Icewind Dale II - návod 1.část
zdroj: tisková zpráva

Icewind Dale II - návod 1.část

21. 11. 2002 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Druhý díl sněhem zavátého dobrodružství Icewind Dale sice obsahuje pouze několik vyloženě zákysových míst, ale v jeho neskonalé rozlehlosti se může jeden snadno ztratit a proto tu máme návod.

Autor: Musli
Publikováno: 21.listopadu 2002


Druhý díl sněhem zavátého dobrodružství Icewind Dale sice obsahuje pouze několik vyloženě zákysových míst, ale v jeho neskonalé rozlehlosti se může jeden snadno ztratit. Pojďte společně s námi nahlédnout pod tajemstvím opředenou pokličku a rozlousknout tento tuhý oříšek. Každopádně si ale předtím vezměte alespoň čtrnáct dní dovolenou, což je doba, za kterou se dá hra při klidném paření asi dokončit. Do začátků vám uštědříme solidní dávku dobře míněných rad!

 Jaké charaktery naverbovat?
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Předně vám doporučím prostudovat stopadesátistránkový manuál, který hra obsahuje. Naleznete v něm spoustu užitečných informací, a to nejenom týkajících se tvorby postav. Základem úspěchu v IWD 2 je překvapivě dobře vybalancovaná a silná družina. Vzhledem k opravdu vysoké obtížnosti a nutnosti řešit devadesát procent situací hrubou silou se s partou hubených houžviček moc daleko nedostanete. Ve skupině můžete mít maximálně šest postav, ale lze hrát klidně i s jedním charakterem. Záleží pouze na tom jak si věříte, případně jaký styl hry preferujete.

Obtížnost se automaticky upravuje podle průměrné úrovně charakterů ve skupině! Hrajete-li pouze s jednou postavou, bude vzhledem k tomu, že získá za questy stejně zkušeností jako celá skupina na mnohem vyšší úrovni. Z tohoto důvodu si vždy pokecá se silnějšími a hlavně početněji zastoupenými příšerami.

Co se samotného obsazení týče, doporučuji vám naverbovat jednoho bojovníka a přidat mu k ruce ještě pomocníka (hraničáře, paladina nebo barda). Tanka s hodně životy bezpodmínečně potřebujete, zvolíte-li cestu vybalancované skupiny. Zloděj je druhou postavou, bez které se neobejdete. Léčení zvládne ze všech nejlépe kněz (druid se mu svými schopnostmi přibližuje). Na uštědřování magických políčků je zase nejlepší mág nebo zaklínač. Celkově nám z toho vyplývá, že byste ve skupině určitě měli mít čtyři klíčové postavy - bojovníka, zloděje, kněze a mága nebo zaklínače. Hra podporuje i kombinovaná povolání, což znamená, že si můžete vytvořit třeba mága/bojovníka. Ostatně říká se, že právě bojovník/mág představuje asi nejlepší variantu, pokud chcete hru projít pouze s jednou postavou. Bohužel jsem to ale zatím nezkoušel, čili nemohu říct, co je na tom pravdy.

 Trocha obecných rad do začátku neuškodí
Obrázek zdroj: tisková zpráva Předtím, než se pustíte do samotného hraní, prozkoumejte i třetí, bonusové CD u české verze hry. Naleznete na něm totiž speciální Adventure Pack, který vám zpřístupní extra šikovné obchodníky. Pokud už máte hru rozehranou a tento balíček doinstalujete, obchodníci v ní přesto nebudou! Je tedy bezpodmínečně nutné balíček nainstalovat před založením družiny. Prvního bonusového obchodníka objevíte tuším ve třetí kapitole hry.

1) Po instalaci Adventure Packu se samotným hraním ještě chvilku počkejte a stáhněte si opravný patch pro českou verzi hry Tento update opravuje nejenom spoustu kritických míst, na kterých hra padala, ale taktéž přidává do některých obchodů nové věci a podobně.

2) Věnujte chvilku studiu konfigurace hry, v které si můžete vyjma klasických grafických a zvukových serepetiček nastavit i spoustu dalších užitečných věcí. Když už budete v tom, nastavte si „Maximum životů za úroveň“. Nebudete si pak muset dělat starosti a divit se, že má váš kouzelník skoro stejně životů jako bojovník.

