Unreal II: The Awakening - návod 2.část
zdroj: tisková zpráva

Unreal II: The Awakening - návod 2.část

14. 3. 2003 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V řešení druhé poloviny sci-fi střílečky Unreal II: The Awakening vám mimojiné poradíme, jak se ubránit útokům na planetách Sulferon a Janus, jak vyzrát na drakky nebo kde přesně najdete všechny artefakty.

Autor: Leon
Publikováno: 14.března 2003


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Sci-fi first-person střílečka Unreal II: The Awakening (recenze) rozhodně nepatří mezi zvlášť složité hry, ale přesto se najdou tací, kterým by se návod přeci jen mohl hodit. Právě pro ně jsme připravili kompletního průvodce hrou, jehož první část najdete zde a dnes vám poradíme, jak bez problémů projít druhou polovinou misí. Obrázky u tohoto návodu jsou pouze ilustrační.

 Sulferon
Ocitli jste se na planetě Sulferon, odkud máte získat data ohledně prostředku na detekci artefaktů. Po startu nejprve zlikvidujte nejbližší dvě hlídky, nejlépe sniperkou. Pak si u blízkých beden seberte další sniperku a munici a pokuste se na dálku odstřelit další hlídku u levého rohu komplexu. Nyní na vás čeká likvidace 3 raketových věží - vlevo, uprostřed a vpravo. Pokud budete mít dobrou mušku, můžete je zničit pomocí rakeťáku na dálku, což je poměrně bezpečná metoda.

Pak postupujte ke komplexu po levé straně. Tam se nachází zadní vchod, který hlídají další dva protivníci. Po jejich likvidaci máte volný vstup do budovy. Dovnitř můžete vstoupit buď tímto zadním vchodem, nebo klasicky zepředu. Mně osobně připadá, že zadem je to jednodušší, takže budu dále popisovat postup tudy. Před otevřením zadních dveří si připravte rakeťák, protože na vás hned vybafne jedna věž. Po jejím rychlém zničení postupujte pomalu, protože vpravo za rohem jsou další dvě věže - jedna namířena na vás, druhá na přední vchod. Opět je rychle zničte raketami nebo granáty a postupujte rovně. Tam za bednami je další nepřítel, pro jeho likvidaci vám může pomoci rozstřelení tlakové láhve.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Za dalšími dveřmi je již kontrolní místnost, odkud se později budou nahrávat data. Důležitosti místnosti odpovídá i její ochrana, takže očekávejte jak několik stávajících hlídek, tak několik příchozích. Poberte všechnu munici a místnost opusťte druhými dveřmi. Za bednami je další věž, ke které jste se ale dostali zezadu, takže je skoro neškodná a nebude pro vás představovat žádný problém. Postupujte dále a za dveřmi je prostor za předním vchodem. Zničte poslední věž a zbavte se posledních strážných.

Pokračujte rovně až k výtahu a vyjeďte nahoru. Tam narazíte na několik strážných, které nejlépe zlikvidujte pomocí brokovnice. Seberte všechno užitečné, co tam najdete, a aktivujte spínač. Pokud jste ho sepnuli a zároveň zlikvidovali veškeré hlídky v objektu, máte první část úkolu za sebou. V opačném případě se ještě porozhlédněte, kde jste na nějakého protivníka zapomněli.

Nyní přichází druhá část úkolu. Vedle technika, který má nahrát data, jste dostali k dispozici i 4 mariňáky. Spolu s nimi musíte technika ochránit a dát mu tak potřebný čas k nahrání dat. Máte něco přes dvě minuty na to, abyste rozmístili své mariňáky. Všimněte si, že každý má jinou zbraň, takže se hodí na něco jiného. Každopádně doporučuji poslat nejsilnějšího mariňáka s raketami na střežení předních dveří, kde bude úder protivníka nejsilnější, a ještě tam poslat maníka se sniperkou. Mariňák s assault riffle může jistit technika přímo v kontrolní místnosti, zatímco posledního pošlete k zadnímu vchodu. Po jejich bleskovém rozmístění (nezapomínejte, že čas hraje velkou roli) si musíte zvolit svoji vhodnou taktiku.

