zdroj:
tisková zpráva
Po necelém roce od původní hry vyšel první oficiální datadisk The Frozen Throne (recenze) k jedné z nejlepších real-time strategií minulého roku - Warcraft III: Reign of Chaos. Blizzard si šikovně nechal otevřená dvířka tím, že po porážce Archimondeho a jeho Plamenné legie nechal naživu několik záporných charakterů. Je to především padlý princ Arthas, pro kterého už neexistuje cesta zpět ke světlu. Nezapomínejme ale na Illidana, který zradil Temné elfy a vydal se na cestu zla. Otevírá se tedy poslední kapitola příběhu z Azerothu, ve které se musíme definitivně zbavit těchto dvou. Jak spatříte již z intro-videa, nebude to nic lehkého, ale k tomu vám kromě našeho návodu pomohou i doprovodné mapky s vyznačením důležitých lokací.
Obecné rady Ale ještě než se pustíme do popisů jednotlivých misí, nabídnu vám několik obecně použitelných tipů:
- Vždy choďte s hrdinou. Jestliže v původním Warcraftu jste si kdykoliv mohli dovolit poslat do bitvy skupinku bez hrdiny, v datadisku je to hotová sebevražda. Musíte brát na vědomí, že The Frozen Throne je mnohem těžší a náročnější než původní hra. Vyžaduje proto víc pozornosti, větší opatrnost a promýšlení taktiky a dalšího postupu.
- Novinkou v datadisku jsou runy. V kampani se s nimi setkáte jen několikrát: jsou to nápadné a modře svítivé ornamenty. Okamžitě přidávají vašim jednotkám na zdraví anebo doplňují manu, ovšem nemůžete je vzít a použít v libovolné chvíli.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
- Několikrát se také setkáte se zlatými mincemi. Rozhodně je berte, ačkoliv většinou jsou součástí questů a jen málokdy je najdete se povalovat jen tak. Do vaší kasičky na zlato totiž okamžitě přiteče slušná částka. Toho lze využít například v misích, kdy máte k dispozici jen hrdiny. Nezapomínejte, že po mapách jsou tu a tam rozmístěné budovy, ve kterých si za takto utržené zlaťáky lze do party přikoupit silné posily.
- Moutain Gianti jsou nejsilnější jednotky, se kterými se při hře za Temné Elfy setkáte. Jsou drazí, nemotorní a pomalí, ale jejich útočné síle se nevyrovná ani soubor katapultů se všemi upgrady.
Předpokládám, že hráči datadisku mají alespoň základní znalosti Warcraftu III a mohu proto přeskočit banality jako je budování základen nebo cvičení hrdinů. Za tímto účelem lépe poslouží můj starší čtyřdílný návod na původní Reign of Chaos. Popis nových jednotek a hrdinů včetně jejich využití a schopností jinak naleznete v recenzi. A nyní vzhůru do The Frozen Throne! Začneme jak jinak než popisem první kapitoly datadisku, která se v angličtině nazývá ..
Sentinels Campaign: Terror of the Tides
1. mise - Rise of the Naga
zdroj:
tisková zpráva
První mise slouží na rozehřátí a obnovení zapomenutých klikacích rutin z původního Warcraftu. Pokračujte stále po cestě (nedělí se), setkáte se s několika základními druhy protivníků. Poté, co vyřídíte několik Illidanových Satyrů, najdete tři přeživší elfky. Ty vám zadají optional quest zvaný Enraged Beast. Cílem je najít a dát co proto chlupaté bestii, která se povaluje kdesi na severovýchodě (1). Sice ji střeží dvě monstra na čtvrté úrovni, ale i tak to pro vás určitě nebude problém. Cesta dále pokračuje na sever, poprvé se na ní střetnete s podmořskými bestiemi zvanými Naga. Snaží se vám zabránit v pronásledování Illidana tím, že ničí použitelné lodě. Je nutné tedy spěchat do přístavu stále na sever a vypravit se za ním. Na cestu se můžete posilnit uzdravením u fontány zdraví.
