Po několika odkladech u nás začátkem léta konečně vyšla lokalizovaná verze adventury Syberia II (recenze), v jejímž zdolávání vám pomůže jediný zdarma přístupný český návod. Jeho úvodní část obsahuje řešení první poloviny hry.
Romansbourg (1) Vaše první kroky by měly vést za Hansem. Promluvte si s ním o všem, co vám notýsek nabízí. Pak se vraťte do předního vagónu a pokračujte dál směrem ven z vlaku. Zavolá vám Oskar.
Po přívětivém plukovníkově přivítání jděte k lokomotivě a prohoďte pár slov s Oskarem. Pak natáhněte vlak (nejprve kolem vysuňte táhlo a pak postranní pákou spusťte natahování). O své šikovnosti běžte povědět Oskarovi, hned vám naloží další práci. Je třeba doplnit tendr uhlím. Vraťte se o obrazovku zpátky a jděte pod zdvižený pásový dopravník. Přistupte k ovládacímu panelu a zatáhněte za páku. Zdá se, že uhlí došlo.
zdroj:
tisková zpráva
Běžte navštívit plukovníka Emeliova do jeho krámku. Moc informací z něj nedostanete. Vyjděte na nádraží a dejte se na protější konec k vrátkům. Podíváte-li se na ně pozorně zjistíte, že jsou zamčená. Možná má plukovník klíč, běžte to zjistit. Po rozhovoru si prohlédněte pult po Kátině pravici, kde při prvním rozhovoru plukovník cosi prováděl. V červené krabičce tam leží malý klíček (obrázek). Podle toho, že se vedle nachází automat na žvýkačky, bude klíček patrně od něho.
Jděte směrem ke dveřím a všimněte si dalších automatů stojících před trámem (obrázek). Klíčkem odemkněte zásuvku automatu napravo. Uvnitř naleznete několik mincí. Do prostředního automatu vhoďte druhou minci zleva a otočte knoflíkem pod otvorem na mince. Z přihrádky si vezměte rybí bonbóny. Do automatu vlevo pak vhoďte pátou minci zleva (s jelenem) a získáte tak sladké bonbóny. Jděte k ovládacímu panelu dopravníku a promluvte si s Malkou stojící pod vámi. Hoďte jí sladké bonbóny a dostanete klíč. Klíčem od Malky odemkněte vrátka a sejděte dolů. Tady můžete rozhovor s Malkou dokončit.
zdroj:
tisková zpráva
Jděte pod tratí až k dřevěnému plotu a zazvoňte u vrátek bratrů Bourgoffových. Po rozhovoru se vraťte k Malce a pak zatočte doleva pod dopravník. Klikněte na červený kanystr. Bohužel je prázdný. Vraťte se k bratrům. Je jasné, že ti vám benzín dobrovolně nevydají. Jděte podél plotu doleva a na další obrazovce klikněte na plakát (obrázek). Z levého horního rohu jej roztrhněte a vlezte dovnitř. Proti Kate stojí bedna s jakýmsi zvířetem uvnitř. Přistupte blíž a lachtanomedvědopsa osvoboďte. Až Ivan vyběhne za ním, máte volné pole působnosti. Z barelu vedle železné konstrukce si vezměte kanystr (obrázek) a běžte k dopravníku. Benzín nalijte do motoru a spusťte jej červeným tlačítkem. Na nádraží konečně naplňte tendr uhlím.
Hanse musíte hledat u Cirkose. Je to hospůdka pod tratí. Kousek od vchodu stojí Malka. Po videu jděte k plukovníkovi a proberte s ním poslední události. Stejně tak s Málkou. Nakonec zajděte za Cirkosem, do jeho hospůdky. Konečně něco bližšího. Jednak se dovíte kudy ke klášteru a především vám něco poví o plátýnku. Vraťte se tedy za Malkou a požádejte ji o pomoc. Až vám Malka dá žeton, jděte k místu, kudy jste vlezli k bratrům Bourgoffovým a pokračujte dál ven z vesnice.