Obrázek zdroj: tisková zpráva První vlna útočníků přistane zhruba v místech, odkud jste misi začínali, a bude útočit na přední vchod. Druhá vlna přistane krátce po ní a taktéž vezme útokem přední vchod. Poslední výsadek pak zaútočí na vchod zadní. Pokud si libujete ve sniperce, doporučuji ještě před zahájením výsadků vyjet výtahem nahoru (tam, kde jste spínali tlačítko) a připravit si sniperku. Pomocí ní totiž odsud můžete zlikvidovat celou první vlnu útočníků. Druhá vlna je vysazena příliš blízko, takže je lepší rychle sjet dolů a pomoci mariňákům v obraně. Po rychlé likvidaci útočníků zpředu se přesuňte k zadnímu vchodu a zničte poslední vlnu útočníků. Po zničení všech je mise úspěšně dokončena, jen nezapomínejte na to, že především musíte ochraňovat technika. Pokud bude zabit, mise je neúspěšná.

 Janus
Ihned po přistání jste pod palbou z nedaleké věže. Pomocí sniperky se s protivníkem nahoře co nejrychleji vypořádejte. Vpravo před mostem narazíte na dalšího, stejně jako vlevo za bednou. Tam seberte i všechnu munici a vyčistěte si začátek mostu od nepřátel a věží. Pak si vylezte na vysokou věž, kde se na začátku vyskytoval záškodník. Seberte tam nejen rakeťák, ale i sniperské náčiní. Ještě z hořejšku věže můžete zneškodnit další hlídky na mostě, pokud je máte v dohledu. Slezte opět zpátky a vyčistěte si cestu přes most. Počítejte s tím, že prakticky za každou překážkou je nepřítel a pokud nebudete dostatečně rychlí, postaví proti vám jak věže, tak plazmová pole. Za mostem je pak vchod do komplexu, kde zničte poslední věže, stiskněte tlačítko u výtahu a vlezte do něj.

Vyjeďte nahoru a dejte se do hovoru s pomocníkem, který vám otevře dveře. Jděte dál chodbou a zbavte se několika strážných, až dojdete do jakéhosi skladu. Tam na vás čekají další nepřátelé včetně dvou věží. Ty snadno zničíte vykukováním zpoza beden, na strážné se zase hodí brokovnice. Jděte dále.

Obrázek zdroj: tisková zpráva V další místnosti se dejte vlevo a pozor, hned za dalšími dveřmi na vás čeká věž a nepříjemný protivník s plamenometem. Až se jich zbavíte, všimněte si, že před vámi a vpravo jsou místnosti, kam nemůžete. Jděte proto doprava a hned v další místnosti doleva do ventilační šachty. Pozor, je tam další věž. Ventilací nahoru, pak doprava a seskočte do místnosti, která byla předtím před vámi. Určitě se vyplatí hodit tam nejprve otvorem nějaký ten granát.

Místnost dočistěte a dejte se do hovoru s Meyerem. Ten pak otevře dveře a po přemlouvání se dostane i do další, vámi předtím nepřístupné místnosti. Tam sebere dva artefakty a požádá vás o krytí. Od této chvíle je třeba ho chránit. Vraťte se do místnosti, kde jste předtím vstoupili do klimatizace, ale dejte se doprava. Zlikvidujte další nepřátele a na konci místnosti seberte všechny užitečné věci. Pak pokračujte dalšími dveřmi dál.

Nechte si od Meyera otevřít dveře, pak vyčistěte místnost, Meyerovi se nepodaří otevřít jedny dveře, takže nezbývá než zvolit jinou, krkolomnou cestu. Zlikvidujte další hlídky a vpravo v komůrce si seberte vše užitečné. Teprve pak vylezte na ochoz budovy. Nyní je třeba celou budovu obejít a ochoz vyčistit od nepřátel. Těch je po cestě docela dost (včetně věží), ale větší problém než jejich dovednost je to, že můžete spadnout dolů. Proto si na to dávejte pozor a raději se držte u stěny. Takto obejděte celou budovu až k výtahu, načež už stačí počkat jen na to, až k vám dorazí i Meyer.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Ocitáte se na střeše, ale nemáte spojení na Atlantis. Meyer navrhne řešení, které zabere nějaký čas a díky kterému vás nepřítel brzy odhalí. Musíte se proto připravit na nepřátelské útoky. Následujte Meyera až do kontrolní místnosti a po krátkém rozhovoru jděte připravit obranu. Na tu máte času dost, protože Meyer nezačne s prací dříve, než mu řeknete. Seberte všechny zbraně, plazmová pole i věže (v kontrolní místnosti i před vchodem) a pokuste se je co nejlépe rozmístit. Samotná pole nepřítele maximálně zpomalí, doporučuji proto jimi uzavřít všechny tři vchody k centrální části střechy - vpředu, vlevo a vzadu. Nezapomínejte také, že jsou troje dveře přímo do budovy - zkuste zabezpečit především ty zadní.

