V naší době to bohužel, nebo možná bohudík, to podle toho, z jaké strany se na to díváte, není možné vyřešit tak jako ve Freelanceru. To je připravovaný vesmírný simulátor, z čehož jistě již tušíte, jaké řešení konfliktu jsme měli výše na mysli. Osm set let před událostmi, jejichž součástí se ve hře z dílny studia Digital Anvil stanete, totiž lidé dospěli do takového krizového stádia, že jediná naděje, jak přežít, spočívala v úniku z planety Země. Mnozí tak učinili a od povrchu rodné planety se odlepilo několik vesmírných korábů směřujících do neznáma. Nikdo samozřejmě neměl ani potuchy o tom, co je může v dalekých koutech vesmíru čekat. Každá z lodí s hrstkou lidí na palubě se vydala do jiné části galaxie podle toho, co vyhodnotil jejich počítač jako stanoviště nejvhodnější pro přežití.



nové obrázkykompletní galerie
Pochopitelně počáteční zabydlování bylo nesmírně náročné. Po 800 letech však některé kolonie již prosperovaly a rozšiřovaly pole své působnosti. S mocí ale rostly také nároky a s postupujícím časem se zatahovala temná minulost a vzpomínky na fatální konflikt tak hustou mlhou, až nakonec úplně z povědomí vymizely. Přitom každá z lodí, jež opouštěly Zemi, s sebou nesla vzpomínku na svůj původ ve vlastním jméně. Liberty měla na palubě Američany, Bretonia startovala z Velké Británie, Kusari z Asie a Rheinland měla na palubě německý náklad. Když lodě přistály a kolonie se začaly rozrůstat, věděly o sobě navzájem a když se pak krůček po krůčku spolu setkaly, vedlo to ke vzájemnému obchodu a projevům solidarity. Nyní jsou tyto kolonie, byť každá ve svém koutě galaxie, na sobě závislé v obchodu i průmyslu, zároveň však soupeří o zdroje a nová území. Na řadu přišla vypočítavost a intriky, boj o nadřazenost a nadvládu.
Zajímá-li vás tento titul podrobněji, můžete navštívit naši galerii. Ovšem tentokrát nebude stačit letmé nahlédnutí, neboť nový balík obrázků, která zde pro vás máme, číte necelých třicet kousků. Další zajímavosti o této hře se můžete dozvědět na nově spuštěných oficiálních stránkách hry nebo v našem archivu. Freelancer vyjde pod značkou Microsoft Games v březnu 2003.