BioWare naznačili odlišnosti dalšího Mass Effectu
zdroj: tisková zpráva

BioWare naznačili odlišnosti dalšího Mass Effectu

8. 2. 2013 11:05 | Preview | autor: Adam Homola |

Nový Mass Effect bude, ať se vám to líbí, nebo ne. Jednotlivé díly série prodejností nikdy nedosáhly na nevyšší mety stanovené těmi největšími herními značkami, ale pořád můžeme mluvit o velmi úspěšné a slušně prodávané sérii. Úvodní trilogie ovšem skončila a teď stojí před BioWare rozhodnutí, co dál. To už jistě dávno padlo a na novém dílu se nějakou dobu pracuje, ostatně oficiálně to naznačili/potvrdili tvůrci už několikrát. Tak nějak přirozeně se ale začalo příštímu Mass Effectu, i když o něm nikdo nic neví, říkat Mass Effect 4. To se však vývojářům moc nepozdává, protože další díl nebude klasická čtyřka, ať už si pod tím představíte cokoliv.

Určitě byste si pod tím neměli představovat přímého nástupce původní trilogie, nebo dokonce Shepardova příběhu. Z úst BioWare už dříve zaznělo, že Shepard v dalším Mass Effectu nebude - jeho příběh jednoduše skončil. Používání čísla “4” se nelíbí vývojářům také proto, že to naznačuje jakousi kontinuitu a pokračování, ať už v souvislosti s příběhem, postavami, nebo událostmi. Distancování se od loni ukončené trilogie proběhlo také ve smyslu jejího závěru. Vývojáři nemusí nutně pokračovat v nějakém konkrétním konci, protože další Mass Effect se nemusí odehrávat po událostech trojky, před událostmi jedničky nebo někdy během událostí třeba druhého dílu.

Kdy, kde a s jakými postavami se bude další Mass Effect odehrávat, se ale dle slov Chrise Priestlyho, komunitního manažera BioWare, dozvíme až za několik let. Teď hra očividně ještě není ve stavu, kdy bychom mohli čekat odhalení - třeba na letošní podzim. Oznámení za několik let také jasně naznačuje platformy, kdy se dá prakticky s jistotou počítat s další generací konzolí a snad i PCčkem. Bude zajímavé sledovat, jestli si exkluzivitu zase zaplatí Microsoft, jestli si připlatí Sony nebo to bude od začátku pro všechny platformy.

Na Priestlyho navázal na fórech BioWare také šéf BioWare Montreal, Yanick Roy. Ten přidal do konverzace trochu kontextu: “Protože teď přecházíme na úplně nový engine a musíme předělat většinu herních systémů, máme možnost se nad vším znovu zamyslet a ty systémy navrhnout jinak, než kdybychom jen upravovali předchozí hry. Co se týče příběhu, tak ten v první trilogii skončil a my budeme vyprávět nový příběh, který bude zasazen do univerza Mass Effectu. To neznamená, že bychom události a vaše rozhodnutí z prvních tří her ignorovali, ale pravděpodobně středobodem nového příběhu nebudou,” vysvětlil Roy.

Roy pak ještě dodal, že fakt, že se hra odehrává třeba před nebo po událostech předchozích dílů, ještě nemusí nutně znamenat, že jde o přímý sequel nebo prequel. Připomněl také, že celý svět Mass Effectu je tak bohatý, že tvůrci nejsou omezeni jen na jednu větev příběhu, ale mohou si vymýšlet hromadu nových postav, událostí a dalších záchytných bodů.

Interně v BioWare také o dalším Mass Effectu prý vůbec neuvažují jako o Mass Effect 4. To by mělo posloužit jako dostatečné vodítko - zřejmě se dočkáme nějakých zmínek a pomrknutí, ale až nová hra za několik let vyjde, bude to na nové konzole, na novém enginu, bude se možná chovat jinak a bude se točit kolem úplně jiné party a událostí. Tak jako tak si ještě docela dlouho počkáme.

Nejnovější články