesátka. Jako v původním World of WarCraftu. Součet úrovní za všechny tři rasy budete mít zobrazený ve vašem profilu, takže vás to motivuje zkoušet všechny rasy a sbírat bodíky kde se dá.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Každá nová úroveň vám pak nadělí nějaký nový portrét nebo “decal” (takové ty symboly) a čím vyšší level budete, tím víc cool by měly být. Většinu z nich nebudete získávat jako ve Wings of Liberty plněním určitých cílů, ale právě pomocí zkušeností. Systém úrovní se má dostat do probíhající uzavřené bety v příštím velkém patchi a během bety se bude několikrát resetovat, aby mohli tvůrci novinku řádně poladit.

Prý si už vývojáři také pohrávají s myšlenkou nějakých bonusových zkušeností za první výhru dne, bonusových zkušeností za hru s přítelem co má Real-ID nebo BattleTag, za hru v partě a v plánu jsou možná i bonusové XP víkendy, známé z jiných multiplayerových her. Prostě klasika, která vás má motivovat k častějšímu hraní a k většímu experimentování s jinými rasami, než s tou vaší jedinou.

Za sebe můžu říct, že se mi tenhle nápad zamlouvá. Je to hezká věc, která požene některé hráče kupředu, a když náhodou nějaký zápas prohrajete, alespoň dostanete ranec zkušeností. Hra vás tak nebude jen “trestat” odečtením rankových bodů, ale dostanete i malé odškodné. Navíc by mě to mohlo konečně dokopat k tomu, abych v multiplayeru pořádně zahrál za Terrany.

Nejnovější články