| Autor: Nukem Publikováno: 10.března 2007  | 
    
  
    
      
      
      
        
        
           Prozkoumejte, co najdete v džípu (podle mě je to spíš gazík). Pytlík s kečupem a uvnitř zelené lékárničky univerzální lék – láhev vodky. Ze zadní sajtny pak sundejte rýč (nebo snad vojenská lopatka?). Pohledem do koryta zjistíte, že je vyschlé. Poblíž je sice sud s vodou, ale příliš daleko. Uvnitř stanu naleznete nemocného staříka. Jak navrhuje Nina, rozhlédněte se kolem, najdete zde spoustu věcí k sebrání – dřevěnou vařečku na komodě, plechový hrnek na špalku u lůžka, drátěný rošt vedle ohniště a nůžky zavěšené na polici. Z jednoho střapce, visícího od střechy, utrhněte jednu nit. V ohništi leží kousky spáleného papíru, ale ty je třeba vylovit velice opatrně a tak to hned tak nepůjde.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Vyjděte             ven ze stanu a dejte se vpravo. Lopatkou rozbijte dřevěnou bednu u             stanu a získejte tak dřevo na podpal. Tou samou lopatkou odloupněte             velký kus kůry ze stropu v popředí (obrázek).             Popojděte o obrazovku dál doprava. Zde seberte ostrý kámen a vraťte             se k ohradě se sobem. Mezi sud a koryto položte kůru a uvolněte zátku.             Do hrnku naberte z koryta vodu. Kamenem naostřete nůžky a ze zvířete             ustřihněte kousek chlupů. Svažte je nití a nabodněte na vařečku. Jděte             ke stromu a hrnkem z něj seškrábejte trochu smůly. Nad díru se stoupající             párou a sírou, na druhé obrazovce, postavte rošt a položte na něj             hrnek s vodou a smůlou. Hrnek i rošt si opět vezměte a vraťte se do             stanu. Namočte vařečkově-chlupatý štětec do smůly a použijte jej na slepení kousků papíru v ohništi. Nad ohniště položte rošt a dřevo z bedny, které rovnou zapalte sirkami. Staříkovi ukažte pergamen a dostanete od něj prázdnou lahvičku. Rovnou do ní nalijte trochu vodky a vymačkejte kečup. Jděte na obrazovku se sírovou dírou a lopatkou vydloubněte hořec ze země (obrázek). Až se budete vracet ke stanu, přidejte do lahvičky trochu vody z koryta. Ve stanu položte lahvičku před louskáček na komodě a do něj vložte hořec. Lahvičku se všemi ingrediencemi položte na rošt a hotový lék podejte staříkovi.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Uvnitř             chatrče naleznete kousek skla na zemi (obrázek)             a hadr na rozpadlé komodě před stativem s promítačkou (obrázek).             Mezi krbem a promítačkou stojí podstavec s kompasem. Všimněte si čtyř             kolíků po stranách. A konečně uvnitř krbu najdete tmu. Okno před promítačkou             je pěkně špinavé. Vyjděte ven a otřete okno hadrem. Hadr můžete také             napustit vodkou nebo později naftou či petrolejem z lampy. Kolem plotu             vlevo se dostanete za chatrč. Generátor bez nafty jen tak nenaskočí.             Z kůlu přístřešku si vezměte petrolejovou lampu a hadici u nádrže             s vodou. Zaklepejte na sousední dveře, odkud se ozývá hlasitá hudba. Zdá se, že tam buďto nikdo není nebo vás neslyší. Z cedulky vpravo od dveří zjistíte, že kancelář patří Maxu Gruberovi. Z rostliny před radiátorem ulomte kousek listu a prohlédněte si jej v inventáři. Prozkoumat můžete také papíry na nástěnce, ale nic zajímavého tam není. Důležitější je pojistková skříň nad hasicím přístrojem. Jak sami zjistíte, je zamčená. Projděte dveřmi napravo do vstupní haly muzea.