Icewind Dale II - návod 2.část
zdroj: tisková zpráva

Icewind Dale II - návod 2.část

1. 12. 2002 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V druhém dílu podrobného návodu na výborné RPG Icewind Dale II, které u nás vyšlo kompletně v češtině, vás čeká zúčtování s šéfem orků, putování ledovým palácem a mnohá další dobrodružství.

Autor: Musli
Publikováno: 1.prosince 2002


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Druhý díl sněhem zavátého dobrodružství Icewind Dale sice obsahuje pouze několik vyloženě zákysových míst, ale v jeho neskonalé rozlehlosti se může jeden snadno ztratit. Pojďte společně s námi nahlédnout pod tajemstvím opředenou pokličku a rozlousknout tento tuhý oříšek. Každopádně si ale předtím vezměte alespoň čtrnáct dní dovolenou, což je doba, za kterou se dá hra při klidném paření asi dokončit.

Minule jsme vám v prvním dílu návodu uštědřili dávku dobře míněných rad a zapíchli to na cestě k šerngarnskému mostu. Dnes nás čeká účtování s šéfem orků, putování ledovým palácem a mnohá další dobrodružství. Pojďme na věc!

 Šerngarnský průsmyk a přehrada

- Bezpečně se protáhnout horským průsmykem.
- Porušit přehradu.
- Opravit most.


Obrázek zdroj: tisková zpráva Následující úrovně budou solidní zkouškou vašich bojových dovedností, protože v nich prakticky o nic jiného nejde. V horském průsmyku postačí, když budete obezřetně postupovat stále na západ. Cestu vám zkříží několik směšných obříků, jezevcodlaci, harpyje a kousek před koncem i pavoučí královna s dětmi (obrázek). Víc není co dodat, a tak se protáhněte průsmykem do následující úrovně.

Nejprve se ubraňte klasickému přepadovému útoku, zničte pilíř na severu (obrázek) a vydejte se po malých mostících dál. Narazíte na druhou skupinky kněží, kteří vyvolávají dotěrnou zvěř. Po chvilce projdete kolem zbořeného mostu a severní cestičkou se protáhnete až k přehradě. Vydejte se doleva, klikněte na pilíř a získáte z něj dřevo na přehrazení mostu. Vraťte se k mostu, položte dřevo a jděte do další zóny. Předtím si ale pořádně odpočiňte, bude husto!

 Šerngarnský most

- Zabránit zničení kupeckého mostu.
- Zabít Xuki.


Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní půjde opravdu do tuhého, protože musíte nejenom zabít všechny nepřátele, ale hlavně to stihnout v časovém limitu. Hned po zazónování zničte skupinky orků (obrázek) a pak postupujte směrem k mostu. Držte se u pravé strany, abyste nevylákali příšery nalevo! Pakliže budete opatrní, měli byste dobrých 60% příšer minout. Na mostě se vás pokusí zdržet čarodějka Xuki (obrázek). Odmítněte s ní vyjednávat a získáte body navíc. Po rozhovoru rychle zabijte dva obry, kteří se snaží porušit konstrukci mostu. Buďte ale také na pozoru před čarodějkou, ovládá několik iritujících kouzel. Situace může skončit i tak, že most nezachráníte. To vy ale určitě nechcete, čili se koukejte snažit. Na mostě by se měl mezi věcmi povalovat báječný bezedný vak (má ho u sebe čarodějka)!

Až si vyřídíte účty s Xuki, pusťte se do likvidace zbytku příšer v zóně. V okamžiku kdy je všechny zabijete, získáte zkušenosti za zachránění mostu. Pak si v klidu posbírejte všechny poklady a západní cestou se vraťte do města. U kapitána si vyzvedněte odměnu, u Ulbreca pochvalu a nový úkol.

 Před orčí tvrzí

- Vyléčit Ennelii.
- Zničit tři válečné bubny.
- Zabít Trugnuka a získat jeho klíč.
- Najít cestu do jeskynního komplexu.


Teď máte před sebou kruté bojiště, které se zaplaví nejenom krví orků, ale i tou vaší. Po vstupu do zóny si promluvte s průzkumnicí Ennelií. Dozvíte se, jaká je situace. Mimo řečí vás také požádá o osvobození svého milého Brastona. Než se vydáte dál, podpořte ji pořádným léčivým kouzlem, ať vám neumře. Když si budete chtít odpočinout, zajděte k ní a ona vás pohlídá.