Otázka je, jak nejlépe rozmístit věže. Mně se osvědčilo umístění dovnitř budovy přímo proti zadním vchodům, protože nepřítel bude přicházet především tudy. Můžete se je ale pokusit rozmístit i venku, ale tam jsou příliš bezbranné díky omezenému rozsahu. V neposlední řadě rozmístěte po střeše 4 mariňáky (podobně jako na Sulferonu) - očekávejte první vlnu zpředu, další převážně zleva a poslední spíše zprava, čemuž přizpůsobte i jejich rozmístění. Když už si budete jisti, že máte vše připraveno na obranu, jděte za Meyerem a řekněte mu, že může začít.

Po malé chvilce očekávejte první útočníky zpředu. Po jejich likvidaci se přesuňte vlevo a pomozte mariňákům zničit druhou vlnu. Vždy si buďte jistí, že jste zlikvidovali celou vlnu, protože i jeden protivník, který by pronikl až k Meyerovi, znamená, že jste v misi neuspěli. Po zničení dvou vln se dejte na druhou (pravou) stranu střechy, kde je na konci anténa. Tu pomocí tlačítka vysuňte, načež očekávejte v tomto prostoru další výsadek útočníků. Pak následuje ještě jedna vlna z druhé (levé) strany, poslední opět z pravé. Po zničení všech nepřátelských útočných výsadků se vraťte k Meyerovi do kontrolní místnosti.

 Na Koja Abad
Obrázek zdroj: tisková zpráva Jděte po zeleně značené cestě až do úvozu, kde vyslechnete rozhovor dvou strážných. Sniperkou je zlikvidujte, načež přepněte na rakeťák a zničte dvě věže nad bránou. Samotná brána je chráněna polem, které je nutné vypnout. Dejte se proto vpravo až ke komplexu, kde narazíte na trojici strážných. Zbavte se jich a vejděte vlevo do místnosti. Tam si doplňte zdraví, energii a seberte věž, kterou pak můžete v misi kdykoli použít. Ve stejné místnosti otevřete skříňku a pak dalším tlačítkem vypněte pole v bráně.

Vraťte se k bráně, za kterou narazíte na další hlídky. Postupujte dále až ke komplexu, kde narazíte na další nepřátele, zvláště si dejte pozor na snipera nahoře. Pod tunelem pak seberte vše užitečné a pokračujte dále až k další bráně s polem. To vypněte tlačítkem vedle a bránou projděte velmi opatrně, protože nad ní jsou dvě věže namířené vám do zad. Rychle je zničte raketami a pokračujte do tunelu ve vodě. Ještě pozor na snipera na lávce nahoře!

Po žebříku vylezte nahoru, tam se dejte hned doprava a po dalším žebříku se dostanete do první laboratoře. Tam se nacházejí dva neškodní vědci a jedna hlídka - nejlépe se jí zbavíte sniperkou, aniž by o vás tušila. Pokračujte dveřmi vpravo (ty levé vedou na začátek). Přijdete k místu, kde vlevo vidíte unikat ze zdi páru. Přeskočte na ochoz a přejděte na druhou stranu tak, abyste se neopařili párou (popojděte vždy, když pára neuniká). Na druhé straně vylezte po žebříku nahoru a pokračujte tunelem. V něm narazíte na dvě věže, které nejlépe zničíte raketami.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Přijdete do další laboratoře, kde se zbavte další hlídky. Seskočte dolů a seberte novou zbraň zvanou takkra. Z místnosti vedou tři východy. Ten pravý vede k místu s párou, za levým narazíte na jednoho nepřítele, seberete nějaké powerupy, ale jinak je to slepá cesta. Dejte se proto prostředním východem do velké několikaposchoďové haly. Úplně dole jsou nepřátelé, takže na ně pozor. Na druhé straně si můžete doplnit shield, ale pozor na věž! Ve středu haly v poschodí pak vylezte přes dva žebříky nahoru, pak pokračujte k další laboratoři.

Stejně jako v předešlých případech se nejprve zbavte hlídky, seskočte dolů a pokračujte dveřmi za betonovým kvádrem. Hned nato jsou další dveře a za nimi dva nepřátelé. Pak sjeďte výtahem dolů, zničte věž, v místnosti seberte vše, co se vám může hodit a pokračujte dále. V chodbě je jedna nepřátelská hlídka s rakeťákem, které se rychle zbavte. Na konci pak sjeďte dalším výtahem dolů.