3) Pravidelně a hlavně po každém souboji si hru uložte! Nepodceňujte ani důležitost ukládání před samotným odpočinkem. Mnohdy jste totiž z rozjímání vyrušeni partou nevycválaných příšer! Rovněž není od věci savnout si a odpočinout před každým přechodem do nové zóny!

4) Jednou z nejdůležitějších kláves ve hře je bezpochyby ALT. Přidržením této klávesy se vám zobrazí všechny objekty v blízkosti, s nimiž můžete něco provést nebo je sebrat. Ušetří vám to pěknou porci času.

5) Nestyďte se a klidně si nastavte menší obtížnost, a to zejména pokud jste nováčky v oboru RPG. Souboje ve hře jsou opravdu tuhé a občas se zapotí a zkušený kobkař. Dobrou zprávou je, že si můžete obtížnost změnit i v průběhu hry.

6) U dialogů záleží na tom, která postava mluví. Rozmlouvejte tedy vždy s postavou, která má nejvyšší diplomacii a také moudrost. Když potřebujete někoho zmáčknout, upřednostněte charakter s nejvyšší dovedností zastrašování a podvádění. Aby to nebylo příliš jednoduché, hra rozlišuje i rasy!

7) Znalost okolí může znamenat rozdíl mezi životem a loadováním. Využijte dovedností svých postav a nepozorovaně prohledávejte terén. K tomuto účelu se nejvíc hodí zloděj, ale není špatný ani hraničář, případné využití magické neviditelnosti.

Obrázek zdroj: tisková zpráva  Špetka rad k bitvám

1) Klávesu číslo jedna představuje v bojích bezpochyby mezerník, který slouží k zapauzování hry. Věřte, že v ryze realtimovém módu se nedá prakticky žádná větší potyčka vyhrát. V průběhu boje tedy pravidelně pauzujte a rozdělujte příkazy svým lidem.

2) Až na výjimky je lepší soustředit veškerou sílu na jednoho protivníka. Pravidla jsou koncipována tak, že i těžce raněný soupeř způsobuje stejná poškození, jako kdyby byl úplně svěží.

3) V případě, že bojujete proti kouzelníkům je velmi důležité, abyste udržovali „roztroušenou formaci“. Nepřátelé totiž s oblibou používají plošná kouzla a pokud budete mít své hrdiny nahňácané na sebe, jenom jim usnadníte práci!

4) Nepouštějte se zbrkle za prchajícími protivníky! Vzhledem k relativně malé rozloze všech map vám nemají kam utéct a jenom na sebe poštvete další příšery. Prakticky na každém kroku na váš číhá nové nebezpečí! Z tohoto důvodu je také rozumné postupovat co nejpomaleji, abyste zbytečně nebojovali proti přehnané početní přesile.

5) Nepodceňujte sílu magie a zejména pak takzvaných „parkovacích“ kouzel, která slouží k dočasnému vyřazení nepřátel. Jde o kouzla typu spánek, zpomalení, chaos či symbol beznaděje.

6) V IWD 2 nefunguje klasická zlodějská taktika, s jejíž pomocí bylo relativně snadné ubodat i velmi silného oponenta. Kdykoliv váš zloděj na někoho ze stínů zaútočí a pak se opět schová, navždy onu příšeru vyprovokuje! To znamená, že nezůstane tupě a zmateně stát a čekat na další ránu, nýbrž se automaticky vydá po stopách ostatních členů družiny! Toho můžete i využít!

7) Pravidelně „buffujte“ své hrdiny vším co máte! Buffováním se rozumí čarování různých podpůrných kouzel, která zlepšují dovednosti postav. Do této kategorie spadají třeba kouzla rozostření, kamenná kůže, zrychlení, různé druhy ochran, sedmero očí nebo třeba požehnání.

 Prolog
Obrázek zdroj: tisková zpráva Ačkoliv jsem se maximálně snažil do návodu zahrnout všechny informace, je docela možné, že se mi úspěšně podařilo přehlédnout některé vedlejší úkoly. Pakliže jde o něco velmi zajímavého, nebojte se nám napsat, případně quest rozebrat v komentářích. V popisu budu vždy zmiňovat pouze obecnou cestu, jak určitý úkol splnit. Mějte na paměti, že se situace dají vyřešit vždy několika způsoby. Záleží pouze na vlastnostech vašich postav, jaký způsob řešení zvolíte. No a to by snad k úvodu už opravdu stačilo, nyní konečně přistupme k samotnému návodu.

