Syberia II CZ - návod 2.část
zdroj: Archiv
Návod

Syberia II CZ - návod 2.část

8. 8. 2004 0:00 | autor: Redakce Games.cz |

Ve druhé půli adventury Syberia II se potkáte s posledními Youkoly, kteří žijí v podzemní ledové jeskyni. Tam také končí koleje, takže dál budete pokračovat po moři. Součástí návodu jsou i obrázky s popiskem.

Autor: Nukem
Publikováno: 8.srpna 2004

Zvětšit
Po několika odkladech u nás začátkem léta konečně vyšla lokalizovaná verze adventury Syberia II (recenze), v jejímž zdolávání vám pomůže jediný zdarma přístupný český návod. Jeho první díl jsme vám přinesli před 14 dny zde a dnes budeme pokračovat s řešením druhé poloviny hry.

 Před Youkolskou vesnicí
Dojděte ke skútru. Po telefonickém rozhovoru s Oskarem prozkoumejte koženou kabelu připevněnou na skútru a vezměte si gázu. Přistupte blíž k dřevěné soše sovy a do zobáku vložte gázu. Zkuste vyjít nahoru, ale kopec je zledovatělý. Jděte o obrazovku zpátky a dejte se doprava. Narazíte na Igora, promluvte si s ním. Na místě, kde stál skútr zbyly po Igorovi bodce na boty. Nazujte si je a vyjděte kopec. Až vás napadne Ivan, promluvte s ním, ale tím si z bryndy nepomůžete. Zavolejte Oskarovi. Až zahouká, rychle utíkejte doleva k saním s kly (obrázek). Pod koženou přezkou najdete nůž ze slonoviny. Jím přeřízněte provázek, který drží sáně.

 Youkolská vesnice (1)
Obrázek zdroj: Archiv Vyjděte ven z obydlí a promluvte si s náčelníkem. Pak seberte kus parohů z mísy, kterou máte za zády a dejte se vpravo. Zkuste podejít bubnující klády. Zeptejte se náčelníka, jak lze zastavit bubny. Samozřejmě, že to nejde, ale vy už si nějak poradíte. Vraťte se k bubnům a jděte směrem dolů. Na další obrazovce zamiřte vlevo. Tady si všimněte aktivního místa u hliněného hrnce (obrázek). Na zemi leží kožený popruh. Když jej seberete, v inventáři se sám spojí s parohy a vytvoří prak.

Na následující obrazovce je malé jezírko. Přistupte ke dřevěnému navijáku, vezměte si čutoru a korkovou zátku, co leží na zemi před hliněnou nádobou. Pověste čutoru na kostěný hák (obrázek) a dvakrát zatočte klikou. Čutoru s vodou si vezměte. Vraťte se k bubnujícím kládám a použijte prak na viklající se rampouch (obrázek). Cesta k šamance je volná.

Po rozhovoru s šamankou si vezměte jednu z masek, visících na stěně vedle misky s ohněm. Od postele vlevo dojděte ke stolu a vezměte si modlitební mlýnek. Jděte k jezírku a odsud dolů. Oběhněte ohradu, kde je zavřený Youki a klikněte na místo, kde jsou vrátka. Na zemi leží rybí kostra. Zpátky k jezírku a doleva. Pak opět doleva, po dřevěném můstku podejděte koleje a dejte se nahoru, kde je loučemi osvětlený vstup do jeskyně. Zvolte levou cestu a dojděte do jeskyně se stromem.

Obrázek zdroj: Archiv Vzadu klikněte na ledovou stěnu, kde pobíhá bílý lumík. V ledu vidíte červené bobule, které potřebujete do nápoje. Do pravé díry u země vstrčte korkovou zátku. Na kraji jeskyně stojí bidýlko (obrázek). Zavěste na ně mlýnek a roztočte ho. Vraťte se k ledové stěně. Lumík se schoval do levé cestičky, ale přes ledovou kapsu nepřeskočí. Vyjměte zátku a vložte ji do díry v ledové kapse. Až lumík přeleze, strčte zátku do díry těsně za ním a do díry nahoře vlijte vodu. Nakonec vhoďte rybí kostru do otvoru nad hlavou lumíka (obrázek). Seberte bobule a doneste je šamance.

