Icewind Dale II - návod 5.část
zdroj: tisková zpráva

Icewind Dale II - návod 5.část

29. 12. 2002 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V páté části návodu na Icewind Dale II nás čeká dokončení nebezpečného dungeonu Dračí oko, cesta přes magmatická a vražedná pole a také řešení jednoho z nejlukrativnějších úkolů pro paladiny.

Autor: Musli
Publikováno: 29.prosince 2002


Druhý díl sněhem zavátého dobrodružství Icewind Dale sice obsahuje pouze několik vyloženě zákysových míst, ale v jeho neskonalé rozlehlosti se může jeden snadno ztratit. Pojďte společně s námi nahlédnout pod tajemstvím opředenou pokličku a rozlousknout tento tuhý oříšek. Každopádně si ale předtím vezměte alespoň čtrnáct dní dovolenou, což je doba, za kterou se asi dá celá hra při klidném paření dokončit.

V prvním dílu návodu jsme vám uštědřili dávku dobře míněných rad a zapíchli to na cestě k šerngarnskému mostu. V druhé části jsme dokončili 1. kapitolu, ve třetí jsme zvládli dodělat 2. a 3. kapitolu a minule ve čtvrté části návodu jsme dorazili 4. a načali 5. kapitolu. Sice jsme zprvu plánovali tento návod jako pětidílný seriál, ale nakonec musíme ještě jednu část přihodit. Snad nám to nebudete mít za zlé. Kvalitní kousek, jakým IWD 2 bez diskuse je, si prostě podrobný návod zaslouží. Pojďme na věc. Čeká nás dokončení nebezpečného dungeonu dračí oko, cesta přes magmatická a vražedná pole a taky řešení jednoho z nejlukrativnějších úkolů pro paladiny!

Obrázek zdroj: tisková zpráva  Dračí oko - dokončení

- Objevit Mandalovu mrtvolu.
- Najít Mandalův meč.
- Získat upravený kořen mandragory.
- Vyrobit upravený lektvar histachi.
- Vyrobit čtyři wyverní jedy.
- Odhalit falešného Nathaniela.
- Otrávit čtyři fontánky.
- Prokouknout velekněze Thorasskuse a zabít ho.


V druhém podlaží dračího oka jděte nejprve na východ, směrem k Mandalově mrtvole. Do chodby vstupte pouze s jednou postavou a zbytek družiny ponechte v bezpečí, třeba u pavouků. Jakmile překročíte jistý úsek chodby, rozjede se vaším směrem obrovská koule. Schopný zloděj ji v pohodě uskočí a dostane zranění maximálně za čtyřicet životů. Až se převalí, přistupte konečně k Mandalově mrtvole a prozkoumejte ji. Z truhly poblíž těla seberte provaz a další věci (obrázek). Svůj nález utíkejte oznámit Nheerovi do prvního patra. Dostanete za úkol najít Mandalův meč.

Opět zajděte do druhého patra a zamiřte k pavoukům na východ. Tentokrát se však dejte na jih a podle mapy směrujte ke schodům do třetího podlaží. U schodiště si dejte pozor na past, která přivolává hlídače. V poslední úrovni se zbytečně neprocházejte a jděte rovnou pro Mandalův meč. Obezřetně zneškodněte pasti, které stráží odpočinek posvátného meče.

Obrázek zdroj: tisková zpráva S mečem v pochvě (předtím ho musíte identifikovat) spěchejte k Mandalově mrtvole a zjeví se vám jeho duch. Ukáže vám, co se přesně stalo před jeho smrtí a popíše místo, kde ztratil modifikovaný kořen mandragory. Zamiřte do prvního patra a jděte k díře v podlaze (naleznete ji v hnízdě wyvern). Protáhněte se dolů, narazíte na prastarou wyvernu (obrázek), která hlídá upravený kořen mandragory. Seberte ho a běžte se pochlubit Nheerovi.