Pokračujte, bude vám nabídnut druhý optional quest (Search and Rescue). Odměnou za zabití několika Satyrů je spousta elfích jednotek navíc, doporučuji jej splnit. Vydejte se tedy po západní cestě (2). Nyní se dostáváme na konec mise - kotviště lodí (3) je plné Naga. Illidan odjel a oni se mají postarat o to, abyste neměli na čem se za ním vypravit. Doporučuji si zde hru uložit, špatná taktika může vyústit v prohru. Zabraňte tedy tomu, aby byly lodě zničeny - za každou cenu. Osobně doporučuji se věnovat v pořadí až druhé a třetí lodi, první už od zničení nezachráníte. Jestli se vám to podaří, gratuluji.
2. mise - Broken Isles
zdroj:
tisková zpráva
Začínáme s opevňováním základny (1). Protože vše už máte postavené, nechte si v Ancient of War vytrénovat spoustu jednotek (ideálně alespoň dvě skupinky po dvanácti). Mezitím můžete vzít dvě transportní lodi kotvící u přístaviště a trochu s nimi prozkoumat okolí. Až budou skupinky připravené, zabijte dvě příšerky u fontány západně od vaší základny a vydejte se na sever. V základně si už nyní dejte trénujte další jednotky - nikdy jich není dost. Přichází optional quest - Silence of the Ghosts. Spočívá v pobití sídla potvor (2), které otravují starého Orka. Pokud se na misi vydáte, doporučuji si v přístavu zakoupit dvě útočné fregaty na doprovod. Do transportu pak naloďte vaše jednotky a pošlete je to místo očmuchat. Až budete s questem hotovi, Naga napadnou vaší bázi, pokud jste si nechali jednotky v záloze, nebude problém útok odrazit.
Nyní přikupte druhý transport a oba je pošlete vylodit do Illidanovy základny na západ. Až ji zničíte, opravte lodě a posilněte řady. Načerpejte nové síly, hlavním cílem je totiž druhá základna (3) v pravém horním rohu mapy. Až ji zničíte, otevře se vám brána do starověkého chrámu (4). Ještě před skokem do třetí úrovně ale musíte zabít několik hlídačů, kteří před chrámem doslova okouní. Bude vám na ně stačit skupinka o dvanácti jednotkách.
3. mise - The Tomb of Sargeras
zdroj:
tisková zpráva
A máme tu pro změnu interiéry. V této úrovni nemůžete stavět ani trénovat nové jednotky, takže opatrně volte cestu a dobře zacházejte se skupinkou, kterou ovládáte. Cestu si najdete, jiná stejně neexistuje, takže jděte přímo za nosem. V půlce mapy šlápnete na plošinku, která za vámi otevře bránu (1). Vracet se tam nemusíte, kromě těžkého bosse tam totiž nic zajímavého není. V levém horním rohu mapičky kromě dvou silných monster najdete také kameny zavalený průchod (2). Kameny rozbijte, dostanete dvě jednotky navíc. Cesta se stáčí na východ. Nyní si dávejte extra pozor, protože na každém rohu vás čekají Naga. V jednom místě (3) budete muset použít Blink (Maievinu schopnost teleportace), abyste se dostali přes řeku.
Až se probijete k poslední bráně (4), budete čelit davům silných příšer najednou. Zde doporučuji využít schopnosti druidů zvané 'cyklón'. Její funkce je jednoduchá - zvolenou nepřátelskou jednotku na pár vteřin vyzvedne do vzdušného víru, takže s vámi nemůže bojovat (ovšem ani vy s ní). Tím se dočasně zbavíte nejsilnějších nepřátel a pobijete zbytek. Po in-game animačce zbývá se už jen rychle dostat z jeskyně. Nezastavujte se, překážky a protivníky obíhejte nebo používejte Blink.
4. mise - Wrath of the Betrayer
zdroj:
tisková zpráva
Čeká vás těžká úrověn, ve které musíte souběžně plnit dva hlavní úkoly. Chránit Runnera a dostat ho na loď kotvící v přistavu by samo o sobě nebyl takový problém, kdybyste se nemuseli starat o vaší základnu. Stáhněte všechny jednotky ve vaší tvrzi co nejblíže k sobě a průběžně kontrolujte, jestli cvičíte nové. Mezitím nemrhejte časem a skupinku s Runnerem (1) opatrně posouvejte po cestě. Narazíte na spoustu příšer, které se vám postaví do cesty - v podstatě byste se ale k vašemu cíli (2) měli dostat bez větších problémů. Na vaší základnu mezitím zaútočí první vlna bestií. Jakmile Runner dosáhne přístavu a nalodí se, obdržíte nový úkol.