 Targské doky

- Uzdravit Reiga.
- Sehnat Reigovi léčivý lektvar ze skladiště.
- Vyčistit sklad a získat ohořelý svitek.
- Ukázat mrtvou kočku ze skladu matce kapitána.
- Vybít všechny gobliny v přístavu.


Hra začíná vaším příjezdem do Targosu a jak brzy poznáváte, dorazili jste právě včas. V přístavu se to doslova hemží skřety a vojáci v klidu odpočívají za branami města. Nejprve si tedy promluvte s kapitánem lodi a mimo jiného se také dozvíte, že v přístavu žije jeho matka. Mají spolu tak trošku zvláštní vztah, a přestože si o ní dělá starosti, odmítá se za ní vydat sám.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Na konci mola potkáte dva vojáky, z nichž jeden je těžce zraněný. Slibte mu, že získáte lektvar ze skladu a začarujte na Reiga léčivé kouzlo (libovolné). Sklad naleznete pár kroků severním směrem, jde o velkou budovu se zamčenými dveřmi. Uvnitř požádejte Magder o povolení prohledat sklad. Kýžený lektvar se nachází v severovýchodní truhle (obrázek). Doneste ho Reigovi a pokračujte na sever k dalšímu skladu.

Jeho správce vás požádá, abyste zašli do hospody a poprosili slavnou partu dobrodruhů o pomoc. Jděte do hospody a zkuste své štěstí. Parta prozatím odmítne omoc, a tak se vraťte ke skladišti a pusťte se do jeho uklízení. Seberte mrtvou kočku! V levém horním rohu se protáhněte poklopem do sklepení a pokračujte v krvavé práci. Šéf skřetů úplně vlevo (obrázek) má u sebe důležitý ohořelý svitek!

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vraťte se do přístavu a začněte systematicky procházet všechny budovy a zabíjet skřety (obrázek). V budově na jihu potkáte skřety obklíčenou matku kapitána lodi. Promluvte s ní a řekněte jí o nalezení mrtvé kočky ve skladišti. Kočku si u sebe nechte a zajděte informovat kapitána lodi. Severozápadním schodištěm následně vstupte do samotného města (ujistěte se, že jste zabili všechny skřety - dostanete o tom zprávu).

 Město Targos

- Osvobodit ducha z pout života.
- Promluvit s Elytharou a Ulbrecem.
- Pomoci Varinovi.
- Odhalit a zabít měňavce.
- Porazit mága Phaena.


Obrázek zdroj: tisková zpráva Ve městě se nejprve mrkněte do budovy v uličce a důkladně proklepněte podezřelého Koluhma. Hlavně se ho zeptejte na ducha z hospody a také zjistěte, že věnoval hostinskému magickou lahvičku. Poté zajděte do hospody na východě a promluvte si s hostinským. Dozvíte se, že v horním pokoji straší po půlnoci duch a hostinský vám dá klíč od pokoje. Vyspěte se a vyčkejte na půlnoc (můžete si několikrát schrupnout, není třeba být na místě přesně o půlnoci) a pak jděte nahoru. Od ducha se dozvíte, že stále čeká na svého muže a neví o své ani jeho smrti (obrázek).

Znovu se zeptejte hostinského na ducha a jděte do přístavní krčmy. Od hostinského získáte pozůstatek lodi. Když už jste v přístavní krčmě, tak si promluvte s hromotlukem u stolu. Pakliže máte odolnost 16+, můžete ho porazit v pití brajglu. Každopádně si jeden brajgl kupte, nebo chlapíka sprostě okraďte (ušetříte přes 200 zlaťáků!). Vraťte se do městské hospody a věnujte duchovi kousek lodě. Hostinskému řekněte o lahvičce, kterou dostal od Koluhma a on vám ji věnuje (musíte ji identifikovat - buďto na vlastní pěst nebo poprosit Elytharru). Tuto lahvičku zaneste duchovi a poproste ho, aby do ní uronil slzu.