Teď se pustíme do intenzivnějšího průzkumu druhého podlaží. Podle mapy se vydejte k laboratoři, cestou likvidujte strážce. Váš úkol v laboratoři spočívá v umíchání upraveného histachi nápoje a čtyř wyverních jedů. Existuje hned několik způsobů, jak to můžete udělat. Buďto přemluvíte alchymistu, aby vám ho dobrovolně vyrobil nebo si ho umícháte na vlastní pěst (potřebujete mít alchymii na 16+, obrázek). Existuje také varianta, že vám ho alchymista nevědomky umíchá, přestože jste ho nepřesvědčili. Každopádně vložte do východního stolu upravený kořen madragory a seberte ten normální. Do západního stolu dejte čtyři wyverní žihadla. Pokud si ho mícháte na vlastní pěst, tak si nejprve prostudujte dokument z přihrádky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Následně jděte do velké místnosti a přehoďte jižní páku. V jiném případě počkejte, až tento postup udělá místní alchymista (ingredience ale musíte do stolů vložit za všech okolností!). Výsledný produkt odneste Nheerovi a budete po zásluze odměněni. Po vypití lektvaru zmizí a přesune se do druhého podlaží (levý horní roh). Chcete-li s nim opět mluvit, budete muset chvilku počkat, až se navrátí do své původní podoby. V druhém patře jste nepochybně narazili na další zajímavou postavu, kterou je čaroděj Nathaniel (obrázek). Je nanejvýš překvapivé, že dorazil na místo dříve než vy. Promluvte si s ním a nepochybně vám dojde, že zde něco nehraje.

Utíkejte tedy do města a zeptejte se pravého Nathaniela, jak se dostal do dračího oka. Dozvíte se, že tam nikdy nebyl a tím odhalíte pravou podstatou falešného čaroděje. Utíkejte zpět do dračího oka a obviňte podvodníka. Promění se a pošle na vás smečku svých divokých zvířat. Tím budete mít první dvě patra víceméně hotová, sestupte tedy o úroveň níž.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Od vchodu se dejte na sever a brzy skončíte v místnosti s první fontánkou. Celkově jsou na tomto patře čtyři a všechny je musíte otrávit. Vrhněte do první z nich lahvičku s wyverním jedem a ze stolů seberte mrtvoly. Budete potřebovat mrtvou kočku, tělo dítěte, ženy a muže (není to bezpodmínečně nutné, spíše jde o takovou legrácku). Pokračujte dál v průzkumu a do úzké chodby vyšlete pouze návnadu. Jde o past, která na vás poštve tunu otravného slizu. Tyto slizáky se mi podařilo zneškodnit pouze s pomocí magie. Otočné dveře, které se vylákáním slizu zavřely, lze odemknout zneškodněním pasti na podlaze. Buďto ji zneškodníte (obrázek) nebo počkáte 24 hodin, po kterých se automaticky otevřou.

Po otevření dveří jděte směrem k druhé, jihozápadní fontánce a vhoďte do ní jed. Třetí fontánku naleznete v severozápadním rohu. Taktéž ji s pomocí wyverního jedu otravte a vydejte se k oku. Poznáte, že vaše postavy nejsou schopny kolem magického oka projít. Jděte za Nheerem a povězte mu o svém problému. Věnuje vám trochu histachi lektvaru, s jehož pomocí může jedna z vašich postav kolem oka projít. Vypijte ho a v malé místnůstce za okem přehoďte maskovanou páku (svíčky na poličce na severu, obrázek).

Následně opět sjednoťte svojí partu a pořádně si odpočiňte! Přehozením páky jste totiž otevřeli padací most na jihu, který ústí do místnosti plné ohnivých efreeti. Jakmile do místnosti vstoupíte, budete osloveni malým chlapcem. Slibte mu pomoc s efreeti a pusťte se do nich. Ideální k jejich likvidaci jsou pochopitelně ledová kouzla. Po boji si znovu odpočiňte a jděte k malému chlapci. Obviňte ho z toho, že je ve skutečnosti veleknězem yuan-ti (po cestě k tomu vedla spousta stop, případně se můžete zeptat na více informací Nheera). Odhalením jeho identity vstoupíte do další velké bitky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Cílem finální bitvy je zabít bosse Thorasskuse. Pochopitelně to nebude tak snadné, jak se na první pohled zdá. V okamžiku, kdy mu nebezpečně klesnou životy, použije svojí hadí formu a doplazí se pryč. Protáhněte se dírou ve stěně za ním a skončíte v pokladnici (obrázek). Zde vyberte truhly a především infikujte poslední fontánku. V jedné z truhle naleznete důležitý medailon ztracených následovníků. Až budete připraveni na finální konfrontaci s Thorrasskusem, použijte stejnou díru ve stěně pro cestu zpět. Dodělejte ho a opusťte dungeon dveřmi poblíž vchodu do druhého patra.

