Autor: Nukem Publikováno: 10.března 2007 |
Prozkoumejte, co najdete v džípu (podle mě je to spíš gazík). Pytlík s kečupem a uvnitř zelené lékárničky univerzální lék – láhev vodky. Ze zadní sajtny pak sundejte rýč (nebo snad vojenská lopatka?). Pohledem do koryta zjistíte, že je vyschlé. Poblíž je sice sud s vodou, ale příliš daleko. Uvnitř stanu naleznete nemocného staříka. Jak navrhuje Nina, rozhlédněte se kolem, najdete zde spoustu věcí k sebrání – dřevěnou vařečku na komodě, plechový hrnek na špalku u lůžka, drátěný rošt vedle ohniště a nůžky zavěšené na polici. Z jednoho střapce, visícího od střechy, utrhněte jednu nit. V ohništi leží kousky spáleného papíru, ale ty je třeba vylovit velice opatrně a tak to hned tak nepůjde. ![]() Namočte vařečkově-chlupatý štětec do smůly a použijte jej na slepení kousků papíru v ohništi. Nad ohniště položte rošt a dřevo z bedny, které rovnou zapalte sirkami. Staříkovi ukažte pergamen a dostanete od něj prázdnou lahvičku. Rovnou do ní nalijte trochu vodky a vymačkejte kečup. Jděte na obrazovku se sírovou dírou a lopatkou vydloubněte hořec ze země (obrázek). Až se budete vracet ke stanu, přidejte do lahvičky trochu vody z koryta. Ve stanu položte lahvičku před louskáček na komodě a do něj vložte hořec. Lahvičku se všemi ingrediencemi položte na rošt a hotový lék podejte staříkovi. ![]() Zaklepejte na sousední dveře, odkud se ozývá hlasitá hudba. Zdá se, že tam buďto nikdo není nebo vás neslyší. Z cedulky vpravo od dveří zjistíte, že kancelář patří Maxu Gruberovi. Z rostliny před radiátorem ulomte kousek listu a prohlédněte si jej v inventáři. Prozkoumat můžete také papíry na nástěnce, ale nic zajímavého tam není. Důležitější je pojistková skříň nad hasicím přístrojem. Jak sami zjistíte, je zamčená. Projděte dveřmi napravo do vstupní haly muzea. ![]() Přistupte ke kompasu. Když jednu matku nasunete na některý z kolíků po stranách a stisknete tlačítko uprostřed, střelka se natočí k matce. Nyní je zřejmé, že matky bude třeba nastavovat tak, aby se střelka natočila do takového směru, v jakém by byla malá hodinová ručička, pokud by měla ukazovat čas dle čísel z krbu, tedy v půl osmé, ve tři, v půl jedenácté a v šest. Takže nejprve matky nasuňte na spodní a levý kolík a stiskněte tlačítko, potom pouze jednu matku na pravý kolík a ťuk do tlačítka. Následuje jedna matka na levém a druhá na horním kolíku a zmáčknutí tlačítka, samozřejmě, a konečně jedna matka na spodním kolíku (obrázek). Z tajné přihrádky vyjměte dokumenty a cívku s filmem. Cívku nasaďte na promítačku. Spojte alobal se střepem a vmontujte je do promítačky. Představení může začít. Kuba (Nina) V této fázi hry je možné přepínat mezi Ninou na Kubě a Maxem v Irsku, ale určitě si nemohou posílat předměty kurýrem ani letadlem. Výhodu to má možná jen tu, že když se vám podaří vážně zakysnout s jednou postavou, můžete se odreagovat při hraní s jinou. To ale není náš případ, takže pěkně postupně. ![]() Projděte pod květinovým balkónem do kuchyně. Na levém stole leží napichovací vidlička. Nad stolem visí cibulový cop, tak se jednu cibuli vezměte. Na polici vpravo visí grilovací kleště a naběračka. Do otevřených kamen vložte polena a přidejte noviny. Brýlemi podpalte noviny a kleštěmi vytáhněte z kamen několik uhlíků. Na stole s váhami stojí tři závaží, která se vám budou hodit. Dělníka upozorněte na kouř z komína. Jenomže dokud nebude černý, tak se bude dál opalovat. Zajděte za hlídačem a zeptejte se ho, zda by nenamaloval recepční. Souhlasí, ale musíte zařídit, aby se netočila jako šílená (ještě by si ji někdo spletl s pacientkou). To je celkem jednoduché. Položte závaží na gramofonovou desku, aby se točila pomaleji. Jděte se zeptat hlídače, zda mu to vyhovuje. Druhým požadavkem byla černá barva, ale