Jděte do honosného sídla na úplném východě a promluvte si se správcem města Ulbrecem. Řekne vám, abyste se hlásili do služby na palisádě. S tím ještě počkejte a proklepněte jeho ženu, u které si můžete také koupit kouzla. V případě nutnosti vám také identifikuje magické věci. Lahvičku od ducha vám vymění za magickou dýku nebo 500 zlaťáků. Řekne vám také o problému jejího přítele Varina. Za všech okolností jí ale ukažte magický svitek, který jste našli ve skladišti a nechte si ho identifikovat! Pokud chcete, můžete se pokusit Ulbrecovi ukrást jeho magický +1 prsten.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vydejte se tedy do léčitelského stanu, který se nachází na severozápadě města. Varin se povaluje na horní posteli vlevo (obrázek). Promluvte s ním a zjistíte, že je v komatu. Dejte mu tedy přičichnout silnému brajglu a pak ho vyzpovídejte. Než odejdete, promluvte si se všemi přítomnými a hlavně nemocným na posteli vlevo dole. Dá vám dopis a poprosí vás, abyste ho donesli jeho milé. Tento dopis ukažte knězi, načež vám řekne, že se jedná o zrádce a připraví vám jiné dopisy. Promluvte si s nemocným a řekněte mu, že je podvodník. Ukáže svojí pravou podstatu a vám nezbude nic jiného, než ho zabít! O svém úspěchu informujte Elytharru.

Nyní si pořádně odpočiňte a pak vstupte do domku na sever od sídla místního lorda. Phaevi ukažte ohořelý svitek ze skladiště a naučte ho tancovat (obrázek). Přivolá si na pomoc několik skřetů, čili buďte připraveni! Až ho zabijete, běžte opět informovat Elytharru. Tím vaše práce ve městě skončila. Vydejte se tedy severní branou na palisádu.

 Služba na palisádě

- Přesvědčit Milese, aby přestal chlastat.
- Požehnat skupině vojáků.
- Porazit Gabla ve střelbě na sud.
- Získat Tabardůmv štít.
- Donutil Cauldera, aby přijal pomoc a donést mu kladivo.
- Splnit čtyři úkoly od kapitána a ubránit palisádu.


Nejprve oběhněte palisádu a seznamte se s novým prostředím. Rychlý Tomáš vás v případě potřeby dokáže bleskově provázet městem. Nilese vlevo odnaučte ve službě pít, pohrozte mu vyhozením a donuťte, aby šel ihned na hlídku. Tabarda odlákáte sdělením, že ho někdo hledá. Pak můžete sebrat jeho štít ze stojanu. S Gablem a Kadencem se můžete vsadit o to, kdo sestřelí sud na ochozu. Stačí ho lukem nebo prakem rozbít a shrábnout odměnu. Také není od věci požehnat vojákům vlevo od Tabarda a získat zkušenosti. Až dokončíte svojí inspekci palisády, zajděte ke kapitánovi (barák hned u vchodu do zóny).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Dostanete první úkol, který spočívá v obnovení dodávky dřeva. Jděte na sever a promluvte si s trpaslíkem Olapem. Pošle vás za Lumbarem ve městě. Navštivte ho a zeptejte se, v čem je problém. Řekne vám to, načež jděte opět za Olapem (obrázek). Ten vás odkáže na svého otce Joruna, kterého naleznete v docích. Jděte za ním a poproste ho o pomoc. Kliku, kterou vám věnuje jděte ihned nainstalovat na jeřáb, který je hned pod Lumbarem (stačí vložit do jeřábu). O svém úspěchu informujte trpaslíka Olapa a samozřejmě i kapitána. Odměnou vám vedle zkušeností bude i nový úkol.

Druhý úkol je taktéž roznáškového typu. Jděte na západ palisád a promluvte si s lučištníkem (obrázek). Řekne vám, že potřebuje šípy a pošle vás za městskou obchodnicí. Předtím, než se vydáte do města, vyzpovídejte Caulder poflakujícího se u katapultu hned pod lučištníkem. Přesvědčte ho, že potřebuje pomoc a sežeňte mu kladivo (obyčejné válečné kladivo stačí, můžete ho koupit v obchodě). Nyní jděte do obchodu ve městě (jižní část) a promluvte s prodavačkou. Donuťte ji, aby vojákům vydala potřebné šípy. Pokud ji nepřesvědčíte slovně, budete muset zaplatit. Pro jistotu pak zajděte na palisády a zeptejte se lučištníka, jestli dostal zásilku. Jako vždy zajděte ke kapitánovi a připravte se na nový úkol.