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Jděte           po pěšině dál dozadu k vraku nákladního auta. Do palivové nádrže náklaďáku           vsuňte hadici (obrázek). Do láhve           s ještě trochou vodky přečerpejte naftu. Z ráfku kola si vezměte dvě           matice. Můžete se ještě projít po pěšince dál dozadu. Naftu nalijte           do generátoru. Obě matice nechte zmagnetizovat na cívce generátoru a           vraťte se do chatrče. Nakoukněte do krbu a postavte dovnitř petrolejku.           V popelu objevíte kousek alobalu. Zadní stěnu krbu otřete hadrem napuštěným           buď vodkou nebo naftou či petrolejem. Objevíte nápis: 7 ˝ – 3 – 10 ˝           – 6 (obrázek). Přistupte ke kompasu. Když jednu matku nasunete na některý z kolíků po stranách a stisknete tlačítko uprostřed, střelka se natočí k matce. Nyní je zřejmé, že matky bude třeba nastavovat tak, aby se střelka natočila do takového směru, v jakém by byla malá hodinová ručička, pokud by měla ukazovat čas dle čísel z krbu, tedy v půl osmé, ve tři, v půl jedenácté a v šest. Takže nejprve matky nasuňte na spodní a levý kolík a stiskněte tlačítko, potom pouze jednu matku na pravý kolík a ťuk do tlačítka. Následuje jedna matka na levém a druhá na horním kolíku a zmáčknutí tlačítka, samozřejmě, a konečně jedna matka na spodním kolíku (obrázek). Z tajné přihrádky vyjměte dokumenty a cívku s filmem. Cívku nasaďte na promítačku. Spojte alobal se střepem a vmontujte je do promítačky. Představení může začít. Kuba (Nina) V této fázi hry je možné přepínat mezi Ninou na Kubě a Maxem v Irsku, ale určitě si nemohou posílat předměty kurýrem ani letadlem. Výhodu to má možná jen tu, že když se vám podaří vážně zakysnout s jednou postavou, můžete se odreagovat při hraní s jinou. To ale není náš případ, takže pěkně postupně.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Promluvte           si s hlídačem-malířem u vstupu. Pak zajděte do recepce a promluvte si           s recepční. Ze stojanu na noviny si vezměte jeden výtisk a pokračujte           dál, do zadní místnosti. Promluvte si se stavitelem domečků z karet           a seberte brýle ze stolku s gramofonem. Tady je to prozatím vše. Jděte           ven z recepce a dejte se dozadu do dvora. Další na klábosení je dělník.           Po rozhovoru si vezměte pár polínek z hromady vedle portrétu Che Guevara.           Přečtěte si, co stojí na cedulkách připíchnutých vedle dveří v podloubí           (obrázek) a všimněte si škrábanců           u kliky. Projděte pod květinovým balkónem do kuchyně. Na levém stole leží napichovací vidlička. Nad stolem visí cibulový cop, tak se jednu cibuli vezměte. Na polici vpravo visí grilovací kleště a naběračka. Do otevřených kamen vložte polena a přidejte noviny. Brýlemi podpalte noviny a kleštěmi vytáhněte z kamen několik uhlíků. Na stole s váhami stojí tři závaží, která se vám budou hodit. Dělníka upozorněte na kouř z komína. Jenomže dokud nebude černý, tak se bude dál opalovat. Zajděte za hlídačem a zeptejte se ho, zda by nenamaloval recepční. Souhlasí, ale musíte zařídit, aby se netočila jako šílená (ještě by si ji někdo spletl s pacientkou). To je celkem jednoduché. Položte závaží na gramofonovou desku, aby se točila pomaleji. Jděte se zeptat hlídače, zda mu to vyhovuje. Druhým požadavkem byla černá barva, ale spokojí se i s uhlíky z kamen. Portrét zaneste recepční. Jeden jí ovšem nestačí a kopírku blokuje karetní stavitel. Co teď? Z portrétu jste sundali igelitový sáček. Co takhle trochu znečistit ovzudší spálením pytlíku v kamnech v kuchyni? Výborně, dělník zase sbíjí, stavitel opustil kumbál, kopírka je tedy volná