Obrázek zdroj: tisková zpráva O fous dál na východě objevíte první most vedoucí hlouběji na planinu posetou orky. Na konci zapastěného mostu stojí šaman, který se jakmile vás spatří vydá k bubnu. Pakliže budete dostatečně rychlí, můžete ho zabít ještě než tam dorazí a tím se vyvarovat konfrontaci s dalšími jezdci. Každopádně toto smrduté ležení pobijte a zničte první ze tří bubnů (obrázek). Druhý buben je ukryt na severu u druhého mostu a hlídá ho rovněž početná skupinka orků (obrázek).

Nepříjemného náčelníka Trugnuka vlastnícího klíč naleznete v severovýchodním rohu mapy. Před konfrontací si ale pořádně odpočiňte, protože na místě není sám a také hlídá poslední z bubnů. Klíč, který z něho vypadne se hodí k otevření brány na východě. Jak brzy poznáte, hlavní branou se do pevnosti nedostanete. Otevřete tedy východní dřevěná vrátka a pobijte stráže. Trolly musíte dodělat ohněm, jinak se budou stále regenerovat! Opodál za několika tužšími strážci pak naleznete vchod do jeskyní (obrázek). Zbytečně se nerozmýšlejte a vstupte dovnitř!

 Doupě skřetů - první patro

- Donést Pondmuckovi mrtvé pavoučky a získat heslo od dveří.
- Přesvědčit Vunarga, aby se vrátil domů.
- Přijmout od Yquoga úkol.


Ve smrdutém doupěti se to překvapivě hemží skřety. Dveře, na které narazíte kousek od východu jsou zavřené a strážce vás nepustí dál, dokud mu nezjistíte heslo. Pokračujte tedy dolu a pobijte záplavu skřetů. Jako vždy se nejdříve snažte zničit jejich šamany a kouzelníky! Po boji posbírejte tunu pokladů a v jedné ze skrýší si přivlastněte užitečný fireball.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Druhé doupě přeplněné skřety vás čeká hned na západě. Udělejte s nimi obvyklý krátký proces a jděte na sever. Potkáte zde zvláštního skřeta Pondmucka, který je dokonce přátelský (obrázek). Řekne vám, že když mu přinesete šťavnaté pavoučky, tak vám pomůže. Přistupte na jeho dohodu, ale rozhodně u něho neodpočívejte, jde o past! O několik metrů na západě vás uvítá další skřetí výbor, doplněný několika jezdci. Hezky je vykuchejte a tentokrát pokračujte na sever. Otevřete dveře a nahlédněte do neútulné místnosti. Vyskočí na vás několik pavouků. Hlouběji v místnosti potkáte pavoučí královnu. Sesbírejte jejich mrtvoly a odneste je Podmuckovi. Nejprve mu předložte šťavnatou královnu a pak i zbytek pavouků. Řekne vám, že heslo od dveří je Chiméra.

Jděte ke dveřím a strážci sdělte heslo. Jakmile je otevře, je třeba, abyste ho rychle zabili, protože jinak vyhlásí poplach. Zbijte ho a pokračujte dál. V místnosti na jihu potkáte opuštěné orka jménem Vunarg. Přesvědčte ho, že je tahle válka zbytečná a doporučte mu, aby se vrátil domů. V místnosti na východě na vás vybafne zvláštní stvoření jménem Yquog (obrázek). Požádá vás, abyste našli skřeta Kruntura a přinesli od něho zprávu. Do nižšího patra se dostanete severní branou.

 Doupě skřetů - druhé patro

- Získat dva ochranné kameny.
- Donést Krunturovi náramky od Yquoga.
- Vyměnit náramky za zprávu pro Yquoga.


Obrázek zdroj: tisková zpráva Druhé patro představuje další zkoušku pro vaše ostré meče a útočná kouzla. Po vyřízení první skupinky orků se vydejte vlevo (na západ) a cestou otvírejte truhly. Za krátkou chvilku narazíte na další početnou skupinku nepřátel s velitelem, jistým Plánovačem (obrázek). Tento hromotluk má u sebe černý ochranný kámen a ten nutně potřebujete! Pokračujte dál a brzy narazíte na sluhy rudého Yquoga. Heslo, které jim musíte říct zní „Xvim“. Nad nimi konečně objevíte náčelníka skřetů Kruntura. Promluvte si s ním a dozvíte se, že bude chtít výměnou za zprávu kouzelné náramky.

Vraťte se do prvního patra a podejte zprávu Yquogovi. Dá vám magické náramky a ty odnesete zpět Krunturovi. Ten vám konečně věnuje zprávu, kterou pro změnu hoďte Yquogovi. Po odevzdání zprávy už ho nebudete potřebovat a jestli chcete, klidně ho zabijte.