 Sen o Valadilene
Na konci jeskyně najdete Hansovu mamutí panenku. Opusťte jeskyni a jděte po jediné cestičce vedoucí k městečku. Znalci první Syberie tu jistě rádi zavzpomínají. Tady to všechno začalo. Cestou si popovídejte s Annou. Od ní pokračujte doleva. Po ulici jděte nahoru až dorazíte k otevřené brance do továrny (obrázek). U kašny se dejte po pravém chodníku a vstupte do domu. V obýváku si pohovořte a Hansovým otcem. Ten je bohužel zatvrzelý. Vyjděte na chodbu a přistupte ke stojacím hodinám.

Nejprve se podívejte na horní číselník. Ukazuje 2:45. Klikněte na tělo hodin. Na číselníku pod panáčky je třeba nastavit 2:45. Levá páčka posunuje číselník po půlkách a po celých hodinách. Pravá páčka po jedné a třech čtvrtích hodin. Klikněte tedy 5krát na pravou a jednou na levou páčku. Klikněte na oba panáčky a pak na kyvadlo.

Obrázek zdroj: Archiv Nyní je třeba nastavit 7:15, což je čas, kdy pan Voralberg chodí do továrny (mluvil o tom Hans, když blouznil ve vlaku v Romansbourgu nebo by vám to pověděla Anička, pokud byste se jí teď šli zeptat). Klikněte 9krát na pravou a jednou na levou páčku. Klikněte na pravé závaží a až začnou ručičky obíhat, klikněte na zvonek mezi panáčky (obrázek). Jděte do obýváku a ze stolku si vezměte klíč (obrázek). Jím odemkněte dveře Hansova pokoje nad hodinami. Dejte mu mamuta. Po rozhovoru klikněte na stůl.

 Youkolská vesnice (2)
Než vyjdete ven, můžete několikrát kliknout na amulet zavěšeny na zdi vpravo od vstupních dveří. Dojděte k ohradě s Youkim a odsud se dejte směrem nahoru podél kolejí. Vyšplhejte po žebříku. Na další obrazovce vidíte schody nad koleje. Hned se sem vrátíte, ale nyní jděte rovně, ven z jeskyně. Můžete zkusit něco dostat z Youkolů, ale dovíte se jen to, že mají strach z toho kovového člověka.

Jděte k lokomotivě a zkuste zatáhnout za provaz na kolejích. Popovídejte si s Oskarem, Kate by mu měla dát masku. Běžte požádat o pomoc Youkoly před jeskyní. Klikněte na hák, který Youkolové připevnili k lokomotivě a napínákem natáhněte lano. Pak se vraťte ke schodům nad koleje a vyjděte na plošinu až k obrovskému rumpálu. Zatáhněte za pravou páku (obrázek). Podél kolejí dojděte na nástupiště a promluvte si s Oskarem. Utíkejte k šamance.

Obrázek zdroj: Archiv Klikněte na Oskarovu hruď. Objeví se jeho srdce. Vidíte 12 tlačítek, jako na číselníku hodin. Už víte, že čas 7:15 byl pro Hanse velmi důležitý. Klikněte tedy na 3. a 7. tlačítko (čísla odpovídají hodinám, takže horní tlačítko je dvanáctka, vpravo pak jednička atd.). Potom na 3., 6., 9. a 12. tlačítko (obrázek). Objeví se klíč. Otočte jím. Ještě si můžete promluvit se šamankou, která vás navede, že příprava na cestu bude mít něco společného s lokomotivou. Běžte tedy k ní a přistupte k řízení.

Klíč vložte do otvoru mezi měřáky. Zatáhněte za levou horní páku. Přepněte levou páčku napravo od prostředního kola. Přepněte pravou horní páku. Zatáhněte za levou horní páku. Přepněte pravou páčku napravo od kola. Otočte malým kolečkem nalevo od prostředního kola. Přepněte páčku vedle levého spodního měřáku. Otočte levým spodním kolem (obrázek). Jděte k lodi, kam už přichází Hans. Na jeho přání dojděte pro Youkiho a otevřete mu branku. Rozlučte se s náčelníkem a nastupte na loď.