Ještě z výtahu zlikvidujte hlídku na mostě. Seberte všechnu munici a pokud máte chuť, slezte po žebříku dolů. Tam jsou další užitečné věci i generátor štítu, ale narazíte tam také na hlídku a dvě věže. Vylezte zase zpět a otevřete bezpečnostní bránu, načež se ocitnete v podivném světě. Hned v první hale na vás čeká několik nepřátel. Pokračujte dále až se dostanete k žebříku. Vylezte nejen po něm, ale i po těch navazujících až nahoru. Tunelem se dostanete do poslední místnosti. Než slezete dolů, odstřelte dva strážné dole.

Teď je před vámi cesta k artefaktu na druhé straně. Cesta k němu je protkána laserovými paprsky - ty vyšší podlézejte, nižší přeskakujte. Je celkem jedno, zda se dáte cestou vlevo nebo vpravo. Pak seberte artefakt a připravte se na novou potvoru zvanou drakk. K jejímu zničení můžete použít rakety nebo brokovnici, ale daleko chytřejší je použití zbraně takkra, která pak lítá kolem nepřítele a střílí do něho. Když vypustíte všechny sebrané takkry a ještě postavíte věž, kterou jste sebrali na začátku mise, nemáte pak již skoro žádnou starost. Stejnou cestou se pak vracejte zpět, přičemž zlikvidujte několik dalších drakk.

 NC96VIII
Obrázek zdroj: tisková zpráva Tato planeta je domovem drakků, na které jste již narazili v minulé úrovni. K dispozici je nová zbraň podobná railgunu z Quaka, jejíž dva zásahy jsou pro drakky zničující. Jděte rovně a za prvními dveřmi se zbavte prvních drakků. Pokračujte a seberte munici a powerupy po obou stranách. Za dalšími dveřmi jsou další dvě tyto potvory, které mají navíc jednu schopnost. Pokud je jen nezničíte tak, že se zcela rozletí, tak budou „opravovány“ jinými potvůrkami z kójí. Proto je vždy důsledně zničte. Vlevo v místnosti je díra dolů, ale pokud seskákáte po pár schůdkách dolů, dostanete se do malého tunýlku, na jehož konci jsou náboje do railgunu (ty ostatně vždy sbírejte po každém drakkovi).

Vyskákejte zpět nahoru (pozor, ať nespadnete dolů) a dveřmi vlevo pokračujte dále. Na konci je další potvora, rozstřílejte jí, přeskočte na druhou stranu a vlezte do chodby. Tam za rohem jsou další protivníci, vpravo na konci je tlačítko chráněné lasery. Metodou přeskoč-podlez stiskněte tlačítko a dejte se na druhou stranu. Nechte se vynést proudem o patro výš, zničte dalšího drakka a pokračujte dveřmi dále. Seberte vše, co můžete a jděte stále rovně - jen tak nezabloudíte. Po cestě si vždy dejte pozor na vynořivšího se drakka a zcela ho zničte. Až dojdete do kruhové místnosti, vypořádejte se s dalšími potvorami, zadem vyjděte do centrální části a nechte se vynést nahoru.

Zdola vyjede další drakk, po jeho zničení popojděte dále a ocitáte se v hlavní obrovské hale. Nejprve jděte vpravo, kde na konci seberte náboje do railgunu. Zbavte se dvou drakků a pak jděte vlevo až k tunelu. Ten je chráněn pohyblivými lasery. Jejich překonání není zase až tak těžké. Vždy, když jsou lasery nejdál, popojděte na konec první sekce, kde je vždy kousek místa. Nechte přejet lasery a popojděte na konec další sekce. Tímto stylem překonejte celý tunel, za ním seberte vše, co se vám hodí a vylezte o patro výš. Pokračujte opět vlevo až do míst, kde je lávka do centrální části. Předtím si ještě znovu naberte vše, co se může hodit a vejděte dovnitř.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní vás čeká boj s hlavním drakkem. Ten má schopnost sám se regenerovat, takže se na něj musí jít se zvláštní technikou. Po vašich několika úspěšných útocích se drakk rozdělí na dva. Zatímco jeden pokračuje v boji, druhý se schovává a přitom regeneruje. To právě nesmíte dopustit, a tak útočte na toho, který se schovává. Pouze tím můžete zvítězit. Dole se nachází několik powerupů a munice, které se vám jistě budou hodit. Jakmile zničíte obě poloviny mocného drakka, seberte artefakt.

 Avalon
Vracíte se na rodnou planetu, na které se vlády ujali skaarjové. Jděte směrem k věži a u mrtvého vojáka seberte sniperku s municí. Tu si šetřete na další průběh mise, kde ji ještě hodně uplatníte. Pokračujte k věži a po cestě zlikvidujte několik skaarjů, kteří se proti vám objeví. Zezadu ve věži je výtah, nastupte do něj a vyjeďte nahoru. Po vystoupení z výtahu uvidíte vpravo další potvoru, jak hází dolů jiného vojáka. Pomstěte ho a pokračujte po schůdcích až nahoru do kontrolní místnosti. Tam se zbavte posledního skaarje, seberte vše potřebné a sepněte tlačítko, kterým deaktivujete nedaleký kanón.