Jděte na začátek druhého patra, tentokrát se dejte doleva a probuďte pochrupující skupinku nepřátel. Nebojácně postupujte na sever, pak na západ a nakonec zabijte zvířata v kleci (obrázek). Zanedlouho narazíte na další velkou tlupu nepřátel, které bude pro změnu šéfovat jakýsi Gumph. Zpráskejte ho a seberte mu jeho železný ochranný kámen. Tyto dva kameny jsou bezpodmínečně nutné a potřebujete je k tomu, abyste mohli vyjít schody do pevnosti! Schody naleznete o pár metru dál na severu.

 Tvrz skřetů

- Pobít všechny skřety.
- Zabít jejich vůdce Guthmu.
- Osvobodit Brastona.

Obrázek zdroj: tisková zpráva V pevnosti si užijete nejenom dostatek legrace, ale také loadování. Bitky jsou zde celkem tuhé, to brzo poznáte (obrázek). Hlavně postupujte velmi pomalu, ať na sebe hned nepoštvete celou tvrz! Nejprve vykliďte hradby a okolí pevnosti a nakonec se protáhněte masivními dveřmi dovnitř. Poraďte si se strážce a jedním děsně chytrým a naštěstí rychle mrtvým orkem. Uvnitř je nejlepší bojovat v úvodní místnosti a vždy posílat nejodolnějšího bojovníka pro maso. Náčelníka Guthmu naleznete v centrální místnosti. Postupně vybíjejte všechny místnosti a jako poslední si nechte vězení na jihovýchodě. Až budete mít uklizeno, vydejte se do vězení a osvoboďte Brastona (obrázek). Řekněte mu, aby vás následoval, hlavními dveřmi vyjděte ven a pokračujte dál směrem k Ennelii. Povedený páreček vám věnuje magický luk a samozřejmě i slušnou kopu zkušeností.

S orky jste doúčtovali, čili se v klidu vraťte do města. U kapitána si vyzvedněte tučný žold, pak jděte za Ulbrecem. Vedle poplácání vašich nyní slavných zad vám zadá i nový úkol. Chce, abyste se spolu s Osvaldem vypravili naproti Letohradské armádě a tam zjistili, co se stalo. Předtím, než s Osvaldem opustíte město si pořádně odpočiňte, ukliďte v batozích a doplňte zásoby. Do Targosu se totiž už nikdy nevrátíte! Věci, které budete v dalších kapitolách potřebovat, jsou Denhamovy dopisy a mrtvá kočka.

Kapitola druhá

Obrázek zdroj: tisková zpráva  Podhůří

- Zničit hnízdo zlodějských brouků.
- Najít léčivý amulet.
- Zjistit pravou identitu Beodaewna a zabít ho.
- Pomoci kapitánovi Yurstovi.
- Projít vesničkou.
- Najít dva diamanty, thrymský extrakt, pavoučí vlákno, rulík zlomocný, kus dřeva a zničenou železnou zbraň.


Druhá kapitola začíná vaší plavbou v Osvaldově vzducholodi, ale netrvá příliš dlouho. Kousek od západního průsmyku jste sestřeleni magickou bouří, a přestože to vypadá na tutového smrťáka, nikdo naštěstí nezemře. Po „přistání“ se proberte z komatu a zabijte broučky čorkaře, kteří vám mezitím vykradli loď. Promluvte si s Osvaldem. Dozvíte se, že je třeba sehnat několik ingrediencí, aby mohl loď opravit. Jejich seznam naleznete ve stole a na stejné místo musíte ostatně shromáždit i všechny komponenty. Přímo v lodi naleznete hned dvě z nich, a to thrymský extrakt a jeden diamant. Když budete chtít, Osvald vám z krunýřů brouků udělá zbroj a z kůži yetti zase oblečení proti mrazu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Brzy ovšem skončíte stejně venku na mrazu. Pak se vydejte severním směrem. Zničte doupě zlodějských brouků (obrázek) a vezměte si z něj věci, které si neprávem přivlastnili. Pokračujte dál na sever a seberte kus dřeva. Zahněte na východ a vybijte tlupů agresivních yetti. V bedně naleznete léčivý amulet, který se vám za chvilku bude hodit. Vraťte se zpět na západní cestu, jděte opět na sever. Setkáte se s přátelským obchodníkem Baedaewnem. Promluvte si s ním, doplňte zásoby a nakonec i přes jeho varování nahlédněte do jeskyně. Odhalí vám svoji pravou vlkodlačí identitu. Vy ho pak budete moct beztrestně zpráskat.

