Kingdoms and Castles vám v úterý položí jednoduchou otázku: hradby, nebo smrt?
zdroj: tisková zpráva

Kingdoms and Castles vám v úterý položí jednoduchou otázku: hradby, nebo smrt?

13. 7. 2017 16:22 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Jak nejsnáze naštvete Vikinga, který vám přišel vyplenit vaše krásné, prosperující středověké městečko? Samozřejmě tím, že mu do cesty postavíte nedobytný hrad. Co uděláte, pokud se Viking mazaně rozhodne vaši baštu obejít a zaútočit z jiného směru? Zařídíte, aby po pár krocích naboural do vysokých hradeb. A když přiletí drak… Pak asi musíte doufat, že vaši vesničané umí dost rychle hasit. Podobné veselé patálie vás čekají v budovatelské strategii Kingdoms and Castles, která vychází na Steamu už v úterý 18. července.

Aleš tuhle hru ve svém prosincovém článku označil za kombinaci SimCity, Banished a Stronghold, což je trojice vskutku úctyhodných inspirací. A já bych k nim klidně přihodil ještě starého dobrého Caesara, už jen kvůli tomu, že zdejší budovy jsou zjevně poměrně náchylné k spontánnímu vzplanutí (podpořeném seveřanovou pochodní či dechem pohádkového plaza). Vaším primárním úkolem bude postavit příjemné městečko, kam se budou chtít nastěhovat obyvatelé. Ty následně musíte obsloužit všemi možnými vymoženostmi, jako jsou kostely nebo hostince. Primitivní, že?

Samozřejmě nikoli. V tomhle světě číhá nebezpečí na každém kroku, a ne vždycky jsou odpovědí silné hradby a vysoké věže. Postihnout vás může například krutá zima (která ze screenshotů vypadá tak přehnaně bíle, až mě z ní bolí oči), nebo třeba mor. Pak tu jsou ještě každodenní drobné problémy, například ošklivé počasí. A dlouhodobé plánování si taky najde místečko ve vašem strategickém přemýšlení. Když příliš rychle pokácíte les, co vám roste za hradem, kde pak vezmete dřevo? Možná by bylo lepší se krotit a nechat stromy, aby obnovily své prořídlé řady.

zdroj: Archiv

Na celé hře mi nejlákavější nepřijdou ani tak všechny tyhle zajímavé herní mechaniky, ale spíš estetická stránka. Ne že bych nějak moc zbožňoval místní grafický styl, ale sledovat, jak se vaše drobná vesnička s jedinou kamennou budovou postupně rozrůstá ve fantasy variaci citadely Carcassonne, je prostě skvělé. Když vám přestanou stačit první hradby, začnete stavět v prostoru před nimi, který následně obkroužíte dalším valem, a nakonec z toho vznikne strašná monstrozita, kterou jste zvyklí dobývat ve finálních tazích kampaně Medieval II: Total War.

Kingdoms and Castles se mimochodem chlubí zajímavým prvenstvím. Jde o vůbec první hru podpořenou na crowdfundingové platformě Fig, která se dočká vydání. Pete Angstadt a Michael Peddicord, vývojáři, co pracovali třeba na Abzû nebo Journey, tam vybrali dohromady přes 200 tisíc dolarů (včetně pozdějších Slacker Backerů), takže je myslím oprávněné očekávat kvalitní výsledek. V úterý se uvidí, jak to celé dopadne.

Nejnovější články