Teď je na čase se s lodí probojovat až do levého horního rohu mapy (3). Tuto pasáž hry bych si dovolil označit za hotovou noční můru. Taktiku použijte jakoukoliv. Já jsem do jednoho transportu naložil Runnera, katapulty a Maiev; do druhého zbytek jednotek. Po cestě narazíte na dvě brány. U první (4) vyložte transport s větším počtem jednotek a nechte je bránu zničit. Až se tak stane, nechte druhou loď rychle proplout kolem a vyložte její pasážéry na břehu proti vám. Nyní musí vaše zbylé jednotky zničit poslední bránu (5) a následně je nutné dostat Runnera zpět na loď a s ní pak doplout k cíli (3). Zde vám mohu jen těžko poradit, nějak už to zvládnout musíte.
5. mise - Balanicng The Scales
zdroj:
tisková zpráva
Opět získáváte kontrolu nad starými známými hrdiny z původní hry a musíte je rychle dostat do vaší základny na druhé straně mapy. Schopnosti Furiona a Tyrande jsem detailněji popisoval v minulém návodu, takže se tu k nim nebudu vracet. Pokračujte po cestě, kterou Furion naznačil v intru (severozápad). Cesta se stáčí do vnitrozemí, musíte ji následovat. Absolvujete spoustu potyček - vaše základna se zároveň chvíle od chvíle ocitá pod útokem, takže spěchejte. Občas naleznete nějaké zlaťáky, doporučuji je utratit za vytrénování jednotek na obranu báze.
Narazíte také na optional quest - po ostrově je rozesetá ztracená armáda Temných elfů (1,2,3). Jejím nálezem obdržíte několik čerstvých jednotek, což se při postupu k vaší základně bude hodit. Až dorazíte k protivníkově základně, mějte na vědomí, že ji nemusíte ničit. Úplně stačí s Tyrande a Furionem jen dojít k bázi vaší (4), která je opodál. Neradujte se ovšem, mise zdaleka nekončí. Nyní je na vás, abyste zničili Illidanovu základnu na severovýchodě. Uprostřed mapy je volný zlatý důl (5), zapleťte ho a chraňte ho hrdiny a všemi jednotkami, které máte. Doporučuji na tomto místě také postavit Ancient of War.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Několik metrů na sever od dolu (2) máte možnost přibrat dvě nové jednotky do vaší armády - Mountain Giants (hlídají je tři ledová monstra páté úrovně). Zvětšujte vaši armádu, čas od času na vás vyběhne sám Illidan. Až budete mít nejméně dvě skupinky, vydejte se do Illidanovy základny (6) a zkuste pobít všechno, s čím na vás démon vyrukuje.
6. mise - Shards of the Alliance
zdroj:
tisková zpráva
Illidan přistál v Lordaeronu, kde nalezne nejenom válkou zničenou zemi, ale také nepřítele v podobě Nemrtých. Vaším úkolem je nyní provést karavanu prince Kaela přes celou mapu. Pokračujte po cestě na jih, setkáte se s Nemrtvými protivníky (které jistě znáte z původního Warcraftu). Po cestě se vám nabídne optional quest - máte najít tři (1,2,3) schované balíčky zlata. Nedoporučuji po nich pátrat, tato mise je sama o sobě až příliš náročná. Celou cestu si dávejte pozor na jednu věc. Jakmile se objeví nepřítel před vámi, objeví se automaticky i za vaší karavanou a s radostí vpadne ji do zad. Nechoďte proto příliš napřed, abyste se stihli vracet.
Dostanete se na křižovatku, kde si musíte zvolit další cestu. Levá trasa je delší a bezpečnější. Tou druhou se k cíli dostanete rychleji, ale musíte projít baštou Nemrtvých (4). Osobně jsem si zvolil právě pěšinku po pravici - za pomocí Tyrandina kouzla Starfall a Mountain Giantů nebylo problém základnu Nemrtvých totálně zničit. U mostu (5) se připravte na příval Nemrtvých. Pokud se vám ho podaří ustát, můžete si spokojeně oddychnout a smutně pozorovat následující animaci.