k množení portrétů. Z police s plyšovými medvídky si vezměte toho bílého. Kopie portrétu dejte recepční a vydejte se k celám. Vstupte do cely vpravo, vzadu. Všimněte si vylámané mozaiky na zdi, škrábanců v omítce, kamery u storpu a především se podívejte pod matraci na posteli. Jděte se recepční zeptat, kde je Manuel. Jděte na dvůr a pozorujte, kterak Ramon vynáší špinavé prádlo. Do Sabrinina portrétu vrazte vidlici a připíchněte jej do zárubní dveří (obrázek). Dveře se nedovřely, je možné vstoupit do Ramonova kumbálu. Uvnitř si všimněte obrazu vlevo od dveří, který je vodítkem k číselné kombinaci sejfu. Kód je počet nohou zobrazených protagonistů na obraze v pořadí, v jakém je Nina jmenovala, tedy pirát, kočka, papoušek a pavouk. Kód tedy je 1 4 2 8. Uvnitř trezoru najdete kazetu, kterou vložte do videa. Ramon vás odvede za Manuelem, ale ten není schopen mluvit. Vraťte se do sanatoria pro obraz připíchnutý na dveřích a kleštěmi vytáhněte z kamen ještě několik uhlíků. Ty, společně s obrazem, zaneste Manuelovi (jde se k němu z hlavní ulice směrem na pláž). Manuel na něj načmárá zvláštní obrazec, který Nina odešle Maxovi MMSkou... k čemu nám vlastně byla cibule a medvídek?  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Před           vstupem do hospody si přivlastněte vlajku, která se pohupuje vedle dveří.           Krátký rozhovor s hospodským je trochu přínosný, ale to poznáme až později.           Spícího opilce oberte o sklenici, která stojí před ním na stole. Jděte           ven a dejte se směrem ke schodům vedoucím dolů ke břehu. Cestou si vezměte           plechovou ceduli, která visí nad zídkou u silnice. Dole si poklábosíte           s rybářem. Poslužte si jedním kusem ryby z jeho kbelíku a seberte velký           kámen u skály (obrázek). Do           sklenice naberte trochu vody z moře a namočte vlajku (zřejmě v tom hustém           dešti dostatečně neprovlhla). Vraťte se do hospody. Sklenici se slanou           vodou postavte ke krbu. Voda se vypaří a uvnitř zůstane sůl. Položte           rybu na ceduli a opečte ji na ohni. Mokrou vlajkou rybu vytáhněte a           naservírujte ji spícímu hostovi. Bez citrónu není ryba poživatelná,           zdá se. Promluvte si s hospodským, ten ale citróny nemá. Vyjděte ven před hospodu a vlajkou zakryjte dopravní značku (obrázek). Chvíli na to, co se vrátíte do hospody, projede kolem náklaďák s ovocem. Jakou náhodou, že to řidič vybral a navíc vám tam nechal bednu s citróny. Vlajku ze značky raději sundejte, víc ovoce už asi potřebovat nebudete. Hospodskému dejte citrón.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
                 Přestože hospodský sedí opodál, klíč od sklepa, který visí na sloupku           u baru, se vám sebrat nepodaří (obrázek).           Je čas to hospodskému pěkně osolit. Myslím tím whisky v jeho skleničce           na baru. To ho naučí chovat se k hostům jako k vlastní tchýni. Jakmile           se vzdálí, seberte klíček ze sloupku a upalujte k pobřeží, kde se na           váš klíček těší zámek od sklípku. Uvnitř, na polici nad ponkem, si vezměte           jednu láhev whisky a pochodeň zabodnutou do držáku na předním pilíři.           