Icewind Dale II - návod 6.část
zdroj: tisková zpráva

Icewind Dale II - návod 6.část

9. 1. 2003 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Závěrečná část návodu vás provede mnohokrát zmiňovanou useknutou rukou, sídlem zákeřných dvojčat. Připravte se na velké finále. Bude veselé a krvavé, tedy přesně takové, jaké máte rádi.

Autor: Musli
Publikováno: 9.ledna 2002


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Druhý díl sněhem zavátého dobrodružství Icewind Dale sice obsahuje pouze několik vyloženě zákysových míst, ale v jeho neskonalé rozlehlosti se může jeden snadno ztratit. Pojďte společně s námi nahlédnout pod tajemstvím opředenou pokličku a rozlousknout tento tuhý oříšek. Každopádně si ale předtím vezměte alespoň čtrnáct dní dovolenou, což je doba, za kterou se asi dá celá hra při klidném paření dokončit.

V prvním dílu návodu jsme vám uštědřili dávku dobře míněných rad a zapíchli to na cestě k šerngarnskému mostu. V druhé části jsme dokončili 1. kapitolu, ve třetí jsme zvládli dodělat 2. a 3. kapitolu, ve čtvrté části návodu jsme dorazili 4. a v minulé v páté části jsme vyřídili 5. kapitolu. Dnešní závěrečná část návodu vás provede mnohokrát zmiňovanou useknutou rukou, sídlem zákeřných dvojčat. Připravte se na velké finále. Bude veselé a krvavé, tedy přesně takové, jaké máte rádi.

Kapitola šestá

Obrázek zdroj: tisková zpráva  Useknutá ruka - zahřívací série úkolů
Vstupní bránu do useknuté ruky hlídají dvě chiméry, velitel stráží a několik dalších individuí. Buďto je slovně přesvědčíte, aby vás pustili dovnitř nebo zvolíte cestu boje (obrázek). Záleží pouze na vás, jaký způsob preferujete. Každopádně předtím než vstoupíte dovnitř, seberte z podstavce docela slušné magické kopí!

Jakmile projdete branou, pustí se do vás skupinka amatérských stráží (obrázek). Poraďte si s nimi a pak si důkladně promluvte s Jerrem na západě. Až vám řekne, že jsou zde všichni drženi jako otroci a jejich strážce je nesmrtelný, jděte za démonem glabrezu (poflakuje se uprostřed). Potvrdí vám Jerrova slova. Nyní jděte do místnosti na severu a pohovořte s ministrem Xavierem. Poproste ho, aby vám vydal propustkový glejt a pak mu řekněte o otrocích. Rezignuje na svojí funkci a ihned opustí pevnost.

Na západě se také potuluje jistá Ysha, s níž si rovněž promluvte. Řekne vám o svých problémech s plány. Vezměte si je od ní a slibte, že se je zkusíte opravit. Poslední osobou, s kterou si můžete pokecat je Vashti. Skrývá se v severovýchodní komnatě. Pro změnu vás poprosí o vyřešení situace s jídlem, které někdo bezostyšně krade. Taktéž jí přislibte pomoc a protáhněte se do druhé podlaží (schody jsou na jihu).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Pořadí v jakém budete zpovídat obyvatele druhého patra není důležité. Z důvodu pozdějšího plnění úkolů, ale dvakrát nevstupujte do Draceiny místnosti! Od Rogy se dozvíte (obrázek), že má problémy s jednou otrokyní. Jde o Vylu, kterou naleznete v severozápadní místnosti. Oslovte ji a dočkáte se pouze zmatených slov. Řekněte to Rogovi a dostanete od ně nový úkol - kontaktovat léčitele na čtvrtém podlaží. Čarodějovi jménem Vese (sídlí na východě) řekněte, že chcete vstoupit do enklávy. Dostanete za úkol rozluštit rébus u vchodu do kouzelnické věže.

