Neal Stephenson chce vyrobit dokonalý šermířský simulátor
zdroj: tisková zpráva

Neal Stephenson chce vyrobit dokonalý šermířský simulátor

11. 6. 2012 11:26 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Spisovatel Neal Stephenson, který stojí za skvělý knížkami jako je Sníh, Diamantový věk nebo Kryptonomikon, se rozhodl pustit i do herní branže.

Stephenson je také tak trochu magor, ale to už asi patří k tomu, když píšete knihy jeho stylem s občas absurdním přesahem do pole historické fikce (což berte jako jednoznačné doporučení). A protože Stephenson má rád středověké válčení a nemá rád, když se mu to snaží někdo nahradit ve hrách pomocí myši nebo gamepadu, rozhodl se vytvořit simulátor včetně pohybového ovladače. Další detaily najdete uvnitř článku.



CLANG, jak se projekt jmenuje, by měl v první fázi do arény 1 vs 1 převést obouručák z dob vrcholného středověku – samozřejmě v rámci zdokumentovaných dobových šermířských stylů. CLANG by měl zpočátku využívat současných ovladačů (nejprve Sixense systém pro PC s případnou další expanzí na Kinect, Move a pak i vytvoření vlastního modelu), protože to je prostě sňatek z rozumu, nicméně pokud bude úspěšný asi ne na dlouho. Když už se mluví o šermu, nemá tím, logicky, na myslí jen rozmáchlé seky. Mělo by sem patřit vše, tedy údery hruškou meče, parírování, úchopy, páky atd.

Ačkoliv má být prvním krokem jen prostá aréna a simulace, v budoucnu, pokud se CLANG ujme, by chtělo studio vytvořit s pomocí profíků příběhovou hru. Nicméně, to už je hudba hodně daleké budoucnosti. Pravdou je, že už jen základ projektu je velmi ambiciozní a zároveň velmi nadějný, pokud jste někdy toužili po opravdovém simulátoru šermu (nejdál se asi dostal Die By the Sword). Nicméně, pokud se podíváte na stránky Kickstarteru CLANG a projdete si i odpovědi na pravděpodobné zvídavé otázky, zjistíte, že minimálně do první fáze projektu, tedy arény pro dva s obouručákem, by to tým mohl dotáhnout.

Nejnovější články