Před lávkou stojí budka s plátýnky. Žeton vhoďte do otvoru napravo a zatáhněte za páku pod ním. Vezměte si plátýnko a utíkejte za Hansem. Položte mu jej na tvář. Zaskočte ještě za plukovníkem, jestli nemá něco teplého na sebe. Až vám stáhne žebřík, vyšplhejte nahoru a vezměte si zimní oblečení, co leží na bedně. Vraťte se do vlaku a hned za dveřmi klikněte vlevo na dveře od koupelny (obrázek).
zdroj:
tisková zpráva
Konečně se můžete vydat do kláštera. Na úpatí skály zatáhněte za táhlo před výtahovou šachtou (obrázek). Nic se ale nestane. Dejte se doprava, u jezírka pere mnich hábity. Vyptávejte se tak dlouho, dokud nenarazíte na latinu. zkoušejte mnicha z latinských jmen ptáků, dokud se nedovíte, co znamená „femina inconcessus“. Pak proberte ještě bílého havrana (i když Merula je kos ;-) Jděte za plukovníkem, zda by vám nějak nepomohl. Dostanete tři vábničky. Tu stříbrnou dejte mnichovi. Až odeběhne, vezměte si jeden hábit. Pak zazvoňte pod výtahem.
Klášter Na nádvoří vstupte do dveří vlevo (poblíž stojí dva mniši). Jděte dozadu kaple a promluvte si s patriarchou. Po rozhovoru jděte do podloubí, vstupte do Hansovy komnaty a promluvte si s ním. Od mnicha dostanete dopis a rytinu mamuta ve skle. Dopis si můžete přečíst v inventáři. Je ve složce pro listiny. Klikněte na ikonku listu papíru pod tlačítkem Menu, aby se složka rozbalila, pak na ikonu s okem pro prohlížení. Vyjděte z podloubí a seberte kartáč ležící vedle kbelíku. Vstupte do kaple, kde jste mluvili s patriarchou a na druhé obrazovce přistupte k levé fresce (obrázek). Místo, kde svatý drží bibli, očistěte kartáčem a obkreslete si odhalený obrázek (obrázek). Promluvte si s patriarchou, ale moc tím nezískáte. Vyjděte na nádvoří, pokračujte dozadu, jakoby k Hansovi, ale vstupte do dveří vpravo od dvou diskutujících mnichů.
zdroj:
tisková zpráva
Vstoupili jste do knihovny. Dejte se doprava a dolů. Na pravé zdi visí tyč s hákem na rozsvěcení svícnů visících ze stropu. Podle náčrtku z kaple rozsviťte ty, které byly nakresleny bíle (obrázek). Vyběhněte schodiště až nahoru k otevřenému okénku. Vložte do něj rytinu mamuta, pak klikněte na spodní záklopku, potom na levou, pak horní a nakonec na pravou (obrázek). Jděte o obrazovku níž a prozkoumejte místo, kde se promítá oko mamuta. Stiskněte střed kamenného ornamentu. Ze skrýše si vezměte Alexejovy zápisky a relikvii. V inventáři si zápisky pročtěte, je tam spousta zajímavých informací, které se ještě budou hodit.
Vyjděte na nádvoří a dejte se směrem k výtahu. Cestou narazíte na kolečko s větvemi (obrázek). Vezměte si z něj nůžky na plot a vraťte se na nádvoří. Jděte na hřbitov a vzadu najděte náhrobek Alexeje Tukjanova. Prohlédněte si jej z blízka a ostříhejte větvičky ostružin. Ty pak seberte. Jděte k výtahu a přistupte k zařízení na výrobu svíček. Seberte sirky z police. Do kotlíku vložte větvičky. Otevřete formu na svíčky pod trychtýřem, utrhněte si knot, vložte jej do formy a tu zavřete. Rozehřejte vosk zatáhnutím za táhlo od měchů a pak páčkou nad trychtýřem vlijte do formy vosk. Vyjměte svíčku a běžte k Hansovi (obrázek).