Na severu proti vám dva mágové pošlou upraveného démona. Zabijte ho a seberte důležitou krev nečistého démona (obrázek). Prohledejte knihovnu na západě a seberte čarodějův deník. Řekněte o svém nálezu knihovníkovi Cedrinovi a dozvíte se o Zaemovi spoustu informací. Jeho učedníka naleznete v severní části patra. Vyzpovídejte ho a poproste o upravení plánů, která vám věnovala Ysha. V jeho místnosti seberte prsten výživy a nakažlivou látku. Následně vystoupejte do dalšího patra.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Ve třetím podlaží si konečně zase trošku zabojujete. Nejprve se mrkněte na západ, kde potkáte skupinku démonů (obrázek). Zkušený diplomat je přesvědčí o svých historických znalostech a oni bez boje opustí místo. Pokud to váš řečník nezvládne, budete je muset zabít. V severní místnosti seberte slučovací činidlo. Na jihu objevíte komnaty dvojčat, hlídané krvavými strážci. Zabijte je a šlohněte dva svaté symboly. Před odchodem do čtvrtého patra můžete ještě vysekat svatyni na východě. Ovšem dejte si pozor, hlídá ji mocný kněz, posílený bohatou společností!

Ze čtvrtého patra vedou schody do jednotlivých věží, které si probereme později. Rikoho si zatím nevšímejte a promluvte si s Jaebrillou (na severu, obrázek). Vyzpovídejte ji na téma Zaem a nezapomeňte se zmínit o Cedrinovi, který měl o jeho výzkumu překvapivě mnoho informací. Na ošetřovně proklepněte Drothana a ujistěte se, že vám odhalí přítomnost kněze Ilmater. Jakmile tak učiní, zmizí. Hned za ním odpočívá Eradru, kterého požádejte o lék pro Vylu. V kuchyni na západě si promluvte s kuchařkou (obrázek). Žádné přídavky potravy pro otroky však nezajistíte. Ovšem v jedné z přihrádek naleznete krev démona, kterou promptně zabavte!

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní se vydejte do kouzelnické věže. Před vstupem do samotné věže budete muset vyřešit menší rébus. Jde o propojení magických symbolů do tvaru pěticípé hvězdy (obrázek). Záleží na pořadí, v jakém budete mačkat jednotlivé portály. Správná kombinace zní - horní, pravý dolní, levý, pravý, levý dolní a pak znovu horní. Prošmejděte celou věž a prozatím nemluvte s Orrikem! Vaším úkolem je v této fázi sebrat Orrikovu knihu kouzel, knihu Mythal a knihu Ilmater. V posledním patře si ještě přivlastněte Larrelovi ostatky.

S těmito věcmi v kapse opusťte věž a jděte do druhého patra za Cedrinem. Obviňte ho z vraždy Zaema (obrázek). Sice se vám vysměje, ale zase prozradí spoustu informací o tom, jak to teoreticky mohl udělat. Jděte za Vesem a sdělte mu kombinaci pro vstup do věže. Požádá vás o přinesení několika věcí, které už máte prozíravě u sebe. Dejte mu je. Sice vás nepřijme do řádu, ale jako kompenzaci vyryje jednomu z vás magické tetování. Řekněte mu co jste zjistili o Cedrinovi a stanete se svědky rychlého výkonu trestu.

Posbírejte Cedrinovi věci a běžte vše říct Jebrille a Kavovi. Vyle dejte léčivý lektvar a o jejím uzdravení informujte Rogu. V prvním patře vraťte Yshe modifikované stavební plány. Vashti sdělte, že se vám kuchařku bohužel nepodařilo přesvědčit. Navrhne náhradní řešení, které přijměte. Schování ve stínu chytíte zloděje při činu. Je jím Zaemovo nebohé stvoření. Sledujte ho do jeho komnaty a pak si s ním pořádně pokecejte. Věnujte stvoření prsten výživy a řekněte mu, že jste odhalili Zaemova vraha.