Když půjdete dál doprava, uvidíte sudy ve stojanu, k němuž je přibité           dlouhé prkno. Bez nářadí jej ale nezískáte a to tady nenajdete. Dejte           whisky rybáři a půjčete si jeho loďku.Irsko - ostrov Loďkou doplujete na hrad. S místním pánem se setkáte ihned po vstupu na jeho panství, ale nepopovídáte si z očí do očí, momentálně totiž bydlí ve studni. Až domluvíte, zkuste vytáhnout meč z kamene vedle studny. Šlo to celkem snadno, ale na jmenování králem to asi nebude. Pokuste se zavřít okenice u okna pod ochozem (obrázek) a když už vám jedna zůstala v ruce, tak si ji nechte. Tak a teď se tu trochu porozhlédneme. Průchodem vpravo od studny se dostanete ke kamenné hrobce. O hořící pochodeň na stěně si zapalte vlastní pochodeň a vraťte ji zpátky do vaší azbestové kapsy.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Dveřmi           úhlopříčně od studny se dostanete do spodního patra věže. Prohlédněte           si pořádně obraz nad psacím stolem. Vyjděte po schodech nahoru. Na komodě,           hned u schodiště, si vezměte spodek petrolejové lampy a z otevřené vitríny           hroty z oštěpů. Nad vitrínou si pročtěte knihu o strašidlech a o bývalém           hradním pánu Williamu Morangie. Zatáhněte za páku u okna. Zjevně má           co do činění s lustrem v hale. Vraťte se na dvůr a průchodem nad studnou           vstupte do další části hradu. Z chodby vedou první dveře do ložnice,           druhé do mučírny. Nejprve se tedy vydejte do mučírny, ale než do ní           vstoupíte, seberte ze svícnu na konci chodby kousek drátu (obrázek).           V mučírně naleznete řetěz vedle železné panny a velké kleště zcela vlevo na jakési římse. Pochodní zapalte uhlí v ohništi. Jděte do ložnice a prohrabte se v prádelníku pod levým oknem. Najdete tam zlatou minci. Můžete si prohlédnout obrazy, ale zajímavější je to, co se nachází za závěsem vpravo. Průlez do sklepení. Bohužel pár kroků od vstupu narazíte na mříž. Prohlédněte si sochu u vstupu do ložnice. Zdá se, že je podobná Williamovu portrétu z věže až na to, že jí chybí nějaké doplňky. Něco už u sebe máte – meč a okenici. Připevněte je k soše a běžte se podívat do sklepení za závěsem. Dvě z mříží se vytáhly nahoru, ale cesta ještě stále není průchozí, neboť pár doplňků tu ještě chybí. Jdeme se po nich podívat.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Od           studny se dejte dolů ke břehu, Max dopluje zpátky k vesnici. Na břehu           naplňte sklenici opět trochou vody. Vlezte do sklípku a kleštěmi vylomte           prkno od sudů. Do svěráku upevněte hroty z oštěpů a prkno na nich zkraťte.           Jděte k hospodě a seberte okap, který během vaší nepřítomnosti spadl           ze střechy (obrázek). Vraťte           se do hradu a rovnou do mučírny. Na skřipec položte okap, Max jej rozdělí           na dvě části. Do kleští uchopte zlatou minci a nahřejte ji v ohni. Žhavou           minci napíchněte na jeden z bodců v železné panně a takto vyrobený zlatý           prsten zchlaďte ve sklenici s vodou. Vejděte do věže a na stoličku před           krbem položte prkno a na něj kámen. Vyjděte nahoru a zatáhněte za páku           od lustru. Venku seberte komínovou krytku a jděte přizdobit sochu v ložnici, právě získanou krytkou, coby helmu, zlatým prstenem a okapy, coby chrániče nohou. Jděte do sklepení a zastavte se na padacím mostě. Uvnitř výklenku najdete malý klíček (obrázek). Když půjdete dál, dorazíte ke kruhovým dveřím, ale madlem nejde pohnout. Socha totiž není ještě úplná, chybí jí amulet na krku. Z knihy o strašidlech jsme se dozvěděli, že ten byl pohřben s majitelem. Také víme, že mu nebyl vystrojen řádný pohřeb, obzvláště bez zapálení pohřební hranice. Uděláme to tedy nyní, alespoň symbolicky. Jděte do hrobky a do žlábku, vinoucím se podél okraje hrobky, nalijte petrolej z lampy a ten zapalte pochodní. Do otvoru, který vznikl odpařením vosku, vložte klíček a z ostatků si vezměte amulet. Na něj navlečte drátek a připevněte k řetězu. Tímto náhrdelníkem dozdobte sochu a běžte osvobodit lorda Morangie. Himaláje  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Všimněte           si tří otvorů ve stěně a seberte lebku jaka i s kůlem. Postupte dál.           