Na stůl položte Yukolskou relikvii, vložte do ní svíčku a zapalte ji. Promluvte si s Hansem a pak vyjděte na dvůr. Jděte do kaple a pak do místnosti za závěsem, odkud vycházel patriarcha. Vezměte si tam zdobený klíč a jděte zpátky ke dveřím. Klíčem odemkněte vrátka napravo. Zazvoňte na zvon. Na hřbitově si prohlédněte průrvu ve zdi a přisuňte k ní rakev. Dojděte za Hansem.
zdroj:
tisková zpráva
Romansbourg (2) Proberte s Hansem opravu mechanického koňského spřežení u Cirkose. Promluvte si s Circosem a pak přistupte k pódiu. Otevřete poklop. Vložte mechanické srdce a třemi kliknutími na osu jej otočte. Kliknutím na příslušné otvory v srdci na ně přesuňte trubičky, viz obrázek. Pak klikněte na osu a sledujte show.
Zavolejte Oskarovi co se děje, pak si promluvte s plukovníkem. Jděte k vrátkům před schodištěm a zatáhněte za páku v rohu nástupiště (obrázek). Nasedněte do drezíny, ale daleko s ní nedojedete. Zkuste u plukovníka zjistit, co se s drezínou dá dělat. Zeptejte se Cirkose, zda si můžete půjčit Youkiho. Ten se ho rád zbaví. Youki podřimuje na dvorku bratrů Bourgoffových. Dejte mu rybí bonbóny a doveďte ho k drezíně (předtím si můžete vzít noviny ze stolu pod střechou).
Pustina Jděte po pěšině vpravo. Až dojdete na místo, kde na stromě sedí sovice, všimněte si kamenů naskládaných na sobě (obrázek). Je na nich zmrzlá ryba. Zatím tu nic dělat nelze, takže pokračujte po cestě dál. V místě, kde Youki začne štěkat na bobra, se dejte vlevo. Tady u kamene leží trocha roští (obrázek). Na pozadí si můžete všimnout srubu za řekou. Vraťte se ke kamenům, roští dejte pod ně a zapalte sirkami, co vám zbyly z kláštera. Rozmraženou rybu doneste Youkimu. Přejděte přes strom, který padl pod zuby bobrů. Po videu se dostanete na rozcestí. Cesta vpravo vede na malebné místo s vlkem, ale nic jiného tu nenajdete. Druhou cestou dojdete ke spadlému provazovému mostu. Pokračujte vpravo ke srubu a vstupte dovnitř.
Prohlédněte si polici nad krbem. Leží zde kniha o rybách. Přečtěte si pojednání o lososu oranžovém, pak si vezměte největší bábušku a sekyrku, která stála za ní. Zkuste vyjít ven. Tak snadno to asi nepůjde. Jděte na druhý konec srubu a z desky vlevo od sporáku si vezměte nádobu na ryby. Zadními dveřmi vyjděte ven.
zdroj:
tisková zpráva
Pod schody je připevněný rybářský prut. Klikněte na něj. Až jej Kate bude držet, klikněte na kufřík s návnadami stojící na podlaze. Zvolte tu malou v pravém horním rohu (obrázek) a nahoďte do tmavého místa napravo od zlomeného kmene (obrázek). Měli byste ulovit právě oranžového lososa. Pokud se netrefíte a chytíte jinou rybu, dejte ji do nádoby, Youki ji rád schramstne, a lov opakujte. Vraťte se do srubu, otevřete přední okno a hoďte medvědovi lososa.