 Useknutá ruka - přituhuje
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vyběhněte do čtvrtého patra a oslovte tajemnou Riki (obrázek). Dozvíte se, že je třeba se zbavit vojáků. Navrhne vám zcela elegantní řešení v podobě otrávení potravy. Buďto můžete zvolit cestu uspání nebo otrávení, záleží pouze na vašem vkusu. Mezi námi, obě cesty nakonec znamenají pro vojáky smrt. Jděte do druhého patra a vstupte do komnaty dračí ženy Dracein. Poproste ji o použití alchymistické laboratoře. Uspávací lektvar vyrobíte ze slučovacího činidla, nakažlivé látky a krve nečistého démona. Jed má stejné složení, jenom nečistou krev démona vyměníte za poctivou dávku. S lektvarem jděte do kuchyně na čtvrtém patře a dejte ho do balíčků mouky.

Pokochejte se pohledem na mrtvé stráže (obrázek) a jděte navštívit Riki. Dozvíte se cosi o knězi a neznámém rituálu. Vydejte se do válečné věže a v prvním patře rozdrťte ochranku. Seberte ze stolu klíč a otevřete cely. V prostřední z nich se vám představí Ormis, který byl hlavou řádu černého havrana (obrázek). Bohužel je zrovna v dosti nepohodlné podobě a rád by se vrátil zpět do své kůže. Chlapík vlevo je vyslanec z Bryn Shanderu, který dvojčatům doručil onen nešťastný dárek. On by se pro změnu rád dostal na svobodu. Kněz, kterého hledáte relaxuje v cele napravo. Promluvte si s ním (pozor, nesmí s ním hovořit kněz vyznávající Bana a dost možná žádná zlá postava!) a dozvíte se, že budete k provedení rituálu potřebovat čtyři věci. Jde o knihu Ilmater (už byste ji měli mít), pouta utrpení, slzy utrpení a svatý symbol Ilmater (ten už také máte).

Vylezte o patro výš a poznáte šéfa mučírny. Zabijte ho a seberte pouta. Nyní zajděte do kouzelnické věže a až úplně nahoře oslovte Orrika. Mimo jiného mu řekněte, že byste rádi osvobodili jistého vězně a propašovali ho na svobodu. Vraťte se zpět do prvního patra useknuté ruky a Jerreho poproste o slzy utrpení. Utíkejte nahoru do čtvrtého patra a vstupte do kněžské věže. Pakliže jste v jeskyních nezabili Yquoga, potkáte ho nyní. Chcete-li se trošku pobavit, ukažte mu mrtvá těla, která s sebou celou dobu vláčíte.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Klikněte na sochu Ilmater (druhá zleva) a s pomocí dialogu začněte rituál. Než ho dokončíte, osloví vás temný Xvim a nabídne jiné řešení. Chcete-li být zlí, přistupte na jeho návrh. V opačném případě ho odmítněte a pusťte se do krvavé bitky (obrázek). Následně dokončete rituál. Svěcenou vodu odneste do třetího patra useknuté ruky a vložte do bazénku. Sestupte o patro níž a zničte glób esence (napadnou vás jeho strážci). Seberte svaté symboly a klesněte ještě o patro níž. Zde zabijte démona hlídajícího otroky a sdělte svůj úspěch Jerremu.

