System Shock 3 je podle všeho velmi problémový projekt. Původně se o jeho vydání mělo postarat studio Starbreeze, které ale muselo vyhlásit bankrot a rozprodat své assety. Práva na pokračování System Shocku odkoupil přímo Warren Spector pro své studio OtherSide Entertainment, které hru vyvíjí. Chtěl následně najít nového investora, ale není jisté, jestli se mu to podařilo.
Není ani jisté, jestli ve studiu zůstal někdo z původních zaměstnanců, protože na zprávy o jejich rozprášení nikdo oficiálně nezareagoval. Nicméně nyní ze tmy vystoupil alespoň Walter Somol, který se v OtherSide Entertainment v roli viceprezidenta stará o marketing a byznys. Na oficiálním fóru studia sdělil fanouškům následující:
„Stále jsme tu. Všichni pracujeme na dálku, pravděpodobně stejně jako většina z vás. Náš nový koncept vypadá dobře a máme z něj velkou radost. Dali jsme mu cool osobitý vizuální styl, který spolu s hratelností dáváme dohromady v Unreal Enginu 4. Vím, že je to málo, ale vážně toho teď nemohu říct víc.“
zdroj: OtherSide Entertainment
Je otázka, proč se o stavu hry dozvídáme zrovna od viceprezidenta marketingu a byznysu a ne třeba od komunitního manažera či vedoucího vývoje, ale darovanému koni… Na druhou stranu se dozvídáme i to, že tvůrci (ať už je to kdokoliv) mají nový koncept, což naznačuje velice ranou fázi vývoje a původní plánované datum stanovené na letošní rok už tak pravděpodobně nezní.
Snad se studiu OtherSide Entertainment podaří najít pevnou půdu pod nohama, vývoj půjde hezky od ruky a až uzraje čas, dostaneme kromě remaku prvního System Shocku i plnohodnotnou trojku.