LEVEL 243 pátrá, kdo hlídá hlídací psy a rozdává skvělou střílečku Sine Mora
zdroj: tisková zpráva

LEVEL 243 pátrá, kdo hlídá hlídací psy a rozdává skvělou střílečku Sine Mora

13. 6. 2014 20:30 | Komerční sdělení / PR | autor: Inzerce |

Redakce těsně před hektickou herní výstavou E3 2014 dokončila 243. číslo Levelu, které se počínaje dneškem vystavuje za 99 Kč /4,99 Eur ostrému světlu letního slunce na stáncích nebo ještě ostřejšímu světlu zářivek v trafikách a obchodech po celé republice. Ekologičtěji či ekonomičtěji založení čtenáři Levelu si mohou nové číslo pořídit jako obvykle za 79 Kč v digitálních prodejnách Publero a Floowie, ale čert vem formu, podstatný je přeci obsah. LEVEL 234 nabízí opět cca 114 stránek převážně tematického čtiva nejenom na letní večery, které redakce zabalila do černobílé obálky s kyber lebkou. Hlavní hrou čísla je Watch Dogs, což určilo téma několika článků. Snad vás budou bavit, což lze vyjádřit i v souvislosti s plnou hrou. Nádhernou střílečku Sine Mora možná vůbec neznáte, o to víc ale budete překvapení, když tento devítkový skvost alespoň vyzkoušíte. Kdo nemá zájem, může kód darovat známým a věnovat se pouze magazínu, který obsahuje následující...

Motiv Watch Dogs na obálce jasně signalizuje, že uvnitř Levelu najdete nejenom čtyřstránkovou recenzi hry od Vaška Rybáře, ale též dlouhatánské téma od Jirky Pavlovského. Primárně se ve svém textu zabývá čím vším se tvůrci Watch Dogs mohli nechat inspirovat (od knížek, přes komiksy, po filmy a hry), ale každou zmínku o možném odkazu navíc Jirka prokládá komentářem zacíleným na některou z částí hry.

020-021 zdroj: tisková zpráva

Abychom to ale s Watch Dogs nepřeháněli, zadali jsme našim zkušeným autorům myriádu dalších témat, z nichž vzniklo hned několik zajímavých článků. Honza Švelch kupříkladu v článku "Realističnost versus stylizace" hledá odpověď na otázku, jestli chceme, aby hry vypadaly spíše jako skutečnost, nebo nás na nich fascinuje výrazný styl.

Další Honza, ale Olejník, podrobně rozebírá v jiném článku aktuální konec online služeb GameSpy a Games for Windows Live. Seznámí vás s jejich historií, problémy i výhrami, ale hlavně poradí, co dělat, aby vás a vaše hry konec ani jedné ze služeb nijak nezasáhl.

042-043 zdroj: tisková zpráva

Ondra Švára se v článku s názvem "Do háje s morálkou" podrobně věnuje fungování a specifikům obrovského herního trhu v Číně a uvádí základní rozdíly mezi tím, co chce hrát a za co klidně zaplatí typický Číňan na rozdíl třeba od Evropana či Američana.

Michal Rybka se věnuje Kickstarteru, ale nejde o žádné filozofické pojednání o tom, kdo má vlastně morální právo tuto službu využívat. Michal velmi střízlivě a s pomocí čísel i konkrétních příkladů dokumentuje, co všechno může studio či jednotlivec ve své kampani na Kickstarteru pokazit, na co by měl každý na Kickstarteru myslet, případně co dělat, aby vaše kampaň neskončila ostudou a předčasným odchodem pryč s ocasem staženým mezi nohama.

036-037 zdroj: tisková zpráva

Honza Olejník a Michal Rybka se autorsky realizovali i v technologické rubrice. Honza si tentokrát vzal do parády radosti a strasti streamování her, kterému díky poprasku okolo OnLive už před pár lety podlehla krapet předčasně půlka planety. Aby se streamované hraní vyrovnalo v zážitku sezení před monitorem či televizí, bude to ještě pár let trvat. Honza vysvětlí proč, jaká jsou úskalí streamovaného hraní, které žánry jsou pro to vhodné, a rozebere jednotlivé služby, co streamované hraní nabízí.