Nakonec se vraťte na jih až k lodi a pak to stočte na východ. Na první křižovatce zatočte na sever a naleznete těžce zraněného kapitána Yursta. Slibte, že mu pomůžete a zabijte obry, kteří se baví jeho mučením. Po cestě k obrům potkáte i stádo jedovatých pavoučků. Nezapomeňte si z nich vzít pavoučí vlákno! Zabijte obry a vraťte se ke kapitánovi. Věnujte mu léčivý lektvar, pak i léčivý amulet, který jste našli v této úrovni. Předtím, než umře vám odhalí spoustu zajímavých informací. Až vypustí duši, tak ho nestydatě oberte a přivlastněte si i poničenou železnou zbraň.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Cesta dál vás zavede do vesničky, kterou musíte projít. Hraničáři však zjevně vaší návštěvou nejsou potěšeni. Zkuste Odeu přemluvit, ať vás zavede k Illiumovi. Pořádně na něj zatlačte a donuťte ho, aby vám umožnil průchod vesnicí (vyhrožujte mu zničením vesnice). Pakliže se vám ho/ji nepodaří přesvědčit, budete muset vesničku vyvraždit a nakonec překonat bránu. Odstranit ji může zloděj s opravdou vysokou dovedností. Ovšem lze ji klidně projít, ale zase potřebujete odolnost vůči chladu alespoň 25.

Pakliže se vám podařilo Illiuma přesvědčit, jste už jenom krůček od zisku posledních dvou věcí. Rulík zlomocný má u sebe Illium, vy mu ho musíte ukrást. Druhý diamant se nachází v severovýchodní budově. Dostanete se k ní tak, že projdete jedním z domečku do vyššího patra. Dejte si ale pozor na mostě, který vede do této místnosti. Je zapastěný! Pokud se vám ho nepodaří odpastit, napadne vás několik hlídkujících hraničárů, ale ne celá vesnice! Zvolte si cestu dle chuti a možností (obrázek).

Nakonec odneste všechny ingredience Osvaldovi a vložte je do jeho stolu. Začne čarovat opravné kouzlo, jehož vyvolávání mu však zabere několik dní. Zatím se tedy vydejte na další průzkum okolí, vraťte se do vesnice a projděte do ledové jeskyně Obrázek zdroj: tisková zpráva (severovýchodní cestou).

 Okolí ledového chrámu

- Najít amulet potřebný k otevírání dveří.
- Prolomit ledovou bariéru s královnou.
- Zabít generála Regnara.
- Osvobodit kouzelníka Zaka.
- Porazit Sherincal.


V této úrovni se konečně utkáte s namyšlenou Sherincal, která vás shodila z útesů. U vchodu si to vyřiďte s několika mnichy a jděte dál na sever. Dveře nemusíte ani zkoušet, protože jsou všechny zamčené. Až dojdete na severní konec mapy, stočte to na východ a v rohu pro změnu na jih. Cestou si dejte pozor na ledové golemy, dají se zabít pouze tupou zbraní (palcát, kladivo, atd.)!

Cesta vás zavede na menší plošinku, se třemi pákami (obrázek). Přehoďte prostřední z nich a všimněte si, že se dole zpřístupnila něčí mrtvola. Vraťte se na začátek úrovně a dojděte na ono místo. Od mrtvoly si vezměte Aurilitský svatý amulet, s jehož pomocí můžete otevřít všechny dveře na úrovni. Nevýhoda spočívá v tom, že jeho nositele automaticky napadnou všichni strážci. Nyní se mrkněte do menší místnůstky na severozápadě. Všimněte si ochočeného pavoučka. Nezabíjejte ho!

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vstupte do druhé chodby odspoda. Tam narazíte na královnu štítovců, která vám blokuje cestu. Buďto ji můžete zabít nebo zkusit druhé možné řešení. To spočívá v tom, že ji přitáhnete samečka. Pakliže jste již všechny zabili, můžete si párkrát schrupnout a určitě se nějaký objeví. Za královnou vám zahradí cestu Lord Regnar, zvaný též pan chudinka alias ubožák. Opodál zase potkáte skupinku necromancerů, kteří si klidně opekají buřty u ohně. Nenechte se zmást pohodovou idylkou a nekompromisně je vykuchejte. Jeden z nich před bojem přehodí tajný spínač u ohniště. Ten otevře dveře s ledovým golemem. Pobijte je a pak jděte doprava, dolů a doleva.

