Alenka napodruhé v Říši divů...
zdroj: tisková zpráva

Alenka napodruhé v Říši divů...

16. 9. 2010 12:12 | Preview | autor: levis |

Už je tomu deset let, co vyšla původní American McGee's Alice (85%, recenze) a začíná se konečně schylovat i k dlouho očekávanému pokračování, které EA oznámili vloni.

Jak napovídají první dojmy z letošní Tokyo Game Show, tentokrát se hra povážlivě vzdálí své literární předloze. Připomeňme, že v prvním dílu Alenka v psychiatrické léčebně zápasila sama se sebou a v Říši divů se přeneseně snažila zachránit i svůj psychický stav, který se nápadně zhoršil po úmrtí celé její rodiny.

Pamatujete, jak se na diskusních fórech po vydání jedničky žertovalo, že American McGee musel během vývoje hry vykouřit víc marihuany než sám Lewis Carroll při psaní literární předlohy? Nebojte, podle všeho se zdá, že i Alice 2 bude v tomto směru udržovat kontinuitu.

Na začátku druhého dílu už je hrdinka zpět v Londýně, ale ani po celém roce v péči soukromého ošetřovatele se její stav zásadně nelepší - a o nic lépe na tom není ani vysněná říše divů. Vývojářské demo začalo na střeše jednoho londýnského baráku, kde si hráči mohli vychutnat temnou, monotónní barevnou paletu a horizontálně poněkud nakřáplou architekturu nejbližších ulic ("Nebudou se třeba po vzoru filmového Počátku obracet vzhůru nohama?," vyzvídali marně novináři). O pár minut později už Alenka, tentokrát s jasně zářivýma očima a delšími vlasy, padá do králičí nory vedoucí zpět do říše divů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Alenka se totiž v téhle magické zemi stává "idealizovanou" verzí sama sebe a podobně se liší i říše divů od ponurého Londýna: tu na vás čeká pestrá zelená džungle se spoustou domin a hracích kostek, tam zase industriální továrna s lávovou řekou. Vaším cílem bude vždy jednoduše dojít na konec každé lokace, než se vám postaví některý z nepřátel.

I tentokrát je hrdinka naštěstí vybavená svým věrným mečem Šaršounem (v překladu J. Císaře se mu říkalo vorpálný meč), ve zbraňovém arzenálu dále přibyl ještě mlýnek na pepř, čajová konvička a malý plyšový poník. Podle slov samotného American McGeeho každý nepřítel ve hře představuje "puzzle" sám o sobě a vy budete muset přijít na to, jakým způsobem se protivníkům dostat na kobylku.

V úrovni s továrnou se po Alence třeba sápalo několik sebevražedných čajových konvic, kterým hrdinka nejprve vmetla pepř do očí (mlýnek slouží jako kulomet a celá scéna nápadně připomíná pokus o teroristický útok nebo harakiri), načež je musela zblízka bodnout přímo do rudých očí.

Novináře očividně zaujala také scéna, kdy hrdinka narazila na obrovitánskou verzi známé lahvičky s nápisem "Vypij mě", akorát že tentokrát šlo o celé jezero téhle magické tekutiny - ta jak známo hrdinku zmenší, aby se Alenka protáhla třeba i myší dírou. Kdo ví, kam všude se v téhle bláznivé hře poleze.

American McGee's Alice: Madness Returns od vývojářů ze Spicy Horse vyjde příští rok pro PC, Xbox 360 a PlayStation 3.

Nejnovější články