 Ostrovy tučňáků
Vystupte z lodi a jděte dozadu podél provazu. Na další obrazovce se dejte se nahoru ke kostře. Na zemi tam leží špičák narvala. Vraťte se o obrazovku zpět a jděte doleva. Pomocí špičáku vytáhněte kotvu z ledu. Jděte k lodi. Zase Igor. Jděte na místo, kde byla zaseklá kotva a pokračujte dál. Na další obrazovce doleva, kde do hnízda vložte bábušku. Jděte na místo, odkud přišli tučňáci. Až kra napraskne, pomozte jí špičákem.

Obrázek zdroj: Archiv Když už jste v podpalubí, jděte na druhý konec místnosti a podívejte se na kresby na dvou plátnech (obrázek). Symboly budete potřebovat později. Nyní odvalte sud, blokující dveře a vstupte do první místnosti. Až si promluvíte s Hansem, vylezte po žebříku před postelemi. Pod pravým okénkem seberte hák. Vraťte se do místnosti se sudem a vylezte na něj. Hák vložte do kosti na stěžni a klikněte na smyčku provazu (obrázek). Zatáhněte za páku od plachty za sudem.

 Syberia
Vyjděte z lodi a vyšplhejte po žebříku na strážní věž. Klikněte na strážníka. Ze země seberte medailon (obrázek). Sestoupejte na zem a dejte se cestou naproti. Před přístřeškem najdete na bedně tři kameny (obrázek). Jděte směrem k hornímu okraji obrazovky. Na další obrazovce si všimněte dalšího kamene, který leží mezi vzrostlými lipnicemi a rovněž ulomte jeden květ (obrázek). Dojděte k bráně. Tady zatáhněte za páku od válcové klece (obrázek). Je jisté, že tohle je práce pro Youkiho. Toho, dle Alexejových zápisků, probuďte květem lipnice.

Následujte Hanse. Přistupte ke zvláštnímu zařízení nad kamenným kruhem. V kruhu chybí pět kamenů. Čtyři už máte, pátý leží poblíž. Podle medailónku určete, kam které patří (obrázek). Potom otočte kolem a vezměte si ze středu kruhu klíč ze slonoviny. Ještě než odejdete, zatočte kolem ještě jednou a zapamatujte si, na který symbol dopadl písek. Je to ten ve tvaru Y.
Obrázek zdroj: Archiv
Jděte za Hansem, který vám sdělí, že je třeba mamuty přivolat jistou melodií. Tu musíte zahrát na troubu pod schody. Do otvoru pod dvířky vložte klíč. Podívejte se na medailónek, který z červených symbolů odpovídá bílému Y. Je to taková otočená devítka s čárkou nahoře (obrázek). Pod tento symbol vložte do desky klíč (obrázek). Otočte kolem, čímž nasměrujete trychtýř bokem.

Přistupte ke klapkám na levém boku trouby. Nyní jsou důležité nákresy z podpalubí, resp. pouze ten, kde je vyobrazen Youkol, kterak se veze na mamutovi. Vedle tohoto nákresu vidíte symbol s tečkami a hvězdičkami (obrázek). Souvisí samozřejmě s klapkami, přičemž hvězdička znamená otevřenou klapku, tečka z půlky uzavřenou a žádný symbol klapku zcela uzavřenou. V horní řadě tedy bude levá klapka otevřená, prostřední polouzavřená, pravá otevřená. Ve spodní řadě levá klapka polouzavřená, prostřední uzavřená a levá otevřená (obrázek).

Obrázek zdroj: Archiv Slzy na Kátině tváři dávají tušit, že její příběh zde končí. Cesta do Syberie nebyla jen veselá, neboť se musela nadobro rozloučit se dvěma nejbližšími přáteli. Snad alespoň pocit z toho, že Hans prožije zbytek svého života šťastný mezi mamuty, ji tuto ztrátu alespoň z části vynahradí. Naštěstí tu jsou ještě další přátelé, které po cestě získala a kteří ji vždy přivítají s upřímnou radostí.

Stáhněte si: Demo, Trailer, Tiscali video, Screenshoty

Související články: Recenze (4/2004), První díl návodu, Dojmy z dema (12/2003), Novinky, Syberia recenze (6/2002) a návod



Nukem
autorovi je 30 let, je vědeckým pracovníkem na Západočeské univerzitě v Plzni, specializuje se na adventury, RPG a FPS, ty však již pomalu opouští :-) (všechny články autora)

 
 
Nukem

Nejnovější články