spokojí se i s uhlíky z kamen. Portrét zaneste recepční. Jeden jí ovšem nestačí a kopírku blokuje karetní stavitel. Co teď? Z portrétu jste sundali igelitový sáček. Co takhle trochu znečistit ovzudší spálením pytlíku v kamnech v kuchyni? Výborně, dělník zase sbíjí, stavitel opustil kumbál, kopírka je tedy volná k množení portrétů. Z police s plyšovými medvídky si vezměte toho bílého. Kopie portrétu dejte recepční a vydejte se k celám. Vstupte do cely vpravo, vzadu. Všimněte si vylámané mozaiky na zdi, škrábanců v omítce, kamery u storpu a především se podívejte pod matraci na posteli. Jděte se recepční zeptat, kde je Manuel. Jděte na dvůr a pozorujte, kterak Ramon vynáší špinavé prádlo. Do Sabrinina portrétu vrazte vidlici a připíchněte jej do zárubní dveří (obrázek). Dveře se nedovřely, je možné vstoupit do Ramonova kumbálu. Uvnitř si všimněte obrazu vlevo od dveří, který je vodítkem k číselné kombinaci sejfu. Kód je počet nohou zobrazených protagonistů na obraze v pořadí, v jakém je Nina jmenovala, tedy pirát, kočka, papoušek a pavouk. Kód tedy je 1 4 2 8. Uvnitř trezoru najdete kazetu, kterou vložte do videa. Ramon vás odvede za Manuelem, ale ten není schopen mluvit. Vraťte se do sanatoria pro obraz připíchnutý na dveřích a kleštěmi vytáhněte z kamen ještě několik uhlíků. Ty, společně s obrazem, zaneste Manuelovi (jde se k němu z hlavní ulice směrem na pláž). Manuel na něj načmárá zvláštní obrazec, který Nina odešle Maxovi MMSkou... k čemu nám vlastně byla cibule a medvídek? ![]() Vyjděte ven před hospodu a vlajkou zakryjte dopravní značku (obrázek). Chvíli na to, co se vrátíte do hospody, projede kolem náklaďák s ovocem. Jakou náhodou, že to řidič vybral a navíc vám tam nechal bednu s citróny. Vlajku ze značky raději sundejte, víc ovoce už asi potřebovat nebudete. Hospodskému dejte citrón. ![]() Irsko - ostrov Loďkou doplujete na hrad. S místním pánem se setkáte ihned po vstupu na jeho panství, ale nepopovídáte si z očí do očí, momentálně totiž bydlí ve studni. Až domluvíte, zkuste vytáhnout meč z kamene vedle studny. Šlo to celkem snadno, ale na jmenování králem to asi nebude. Pokuste se zavřít okenice u okna pod ochozem (obrázek) a když už vám jedna zůstala v ruce, tak si ji nechte. Tak a teď se tu trochu porozhlédneme. Průchodem vpravo od studny se dostanete ke kamenné hrobce. O hořící pochodeň na stěně si zapalte vlastní pochodeň a vraťte ji zpátky do vaší azbestové kapsy. ![]() V mučírně naleznete řetěz vedle železné panny a velké kleště zcela vlevo na jakési římse. Pochodní zapalte uhlí v ohništi. Jděte do ložnice a prohrabte se v prádelníku pod levým oknem. Najdete tam zlatou minci. Můžete si prohlédnout obrazy, ale zajímavější je to, co se nachází za závěsem vpravo. Průlez do sklepení. Bohužel pár kroků od vstupu narazíte na mříž. Prohlédněte si sochu u vstupu do ložnice. Zdá se, že je podobná Williamovu portrétu z věže až na to, že jí chybí nějaké doplňky. Něco už u sebe máte – meč a okenici. Připevněte je k soše a běžte se podívat do sklepení za závěsem. Dvě z mříží se vytáhly nahoru, ale cesta ještě stále není průchozí, neboť pár doplňků tu ještě chybí. Jdeme se po nich podívat. ![]() Venku seberte komínovou krytku a jděte přizdobit sochu v ložnici, právě získanou krytkou, coby helmu, zlatým prstenem a okapy, coby chrániče nohou. Jděte do sklepení a zastavte se na padacím mostě. Uvnitř výklenku najdete malý klíček (obrázek). Když půjdete dál, dorazíte ke kruhovým dveřím, ale madlem nejde pohnout. Socha totiž není ještě úplná, chybí jí amulet na krku. Z knihy o strašidlech jsme se dozvěděli, že ten byl pohřben s majitelem. Také víme, že mu nebyl vystrojen řádný pohřeb, obzvláště bez zapálení pohřební hranice. Uděláme to tedy nyní, alespoň symbolicky. Jděte do hrobky a do