Podtitulek Michalova článku o virtuální realitě říká něco ve smyslu, že jde o starou technologii, které se nedaří komerčně prosadit. Jistě budete chtít okamžitě oponovat s poukazem na Oculus Rift, ale nejdříve si přečtěte článek v Levelu. Michal uvádí příklady předchozích neúspěchů s virtuální realitou a pojmenovává problémy, kterým v souvislosti s virtuální realitou musí čelit i Oculus Rift a další současné pokusy.

106-107 zdroj: tisková zpráva

Třetí technologické téma v Levelu 243 se věnuje hraním na Macu a z bělounké Apple klávesnice ho vypotil Honza Horčík. Vlastně je divné, že jsme si na to nevzpomněli dříve, když kompletní grafika Levelu vzniká na Macích a někteří nejmenovaní členové redakce datlují na Macích taktéž. Možná budete překvapení z toho, jak široké možnosti hraní na Macích vlastně jsou.

Ostatně, řadu her, které v tomto čísle recenzujeme, si můžete zahrát nejenom na PC a konzolích, ale právě i na Mac Os a Mac hardwaru. Detektivka Tesla Effect může posloužit jako příklad za všechny, i když s ní Petr Ticháček nebyl zcela spokojen (přesto je to dobrá hra!).

Čtyřstránkovou recenzi Watch Dogs od Vaška Rybáře už jsme zmiňovali, ale pozornost zaslouží i recenze Tropico 5 a Wolfenstein: The New Order od Dana Kremsera, kritický pohled na akční RPG Van Helsing II od Lucky Jiříkové, potažmo recenze hry Transistor od Lukáše Grygara. Té věnujte obzvláštní pozornost, protože Lukáš hru uznal za nářezovou!

060-061 zdroj: tisková zpráva

Akční adventura BioForge od Originu sice nebyla nářezová ani ve své době, ale pořád jde o nesmírně zajímavý titul, který vyniká svým grafických zpracováním a celou řadou jiných vlastností, o nichž se v retro rubrice rozepsal Pavel.

Krom toho zavzpomínal na multiplayerovou klasiku Scorched Earth (mnozí z nás tomu říkaly jednoduše Tanky) a zeptal se tvůrce Bulletstorm, Gorky 17 či Agenta Mlíčňáka, Adriana Chmielarze, na hry, které jej nejvíce ovlivnily. Retro sekci uzavírá Michal Rybka vzpomínkou na hardwarovou klasiku z nejklasičtějších - Commodore 64.

092-093 zdroj: tisková zpráva

Články zamřené na české i zahraniční vývojáře se tentokrát věnují tvůrcům úspěšné české strategie Factorio, která sbírá nové fanoušky den co den a přes nemalé úsilí se z ní stává jeden z nejvíce nadějných tuzemských projektů.

Záhřebské studio Ironward se sice ještě proslavit nestačilo ani trošku, ale až si o něm něco načtete, možná vás zaujme jejich připravovaný mix Syndicate a Left 4 Dead s názvem The Red Solstice.

Hvězdou všech článků o vývojářích v tomto čísle je ovšem rozhovor s Chrisem Avellonem od Pavla Dobrovského. Sami považujeme v redakci tento rozhovor za jeden nejvíce povedených a jen potvrzuje, jak zajímavý a všestranně nadaný Chris Avellone je. To je kdyby vám to nebylo jasné podle her, které má na kontě včetně Fallout 2, KotOR 2, Fallout New Vegas, Icewind Dale a Planescape: Torment.

028-029 zdroj: tisková zpráva

LEVEL vychází i v elektronické verzi!

Už před mnoha a mnoha čísly jsme začali LEVEL vydávat vedle papírové i v elektronické verzi. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Je však třeba zdůraznit, že s koupí papírového Levelu automaticky získáváte i jeho elektronickou verzi.

Elektronický Level si samozřejmě můžete koupit samostatně, nezávisle na verzi papírové. Pak vás jedno číslo vyjde o 20 Kč levněji, což samozřejmě platí i o případném předplatném elektronického Levelu. Prostřednictvím aplikací Publero nebo Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.

Podrobný obsah Levelu 243 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Rovněž si zde můžete aktivovat plnou hru. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.

Snad se vám LEVEL 243 bude líbit. My už se každopádně třeseme nedočkavostí na vaše reakce, postřehy a připomínky.

100-101 zdroj: tisková zpráva

Nejnovější články