 Cesta za posvátným mečem

- Porazit šest strážců meče.

Tento úkol není k dokončení hry bezpodmínečně nutný, ale vzhledem k parádní odměně, kterou za jeho splnění získáte, ho definitivně nemohu vynechat. Jde totiž o posvátný meč +5 (doplněný mnoha dalšími statistikami), který se stane chloubou každého paladina (obrázek). Ujistěte se, že máte medailon ztracených následovníků, bez něhož se tento úkol nedá splnit!

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vydejte se na hřbitov poblíž Kuldaharu. Klikněte na hrob označený „Starý Kholsa“ a začnou se dít věci (obrázek). Na zemi pod vašimi nohami se objeví zmiňovaný meč a vy se ocitnete v obklíčení jeho strážců. Jde o šest věru tuhých bojovníků, z nichž každý má jinou slabinu. Jejich poražením získáte nejenom parádní meč, ale i slušnou porci zkušeností! Pokud na ně v tuto chvíli ještě nestačíte, nemusíte zoufat. Tento úkol můžete splnit kdykoliv později!

 Magmatické pole

- Proplést se časovou smyčkou.
- Zabít čarodějku Izbelah.


Z dračího oka se dostanete na magnetická, lávou pokrytá pole. V této části hry si užijete lehce chaotického cestování časem. Pár dní před vaším příchodem totiž čarodějka Izbelah použila kouzlo, která se tak docela nezdařilo. Výsledkem tohoto nezdaru byl vedle vyhlášení války mezi elementály a yuan-ti, také vznik časové smyčky. Vaším cílem je tedy projít časem zpět a zabránit Izbelah v provedení kouzla.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Od vchodu se vydejte na východ a udělejte si menší kolečko kolem lávového pole. Rozbořený most musíte opravit vložením čtyř smotků provazu (obrázek)! V jihozápadním rohu potkáte inkvizitora, který před vámi spáchá elegantní sebevraždu. Jděte k převozníkovi Archonovi a pořádně ho vyzpovídejte. Poté ho požádejte, aby vás zavezl do paláce lorda Pyrose. Mimochodem, za každý převoz si účtujte zlodějskou částku 300 zlatých na hlavu! V paláci si promluvte s vyslancem Jasperem. Zajeďte do jeho ambasády a poberte trochu pokladů (mezi námi, nic moc).

Nyní si uložte pozici a požádejte Archona, aby vás zavezl k východu na vražedná pole. Cestu vám zablokuje namyšlený beholder, kterého musíte zabít (obrázek). Vchod na pole je přesně za jeho zády, dá se snadno přehlédnout. Po vykuchání beholdera, projděte na pole a budete posunuti v čase zpět.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Objevíte se opět u vchodu. Vydejte s k Archonovi a požádejte ho, aby vás odvezl na ambasádu. Promluvte si s Jasperem a poptejte se na Izbelah. Jeďte do paláce a stanete se svědky vraždy lorda Pyrose. Opět plavte na ambasádu a sledujte Lothara, kterak vyhlašuje válku yuan-ti (obrázek). Požádejte Archona, aby vás hodil do vyšších pater a jděte navštívit inkvizitora. Překvapivě znovu spáchá sebevraždu. Jeďte zpět na ambasádu a stanete se svědky začátku války. Pobijte ještěry a nechte se Archonem odvézt k východu na vražedná pole. Pochopitelně se protáhněte škvírou a dočkáte se dalšího posunu v čase.

Jděte rovnou za Archonem a frčte do paláce. Vyslechněte konverzaci mezi Pyrosem a Venominem a pak se běžte mrknout na hru do divadla. Stanete se svědky vraždy Izbelah. Nechte se odvézt do strážnice a postupujte směrem na jih, k citadele. Schovejte se na rohu ostrůvku a vyslechněte rozhovor krále Lothara a inkvizitora. Lothar si vás všimne a provede nekompromisní útok. Zabijte ho a jeďte k východu na vražedná pole. Jako vždy projděte dál.