Vydejte se k provazovému mostu, odsekněte z něj kus provazu s prkýnkem a hoďte jej na kmen stromu. Následujte Youkiho. Po videu, kdy na vás budou bratři házet zledovatělé kusy sněhu, přistupte ke skále. Do vrstvy ledu zatněte sekyrku a klikněte na ní. Cesta nahoru nevede po přímce. Nejprve vyšplhejte o 4 úseky nahoru (na jedno kliknutí Kate vystoupá o 2 úseky). Potom udělejte 2 úkroky vpravo (jedno kliknutí je jeden úkrok). Nyní 8 úseků nahoru, pak 4 úkroky vlevo, 4 nahoru, 2 vpravo, 4 nahoru, 2 vpravo a odsud už jen nahoru. O obrazovku dál se dostanete na rozcestí.
Vpravo vede cesta k úpatí skály, kde je v dáli vidět vlak. Rovně se dostanete k havarovanému letadlu. Pilot visící na stromě za padák není ke vzbuzení, neboť má na uších sluchátka. Je třeba využít vysílačku v letadle. Vlezte do kokpitu. Pult zapněte levým horním otáčecím knoflíkem. Na panelu je několik tlačítek, ale důležitá jsou jen některá. Předně přepínací tlačítka A a B vpravo od zapínacího knoflíku. Potom tři přepínací tlačítka pod reproduktorem (zleva žluté, červené a zelené) a nakonec levá páčka pod těmito tlačítky. Tu nyní přepněte nahoru, takže se vedle rozsvítí kontrolka a nahoře začne blikat displej. Přepněte tlačítko A, čímž sekci A vypnete. Na displeji se rozsvítí číslo 28 (obrázek). Nyní zapněte A a vypněte B. Přepněte žluté a zelené tlačítko. Na displeji se objeví číslo 03 (obrázek). Takže máme frekvenci vysílačky 0328, jenomže tato vysílačka už dál nefunguje. Jděte zpět na rozcestí a vydejte se cestou na spodním okraji obrazovky. Sledujte stopu skútru.
zdroj:
tisková zpráva
Vlezte do boudy s vysílačkou a radarem. Zapněte radar (titěrným červeným tlačítkem vpravo dole) a vysílačku. Červenými kulatými tlačítky navolte 0328 a stiskněte tlačítko na spodku mikrofonu (obrázek). Vraťte se za pilotem Borisem a pokláboste spolu. Nyní je potřeba najít souřadnice vlaku, aby Boris mohl nastavit dráhu katapultu. Jděte zpět k radarové stanici a vyšplhejte po žebříku k anténě a otočte ji na východ, tj. dvě kliknutí. Přistupte k radaru a ze stupnice odečtěte polohu blikající tečky. Jde to dost špatně, tečka je velká a stupnice řídká. Správné hodnoty jsou 80 horizontálně a 17 vertikálně. V kokpitu letadla nastavte tyto souřadnice a stiskněte kulaté tlačítko (obrázek).
Ze sněhu před vlakem vytáhněte Oskara a promluvte si s ním. Nastupte do vagónu a jděte dozadu. Před postelí leží na zemi plán vlaku, vzadu vagónu mezi jiným harampádím olejnička. S ní běžte namazat Oskara a pak rychle zpátky do vagónu. A nic. Takže zase za Oskarem. Vraťte se do vagónu a dojděte ke kruhovému otvoru v podlaze, nad nímž kdysi stál podstavec s gramofonem (obrázek). Mobilem zavolejte Oskarovi. Zatáhněte za první, třetí a páté táhlo (odspoda).
V druhé půli návodu se potkáte s posledními Youkoly, kteří žijí v podzemní ledové jeskyni. Tam také končí koleje, takže dál budete pokračovat po moři.
Stáhněte si: Demo, Trailer, Tiscali video, Screenshoty
Související články: Recenze (4/2004), Druhý díl návodu, Dojmy z dema (12/2003), Novinky, Syberia recenze (6/2002) a návod
|