žlábku, vinoucím se podél okraje hrobky, nalijte petrolej z lampy a ten zapalte pochodní. Do otvoru, který vznikl odpařením vosku, vložte klíček a z ostatků si vezměte amulet. Na něj navlečte drátek a připevněte k řetězu. Tímto náhrdelníkem dozdobte sochu a běžte osvobodit lorda Morangie. Himaláje ![]() Výzkumná základna V umývárně u sprch seberte instalatérský zvon a u dveří si pro jistotu utrhněte pár kousků toaletního papíru. Jeden nikdy neví, kdy je bude nutně potřebovat a pak nebudou po ruce. V dílně se prohrabte v otevřené skříňce, kde naleznete závitové očko, silikon v tubě a nějakou vidlici. Tu přihněte ve svěráku a z pracovního stolu si rovnou vezměte kovovou desku. Vedle dveří visí na zdi klíček, ale zámek je zamrzlý. Klíček sevřete do přihnuté vidlice a přistupte ke stojanové vrtačce. Položte na ní desku a pak kousky toaletního papíru. Zapněte vrtačku a nad plameny rychle nahřejte klíč. Rozpáleným klíčem se vám podaří dveře odemknout. Než z dílny odejdete, všimněte si inkubátoru, v němž je jedno vejce. Bohužel je zamčený. ![]() Vraťte se zpátky před vchod do základny a pokračujte dál vlevo. Nakoukněte do trhliny v ledovci. Vytáhněte varovnou ceduli ze sněhu a do díry po tyči vložte granát (o jeho odjištění se Nina už postará). Nyní můžete sejít dolů a prošacovat zmrzlého muže. Najdete u něj amulet, zapalovač a několik stránek z deníku. Ty si přečtěte. Než se vrátíte zpátky do základny, všimněte si tučňáka. Zřejmě sedí na vejci. ![]() Jděte do základny a to až do dílny. Na sklo inkubátoru připevněte instalatérský zvon a amuletem, v němž je vložen diamant, vyřízněte otvor kolem zvonu. Získáte tak vejce, které vyměňte tučňákovi za jeho. Nebylo to ale vejce, na čem seděl, ale jakýsi mechanismus vejčitého tvaru. Ten vložte do rozvaděče u výtahové plošiny v přízemí. Jděte do umývárny a pusťte vodu do vany. Aha. Chybí zátka, takže voda okamžitě odtéká. Vrtačkou vyvrtejte z placatice korkovou zátku (poněkud neobvyklý způsob otevírání), korkem ucpěte odtok ve vaně a napusťte ji vodou. Běžte vyjmout vejce z rozvaděče. Vypne se voda i topení a voda ve vaně zamrzne. Stoupněte si na led a z kamery vyjměte kazetu. Tu si můžete prohlédnout na velíně v některém z videí pod zrnící obrazovkou. (Raději nepřemýšlejme o tom, proč se obraz nahrává rovnou v kameře a ne centrálně, ani kde se vzal obraz z ochozu na kazetě z koupelny. No, asi ji použili několikrát.) ![]() Po krátkém odpočinku při animačkách a (ne)čekaných odhaleních vstupte do výtahu, který právě dorazil. V chodbě dole stojí za povšimnutí kamera u stropu, ventil topení, ovšem bez kola, rampouch před kruhovými dveřmi a klasické dveře na konci chodby. Rampouch urazte varovnou cedulí a vsupte do místnosti na konci chodby. Prohlédněte si cedulku na sudu ležícím v regálu a vezměte si montážní klíč, který je na sudu připevněn (obrázek). Na varovnou tabulku na regálu naneste silikon. Ten zaschne a otiskne se do něj barva z cedulky. Na řetěz, visící od stropu, zavěste rampouch a to celé vetkněte mezi trubky od topení. Až tak učiníte, seberte matku pod trubkami, která tam upadla. ![]() Dejte Olegovi vejce z rozvaděče. Bude odvolán a vy máte volnější pole působnosti. Popovídejte si s Massimem. Ten vám prozradí, že je třeba mít radiově naprosto čisté pozadí, takže proto se se zařízením uklidili do podzemí na Antarktidě. Vhodnou rušičkou se ukáže být Ninin mobil, který vhodí k patě zařízení, když ji k tomu navedete. Klikněte na kameru nad krabicemi (obrázek) a pak na hák jeřábu o kousek výš. Stáhněte si: Demo, Trailery... Související články: Návod 1. část, Recenze anglické verze, Novinky... |
Nukem | |
autorovi je 31 let, je vědeckým pracovníkem na Západočeské univerzitě v Plzni, specializuje se na adventury, RPG a FPS, ty však již pomalu opouští :-) |