Potkáte skupinku trollů, hned za nimi spícího štítovce. Rozpárejte mu břicho a vyskočí z něj veselý kouzelník Zak (obrázek). Uklidněte ho a sdělte mu, že jeho pavouček žije a upřesněte lokaci. Nyní se vraťte na místo, kde jste bojovali s necromancery a pokračujte směrem na severozápad. Zjeví se dračí žena Sherincal a pošle na vás své lidi. Sama se stáhne ke vchodu do chrámu. Nechte ji na pokoji. Nejdřív zabijte příšery, které na vás poslala. Kdykoliv se můžete stáhnout zpět do chodby a zregenerovat. Nakonec si to vyřiďte i s ní. Schodiště jsou však deaktivovaná a zapínají se přehozením spínačů na jejich vrcholu. Stačí do nich střelit, schody se tak aktivují. Pokud chcete, můžete se Sherincal prozatím vyhnout a vstoupit do chrámu zadními dveřmi. Ty vám Obrázek zdroj: tisková zpráva otevře Zak když ho pěkně poprosíte.

 Ledový chrám - první patro

- Osvobodit Nathaniela.
- Porazit velekněžky Lysaru a Cathin.
- Zrušit antimagickou clonu ve věznici.
- Slíbit Xhaanovi pomoc.


Ledový chrám vás přivitá do své mrazivé náruče a hned vám pošle v ústrety elitního golema. Na tyto příšery platí pouze magické zbraně! Poraďte si s ním i jeho mistry. Pokračujte dál severním směrem. V této úrovni se snažte vždy používat „prohledávání“, protože je doslova prošpikována tajnými a průchozími zdmi. Malé kapličce na severu vévodí první velekněžka, kterou je Cathin (obrázek). Vytáhněte z ní nějaké informace a pak ji nemilosrdně zabijte. Klíč, který po ní zůstane si určitě vezměte. S klíčem v kapse se vraťte do chodby a jděte na západ. Pobijte barbary a severními dveřmi vstupe do vězení. Osvoboďte všechny vězně a promluvte si s Nathanielem. Prozradí vám spoustu zajímavých informací a také požádá o zrušení antimagické clony a nalezení jeho ztracených věcí.

Před vstupem do místnosti nad vězením si pořádně odpočiňte, protože vás čeká vcelku tuhá bitka. U ovládacího kolesa si na vás brousí zuby druhá velekněžka - Lysara. K ruce má ovšem dost pomocníků, čili buďte připraveni. Jakmile pod tíhou vašich ran padne k zemi, pořádně si odpočiňte, ať jste dokonale svěží. Je to bezpodmínečně nutné pro další postup! Poté přistupte k centrálnímu kolesu na podlaze a proveďte následující opičárnu. Nejprve si k němu stoupněte zleva a otočte s ním na sever. Pak si stoupněte na pravou stranou a otočte ho dokola o 360 stupňů tak, aby skončilo opět na severu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Otevřou se vám dveře do jeskyně na severu. Vstupte dovnitř a promluvte si s vůdcem abišajů (obrázek). Řekne vám, že jsou v této realitě uvězněni a poprosí o pomoc. Slibte mu, že uděláte co bude ve vašich silách. Vraťte se ke kolesu, přistupte k němu z levé strany a otočte ho na jihozápad. Pak se přesuňte na pravou stranu a otočte ho na severozápad. Kdesi v povzdálí se otevřou dveře. Nyní musíte zrušit ve vězení antimagickou bariéru. Provedete to tak, že si stoupnete ke kolesu zprava a otočíte ho na východ. Pak se přesunete na levou stranu a otočíte s ním na západ. Své úspěšné počínání sdělte Nathanielovi.

Podle mapy vydejte k džinovi. Pokuste se s ním vyjít po dobrém a sdělí vám spoustu důležitých informací. Jeho posluchače ušetřete a nedělejte nic, čím byste ho naštvali! Zahrajte si prostě jednou na dobráky a meče nechejte zasunuté v pochvě (obrázek). V místnosti na severu si své krvelačné choutky snadno vybijete. Čeká vás tam totiž početná skupinka ledových trollů, kteří hlídají vchod do druhé patra. Magické schodiště s obrazem na východě si prozatím nevšímejte a neohroženě sestupte do nižšího poschodí.

V další části návodu dorazíme druhou kapitolu a lehoučce proplujeme celou třetí. Čeká nás finální patro ledového chrámu, cesta začarovaným lesem a také se utkáme s prvním bílým dráčkem...

Stáhněte si: Trailer, Patch, Cheaty, Screenshoty

Související články: První dojmy, Návod 1.díl, Novinky, Recenze prvního dílu Icewind Dale (7/2000)

 
Musli
připravil: jd


 
 

Nejnovější články