Tradičně jděte za Archonem, ovšem tentokrát se nechte odvézt do doupěte mephitů (nová, dříve nepřístupná lokace). Vyberte poklady přetékající truhlu a shlédněte představení. V případě nutnosti jeďte do amfiteátru a shlédněte scénu přímo na místě. Klasickým způsobem se dopravte ke vstupu na vražedná pole. Předtím než projdete, si ale bezpodmínečně uložte hru!

Obrázek zdroj: tisková zpráva Máte před sebou poslední, skutečně perný den. Musíte dostihnout čarodějku a překazit její vyvolávání. Ihned utíkejte s jednou postavu (ideální je zloděj, protože se nejsnáze vyhne padajícímu kamení) na západ a řekněte Archónovi, aby vás hodil na ambasádu. Stačí, že ho požádá jedna postava a poveze se celá skupina! Jakmile dorazíte, ihned se pusťte do Izbelah (obrázek).

Máte pouze omezený čas a když ji nestihnete zabít v termínu, hra skončí vaším neúspěchem! Ideální jsou kouzla typu prsty smrti. Až ji porazíte, vyřiďte i vyvolané příšery a použijte vchod na vražedná pole. Tentokrát už to skutečně vyjde a vy se na ně dostanete. Tedy vlastně ještě ne...

 Službička Nikadémusovi

- Splatit Nikadémusovi dluh a zabít všechny démony.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Pokud jste ve druhé kapitole požádali Nikadémuse o pomoc, zavolá vás nyní zpět do ledového paláce. Místo na vražedných polích se tedy ocitnete v dobře známém chrámu. Poprosí vás o malou službičku, kterou je vybití všech démonů v tomto patře. Musíte prošmejdit každý koutek a vše co se pohne zlikvidovat (obrázek). Až budete hotoví (poznáte to podle klepající se obrazovky), projděte schody na východě a konečně se dostanete na mnohokrát zmiňovaná pole.

 Vražedná pole

- Získat klíč od brány.
- Osvobodit zajatce.
- Zabít licha M`Darfeina.
- Očistit horské jezírko svěcenou vodou.
- Porazit Saablica Tana.

Po „menších“ komplikacích jsme se konečně propracovali na vražedná pole, která představují závěrečnou úroveň páté kapitoly. Hned po příjezdu na vás vyskočí Saablic Tan a pošle na vás své poskoky (obrázek). Pobijte je, vyberte toho nejlepšího lháře a pošlete ho napřed. Před sebou totiž máte pevnost orků a existují dva způsoby, jak se přes ní dostat. Buďto přesvědčíte velitele Kratuuka, že jste jejich přátele nebo všechny orky vysekáte. Záleží pouze na zdatnosti vašeho řečníka. Tak či onak nakonec získáte klíč od brány. Propusťte zajatce a obdržíte zkušenostní odměnu. Projděte pevností a narazíte na skupinku nemrtvých. Pobijte je a odpočiňte si, čekají vás krušné chvilky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Na jihu si na vás se svojí partičkou dávno mrtvých přisluhovačů a temných elfů brousí zuby lich M`Darfein. Ovládá několik vskutku nepříjemných kouzel, čili se ho snažte zabít co nejrychleji (obrázek). Po boji prohledejte tělo naivního kněze a seberte lahvičku se svěcenou vodou. Pokračujte dál jedinou možnou cestou a nakonec to stočte na sever. Po vaší pravici uvidíte horský vodopád. Hoďte do něj lahvičku svěcené vody a získáte slušnou porci zkušeností (obrázek).

Následující zóna je opravdu malá, ale zato plná bitev. V průsmyku se konečně utkáte se Saablicem Tanem, mocným to čarodějem z useknuté ruky. Porazit ho není snadné, ale nemáte jinou možnost (obrázek). Hned za ním vás očekává skupinka polodraků. Jejich zabitím si otevřete cestu do poslední kapitoly!

Šestou kapitolu si ovšem probereme až začátkem ledna, v závěrečné části návodu.

Stáhněte si: Trailer, Patch, Cheaty, Screenshoty

Související články: Recenze, První dojmy, Návody - minulé díly, Novinky, Recenze prvního dílu Icewind Dale (7/2000)

 
Musli
připravil: jd


 
 

Nejnovější články