V jeskyni s vodopádem odvalte balvan pomocí kůlu. Až se prohlubeň naplní           vodou, vyplave na povrch brašna. Uvnitř najdete kost, kde jeden její           konec je opracován do tvaru klíče. Kost vsuňte do spodního otvoru ve           stěně u vstupu a vraťte se k vodopádu. Prolezte průchodem do tajemné           jeskyně. Dojděte až pod obličej ve skále a prohlédněte si kamennou desku.           Pokud jste se ještě nepodívali na zprávu od Maxe, kterou vám poslal           z Irska, je na to ta nejvhodnější chvíle. Na poslední straně deníku           naleznete návod, jak přeuspořádat kroužky v desce. Výsledek má vypadat           jako na tomto obrázku. Prohlédněte           si disk, který se objevil nad deskou.Výzkumná základna V umývárně u sprch seberte instalatérský zvon a u dveří si pro jistotu utrhněte pár kousků toaletního papíru. Jeden nikdy neví, kdy je bude nutně potřebovat a pak nebudou po ruce. V dílně se prohrabte v otevřené skříňce, kde naleznete závitové očko, silikon v tubě a nějakou vidlici. Tu přihněte ve svěráku a z pracovního stolu si rovnou vezměte kovovou desku. Vedle dveří visí na zdi klíček, ale zámek je zamrzlý. Klíček sevřete do přihnuté vidlice a přistupte ke stojanové vrtačce. Položte na ní desku a pak kousky toaletního papíru. Zapněte vrtačku a nad plameny rychle nahřejte klíč. Rozpáleným klíčem se vám podaří dveře odemknout. Než z dílny odejdete, všimněte si inkubátoru, v němž je jedno vejce. Bohužel je zamčený.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Venku           na ochozu vejděte do červeně osvětlených dveří vlevo, vedoucích na velín.           Jediné, co zde najdete je ruční granát ve skříňce u dveří. Vyjděte ven           na ochoz a pak na opačné straně sejděte schody. O zábradlí je opřen           rybářský prut, tak si jej vezměte a vraťte se na ochoz. Vezměte si do           ruky prut a klikněte jím na výtahovou plošinu pod vámi (obrázek).           Nina uloví zimní oblečení a při druhém nahození hromadu ložního prádla.           Sestupte dolů a vyjděte ven. V závěji najdete kbelík. Dejte se doprava           k zamrzlé velrybářské lodi. Všimněte si zasněžené díry v ledu. Na kajutě           vzadu visí bunda v jejíž kapse naleznete placatici (obrázek).           Do sudu s velrybím tukem ponořte balík s prádlem.Vraťte se zpátky před vchod do základny a pokračujte dál vlevo. Nakoukněte do trhliny v ledovci. Vytáhněte varovnou ceduli ze sněhu a do díry po tyči vložte granát (o jeho odjištění se Nina už postará). Nyní můžete sejít dolů a prošacovat zmrzlého muže. Najdete u něj amulet, zapalovač a několik stránek z deníku. Ty si přečtěte. Než se vrátíte zpátky do základny, všimněte si tučňáka. Zřejmě sedí na vejci.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Vyjděte           schody a na plošinu výtahu vhoďte balík prádla nasáklého tukem. Plošina           se utrhne a spadne dolů. Naštěstí ji zastavila prkna. Z pytlů na plošině           se vysypala posypová sůl, takže si ji naberte do kbelíku a běžte s ní           posypat díru v ledu u velrybářské lodi (obrázek).           