Vraťte se po schůdcích zpět do výtahu a pokuste se sepnout tlačítko. Výtah se ale nerozjede a vy se dostanete do rádiového kontaktu s mariňáky dole na zemi. Jeden z nich se za chvíli pokusí opravit generátor a na vás je, abyste ho při tom pomocí sniperky ochránili. Na plošince u výtahu vlevo je sniperka s náboji, což je ideální místo pro nadcházející úkol.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Podívejte se vlevo dolů, kde ze dveří vyjde mariňák a půjde k nedalekému generátoru. Po chvilce se na něho vrhnou skaarjové přicházející ze tří směrů a vy ho před nimi musíte z velké části ochránit. Kromě přímých zásahů můžete využít i tlakové lahve okolo, jejichž rozstřelení má smrtící účinek na široké okolí. Po odražení několika vln nepřátel vám mariňák sdělí, že je oprava dokončena a vy konečně můžete sjet výtahem dolů. Tam na vás čeká další mariňák a vyzve vás, abyste ho následovali. Udělejte to a co nejrychleji zničte další skaarje. Pak začnete stoupat do kopce, kde na vás čeká několik dalších nepřátel. Až dojdete úplně nahoru, setkáte se s dalšími mariňáky a budete čekat na přistání Atlantisu. Nejprve je ale nutno odrazit několik dalších útoků skaarjů, před kterými mariňáci postaví pole a věže. Podílejte se na obraně (ideálně z místa vlevo na skále) a odrazte všechny útoky. Následující scénu již nijak neovlivníte, ale pro pochopení příběhu je klíčová…

 The Dorian Gray
Během doby, co vám bude Hawkins vykládat své plky, se rozhlédněte po místnosti a seberte všechno, co se může hodit. Poté, co Hawkins vloží poslední artefakt, před vámi vyroste velká nebezpečná obluda, kterou je třeba zničit. Výhodou je, že ona v první řadě útočí na ostatní mariňáky, takže ji pořádně bombardujte raketami a granáty, a to až do té chvíle, než ztratí svou mocnou zbraň (krátká cutscéna). Tuto zbraň ihned seberte a jediným přesným výstřelem nestvůru zničte. Po boji si vzadu v místnosti dobijte zdraví a energii a místnost opusťte na druhé straně. Dejte se dalšími dveřmi k terminálu, kde si přehrajete vzkaz od Aidy.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Pokračujte vpřed a nahoru k Hawkinsovi. Jakmile si s ním vyřídíte účty, otočte se a pokračujte dalšími dveřmi. Zničte ve spolupráci s mariňáky další obludu (opět pomocí nové mocné zbraně) a pokračujte dále. Nyní si hru raději uložte, protože je před vámi nebezpečný úsek. Ocitáte se v obrovské hale s dvěma mosty a dvěma patry. Probíhá tam boj mezi mariňáky a další obludou, které je nutno se rychle zbavit. Vzápětí spadne jeden z mostů a naruší gravitaci na lodi. Z rozbité lávky vyskočte nahoru na balkón, kde dříve byla obluda. Můžete při tom využít ochoz po straně, ale dávejte pozor, abyste nespadli dolů (jistá smrt).

Na balkóně se dejte doleva do dveří, v další místnosti vyskočte nahoru na další ochoz a za ním dveřmi doleva. Narazíte na další mariňáky, kteří vás upozorní na další obludu v následující místnosti. Zničte ji, doplňte energii a vyskočte nahoru. Postupujte stále dál až do okamžiku, kdy se loď začne naklánět. Postupujte chodbou stále dál. Loď se nakloní o 90 stupňů a vy tak musíte další spínače u dveří mačkat ve výskoku. Za posledními na vás vlevo čeká poslední obluda a na konci únikový otvor z lodě.

Následující okamžiky si již vychutnávejte, abyste celý příběh pochopili co nejvíce. Tím je hra u konce a já se na vás těším za pár let u Unreal III :)

Stáhněte si: EAX patch, Trailer, Intro video, E3 2002 trailer, Event video, Cheaty, Screenshoty

Související články: Recenze, První část návodu, Unreal 2 Tech Support FAQ (HW požadavky atd.), Preview, Novinky, Unreal Tournament 2003 recenze

 
Leon
připravil: jd


 
 

Nejnovější články