Teď máte před sebou osobnější návštěvu kněžské věže. Jděte tam a prolezte do druhého patra. Zabijte nabubřenou partičkou fanatiků, ale dávejte si pozor na kruh ve středu místnosti! Opět seberte svaté symboly a vylezte ještě o patro výš. Zde taktéž pobijte kněžskou obec a oberte ji o symboly. Vraťte se do druhé patra a každému z vaší party navlékněte jeden symbol. Vyzbrojeni talismany si stoupněte na kruh uprostřed místnosti a budete přeneseni do čtvrtého patra věže. Rozdrťte Tyrannera (obrázek) a seberte lektvar, který po něm zůstal. Tím byste měli záležitosti v této věži vyřešené. Jděte do prvního patra válečné věže a informujte o svém úspěchu vězně. Vyslanec s radosti opustí ruku. Ormis vám přislíbí pomoc v závěrečné bitvě a Toral prostě zůstane na místě.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Navštivte Riki a dostanete poslední úkol. Tentokrát musíte zastavit delegaci dračích vyslanců, kteří chtějí s dvojčaty uzavřít dohodu. Jděte na vrchol válečné věže a vyzpovídejte Stubnoka. Pošle vás za kapitánem Pudu. Pro jistotu Stubnoka i jeho hochy zabijte a jděte do důstojnické věže. Zabijte kapitána i jeho „holku“ (relaxují v nejvyšším patře) a seberte klíč od platformy (obrázek). S klíčem spěchejte na vrcholek válečné věže a přátelsky uvítejte všechny delegáty. Do zad vám vpadne kapitán Malign s několika vojáky. Všechny je řádně vyšlehejte a pak si pořádně odpočiňte. Zní to asi neuvěřitelně, ale nyní už máte před sebou jenom závěrečnou bitvu! Jakmile tedy zabijete delegáty, nebude už cesty zpět!

 Cesta zla
K závěrečnému souboji se můžete propracovat dvěma způsoby. Buďto splníte vše, co bylo řečeno výše nebo zvolíte cestu zla. V tomto případě knězi Toralovi vůbec nepomáhejte, naopak ho rovnou zabijte. Tím si získáte přízeň temného Iyachtu Xvima. Xvima můžete oslovit během rituálu a pak zabít deset otroků. Splněním jeho požadavků znemožníte dvojčatům, aby mohla v závěrečné bitvě vyvolávat démony. Ovšem vzhledem k tomu, že „nezničíte“ bazének ve druhém patře, budou se moct z jeho temných sil regenerovat. Záleží pouze na vás, kterou cestu zkusíte. Dost možná to budou obě. Mimochodem existuje i třetí možnost, že zabijete Torala i Xvima. V tomto případě vás ovšem čeká to nejtužší finále!

 Velké finále
Po velkém setkání s delegáty sestupte z válečně věže a potkáte komorníka Buvaie (obrázek). Bez okolků vás teleportuje do trůnního sálu, v kterém vás přivítají dvojčata Isair a Madae. Bohužel pro ně, však tentokrát nebudou mít pouze vtipné komentáře, ale rozhodnou se s vámi nadobro skoncovat. Pokud jste donesli Ormisovi lék, přispěchá vám s několika mnichy na pomoc.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Finální konfrontace je rozdělena na dvě setkání. V tom prvním stačí, když zabijete všechny poskoky a jedno z dvojčat vážně zraníte (obrázek). Definitivně hned zpočátku zabijte Buvaie, který se skrývá v místnosti napravo a vyvolává dotěrné příšery jako zběsilý. Obě dvojčata nakonec prchnou do komnaty s bazénkem a vy získáte možnost si ošetřit zranění. Až budete připraveni na skutečně finální konfrontaci, opusťte dveře a budete automaticky přeneseni k nim. Nejprve se zbavte dvou rytířů a pak se pusťte do jednoho z dvojčat (obrázek). Jakmile padne, připojí se k dílu zkázy i druhé.

Mám pro vás dobrou, ale zároveň i smutnou zprávu. Jedno z nejlepších RPGéček minulého roku pro vás tímto skončilo (obrázek). Ovšem na druhou stranu můžete celou věc rozjet znovu na zajímavý mód Srdce Běsu, v kterém můžete získat atraktivnější vybaveníčko. Byla to ale dlouhá cesta, co říkáte? Nashledanou třeba u dalšího návodu se těší Musli.

Stáhněte si: Trailer, Patch, Cheaty, Screenshoty

Související články: Recenze, První dojmy, Návody - minulé díly, Novinky, Recenze prvního dílu Icewind Dale (7/2000)

 
Musli
připravil: jd


 
 

Nejnovější články