Jděte zpátky do základny a pak opět k díře. Na rybářský prut zavěste           blyštivý zapalovač a zkuste ulovit něco pořádného. Rybu předhoďte tučňákovi           a pokuste se mu sebrat vejce. Ani trochu se mu to nelíbí, takže to tak           jednoduché nebude. Jděte do základny a to až do dílny. Na sklo inkubátoru připevněte instalatérský zvon a amuletem, v němž je vložen diamant, vyřízněte otvor kolem zvonu. Získáte tak vejce, které vyměňte tučňákovi za jeho. Nebylo to ale vejce, na čem seděl, ale jakýsi mechanismus vejčitého tvaru. Ten vložte do rozvaděče u výtahové plošiny v přízemí. Jděte do umývárny a pusťte vodu do vany. Aha. Chybí zátka, takže voda okamžitě odtéká. Vrtačkou vyvrtejte z placatice korkovou zátku (poněkud neobvyklý způsob otevírání), korkem ucpěte odtok ve vaně a napusťte ji vodou. Běžte vyjmout vejce z rozvaděče. Vypne se voda i topení a voda ve vaně zamrzne. Stoupněte si na led a z kamery vyjměte kazetu. Tu si můžete prohlédnout na velíně v některém z videí pod zrnící obrazovkou. (Raději nepřemýšlejme o tom, proč se obraz nahrává rovnou v kameře a ne centrálně, ani kde se vzal obraz z ochozu na kazetě z koupelny. No, asi ji použili několikrát.)  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Podívejte           se do deníku, je tam fotka ze záběru kamery, s jasně viditelným kódem           k panelu na ochozu. Naťukejte tedy 2 5 1 3. Uvnitř radiové místnosti           si z bedny na zemi vezměte jednu světlici a zápalky (obrázek).           Na radaru uprostřed místnosti je vidět, že se sem blíží letadlo. Vyběhněte           ven před stanici a zkuste zapálit světlici. Nechce hořet. Ponořte světlici           do sudu s velrybím tukem a nabodněte ji na harpunu.Po krátkém odpočinku při animačkách a (ne)čekaných odhaleních vstupte do výtahu, který právě dorazil. V chodbě dole stojí za povšimnutí kamera u stropu, ventil topení, ovšem bez kola, rampouch před kruhovými dveřmi a klasické dveře na konci chodby. Rampouch urazte varovnou cedulí a vsupte do místnosti na konci chodby. Prohlédněte si cedulku na sudu ležícím v regálu a vezměte si montážní klíč, který je na sudu připevněn (obrázek). Na varovnou tabulku na regálu naneste silikon. Ten zaschne a otiskne se do něj barva z cedulky. Na řetěz, visící od stropu, zavěste rampouch a to celé vetkněte mezi trubky od topení. Až tak učiníte, seberte matku pod trubkami, která tam upadla.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Jděte           na chodbu k ventilu od topení a závitovým očkem vyřízněte do hřídele           ventilu závit (obrázek), na           který našroubujte matku (snad jde o levotočivý závit, jinak ventilem           nepohnete ;). Nina bohužel samotným klíčem ventil neotevře. Naštěstí           je tyč od varovné cedule dutá, takže do ní klíč nastrčte. Teď bude mít           Nina větší páku a ventilem konečně otočí. Sáhněte na topení. Zdá se,           že v něm není dostatek vody. Ukažte na kameru silikonový obtisk a potom           zapalovač.Dejte Olegovi vejce z rozvaděče. Bude odvolán a vy máte volnější pole působnosti. Popovídejte si s Massimem. Ten vám prozradí, že je třeba mít radiově naprosto čisté pozadí, takže proto se se zařízením uklidili do podzemí na Antarktidě. Vhodnou rušičkou se ukáže být Ninin mobil, který vhodí k patě zařízení, když ji k tomu navedete. Klikněte na kameru nad krabicemi (obrázek) a pak na hák jeřábu o kousek výš. Stáhněte si: Demo, Trailery... Související články: Návod 1. část, Recenze anglické verze, Novinky...  | 
| Nukem | |
| autorovi je 31 let, je vědeckým pracovníkem na Západočeské univerzitě v Plzni, specializuje se na adventury, RPG a FPS, ty však již pomalu opouští :-) |