7. mise - The Ruins of Dalaran
zdroj:
tisková zpráva
V levém horním rohu mapy sídlí zlo (1), které nám stále uniká. Tábor (2) máte tentokrát společný s aliancí Blood Mage Kaela, takže je zdvojnásobena obrana. Poctivě trénujte, v růžku obrazovky vidíte časový limit, do kterého musíte zastavit Illidana. Bude vám nabídnut Optional Quest - elfovi služebníci drží v zajetí paladina (3). Doporučuji se pro něj vydat, v boji bude velice užitečný. Trénujte jednotky, obvzláště Moutain Gianty, budete je potřebovat. Abyste byli schopni projít až k Illidanovi a zastavit ho, budete potřebovat tři (!) skupiny po dvanácti. Illidan sám se nejednou vydá zaútočit (4) na vaší základnu, je proto bohužel nutné být v postřehu.
Až se rozhodnete poslat všechny jedntoky do protivníkova tábora, mějte na vědomí jednu věc. Pro úspěšné dokončení mise musíte zlikvidovat čtyři Summonery (1), kteří pod Illidanovým dozorem čarují zánik Northrendu. Na Summonery ale platí pouze kouzla. Počítejte tedy s tím, že na ně budete muset vypustit vaše hrdiny. Víc taktiky vám zde zřejmě poradit nemohu. Pokud se vám to podaří, můžete si užít jednu z nejlepších in-game animací, které ve hrách kdy uvidíte.
8. mise - The Brothers Stormrage
zdroj:
tisková zpráva
Ocitáme se v poslední misi této kampaně. Předem upozorňuji, že určitě je nejtěžší. Na začátek nějakou orientaci. Elfové sídlí v levím dolním růžku (1) a jejich úkolem je tentokrát bránit svoji základnu. Illidanovy síly jsou přesně na opačném rohu mapy (2). Postarejte se, abyste hodně težili, především zlata nebude nikdy dost. Illidan a jeho síly se musí probojovat až na jih mapy (3). Bude nutné zvolit nebezpečnou stezku vedoucí lesy. Zde najdete fontánu zdraví (4) - a až si jej doplníte, je nutné zdevastovat dvě základny Nemrtvých. Pokud jste pozorně sledovali intro, zjistíte, že v úplném prostřerdku mapy se z posledních sil brání Tyrande (5). Na ní podnikají nájezdy Nemrtví červené barvy (6). Jakmile se vám podaří právě jejich základnu zničit, je po všem.
Ještě dodám, že obrana elfí základny také není žádný med. Spíše než na nepřátele ze základny na jihu si dávejte pozor na vzdušné nálety (7). Nemrtví jsou obvzláště v této misi extra záludní - budou se vám snažit vpadat do zad jak jen to půjde. Hodně štěstí!
Uložená pozice Na závěr dodržím tradici a přiložím uloženou pozici pro přístup ke všem misím z první kampaně v anglické verzi The Frozen Throne. Stačí obsah ZIP souboru nakopírovat do vašeho /save/profile adresáře (při původní instalaci nachazí se v Program Files/Warcraft III/save/Profile1). V případě, že si chcete zároveň zanechat váš vlastní profil, jednoduše vytvořte Profile2.
Pevně tedy doufám, že vám náš návod alespoň trochu usnadnil hraní. Stejně jako jsem přesvědčen o tom, že se stejně jako já nemůžete dočkat na druhou kampaň. Illidan si nakonec zachránil čest.. podaří se to i princi Arthasovi?
Stáhněte si k datadisku: Cheaty, Screenshoty
Stáhněte si k původní hře: Demo, Patch, Bonusové mapy, Movie trailer, Cheaty
Související články: Recenze (7/2003), První dojmy z multiplayeru (3/2003), Warcraft III recenze (6/2002), Warcraft III průvodce multiplayerem, Rozhovor o české lokalizaci, Warcraft III návod, Novinky
|