Je to už dlouho, co se tvůrce DayZ Dean Hall trhnul od Bohemky, aby si založil vlastní studio RocketWerkz a vydal dvě menší hry pro VR a jednu hru nápadně podobnou Space Engineers (Stationeers). V rámci PC Gaming Show odhalil svůj nový, tentokrát už opravdu obrovský projekt Icarus, který je sice dalším survivalem, ale se zajímavým háčkem.
Na první pohled to nevypadá příliš vábně. Nic moc grafika, otřesné animace, zase to kácení stromů, lovení zvěře a výstavba obydlí. Icarus je v jádru skutečně obyčejným survivalem, kterých jsou na trhu tuny, tak čím hodlá být originální? Cílem Deana Halla je vzít první hodinu z Minecraftu a natáhnout ji na celou hru. Tedy aby prvotní, skutečně zajímavé objevování cizího světa hned tak neskončilo.
Docílí toho tak, že z vás udělá majitele vesmírné stanice obíhající okolo mimozemské planety. Stanici přirovnává k vašemu domu v GTA Online, protože i do ní si můžete přizvat přátele, domluvit se na postupu v další misi a následně se snést na planetu a začít se survivalovým kolečkem.
S sebou si můžete vzít jen omezené množství futuristického vybavení, proto se po planetě proháníte v luxusním vozítku, zatímco stromy kácíte kamenem přidělaným na klacek a domky zhotovujete jen z klád. Na víc totiž nebudete mít čas. Vaše první mise potrvají sotva 30 minut, po nichž se vrátíte na stanici a další misi začínáte zase od začátku. A co opravdu nechcete, je zmeškat odvoz.
To je totiž jediný způsob, jak vyloženě přijít úplně o všechno (vybavení, progres) a začít hru od samého začátku, s novou postavou na základní úrovni. Když vám dojde kyslík, přátelé vás zvednou. Když vás zraní cizokrajné zvíře, přátelé vás ošetří. Ale když zmeškáte odlet, už vás nic a nikdo nezachrání.
Po každé další návštěvě povrchu budete zkušenější, z nalezených materiálů si vylepšíte stanici a vyrobíte novou výbavu, takže je každá následná výprava na planetu o něco snazší. Nebo není? Dean Hall v interview zmiňuje, že hra na vás bude zpočátku milá. Výpravy budou krátké a jen za denního světa. Noci jsou náročnější a už budete potřebovat vybudovat místo, do kterého se schováte.
Časem se ze 30 minut stanou třeba 2 dny, tedy skutečné dny, během kterých můžete na planetě dělat, co se vám zlíbí. Jen prostě nesmíte zapomenout vrátit se včas do chvíle, kdy nad vámi proletí vaše stanice.
zdroj:
RocketWerkz
Zní to jako hodně zajímavý koncept, který navíc hledá pozoruhodné inspirace pro své jednotlivé systémy. Dean Hall se netají tím, že lukostřelba vychází ze Skyrimu, modifikování rakety z Kerbal Space Programu, dolování z Deep Rock Galactic a systém vozidel ze SnowRunneru.
Icarus by nakonec nemusel být jen dalším survivalem odsouzeným k zapadnutí. Navíc bude free-to-play, takže by minimálně zpočátku neměl být problém se spoluhráči. Se hrou se počítá v příštím roce.