Třetí úkol představuje procházku růžovým sadem. Stačí zajít za šíleným knězem Koluhmem a pořádně ho proklepnout. Je třeba, aby s ním mluvila postava s vysokou inteligencí! Cílem dialogu je vytáhnou z Koluhma popsaný svitek a ten pak doručit kapitánovi.

Čtvrtý úkol vás zavede zpět do hospody v docích. Musíte přesvědčil partu dobrodruhů, aby okamžitě přispěchali na pomoc městu. Stačí se zmínit o tom, že pokud ihned nepřijdou budou obviněni ze zrady a spiknutí se s Phaenem. Kdyby se vám to náhodou přesto nepodařilo, můžete je klidně zabít.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jakmile dorazíte ke kapitánovi palisád, začnou se dít věci (obrázek). Město v ten okamžik napadnou skřeti a vy budete muset odrazit tři početné skupinky útočníků. První z nich velí vrrčí jezdec, druhé válečník a třetí zaklínač. Kdybyste potřebovali uzdravit, můžete požádat o pomoc kněze bydlícího u kapitána. Po odražení útoku si promluvte s kapitánem a pak zajděte informovat Ulbreca. Řekne vám, jaká je situace a zadá nový, tentokrát mnohem náročnější úkol. Budete muset zničit skřety přímo v jejich pevnosti! Předtím, než opustíte skrze palisády město (východ je na severozápadní straně lokace), si doplňte zásoby a odpočiňte, začne přituhovat (obrázek).

Kapitola první

 U šerngarnského brodu

- Zachránit druida Dereta.
- Vybít orky u Deretova domku.
- Osvobodit Sabrinu.
- Rozdrtit číhající orky.


Hned po vstupu do nové lokace se do vás pustí partička natěšených orků (obrázek). Spráskejte je hezky do kuličky. Buďte na pozoru před nepříjemnými šamany, pokladači sudů a pak těmi orky, kteří je zapalují! Naštěstí těmito explozivními sudy ohrozí zpravidla více sebe nežli vás. Opatrně postupujte dál na sever až se dostanete k menšímu tábořišti. Zde osvoboďte druida Deretha a řekněte mu, že jste již všechny orky před jeho domkem zabili. Pokud ne, tak jděte doleva a zameťte mu před prahem. Následně vás poprosí osvobození jeho ženy Sabriny. Na místě, kde jste ho našli, zničte dřevěné poleno a vraťte se zpět na začátek.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jděte nově otevřenou cestou a pak se vydejte na západ, skrze nastražený sud. Cestou koste orky a na konci chodbičky osvoboďte Sabrinu (obrázek). Nabídněte ji, že ji doprovodíte domů a získáte zkušenosti navíc. Řekne vám o pasti, kterou si na vás orkové nachystali a teleportuje se domů. Jděte k Derethovu domku, promluvte si s ním a shrábněte odměnu.

Nyní se vydejte cestičkou, kterou vám otevřela Sabrina a pobijte všechny číhající orky. Vraťte se zpět na místo, kde bylo velké dřevěné poleno a projděte dál na sever. Opět se zjeví náčelník orků Torak, pošle na vás svoji smečku. Po jejich udolání pokračujte dál směrem k „malebné“ vesničce.

 Vesnička

- Osvobodit vesničany.
- Zabít náčelníka orků Toraka.
- Porazit Vreka a vrátit kněžce meč.


Tradičně vás v nové zóně přivítá regiment rozzuřených orků, které musíte nejprve překonat. Znenadání se na místo teleportuje neznámá kněžka, které troll ukradne meč. Po boji s ní promluvte a přislibte pomoc s hledáním meče.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Na východě vás osloví kněžka Kaitlin a poprosí o osvobození vesničanů. V jednom ze zbořených domků seberte lektvar neviditelnosti a kopněte ho do sebe. Nepozorovaně se protáhněte do orčí pevnosti a otočte kolesem vlevo, čímž otevřete bránu k zajatcům. Jděte je ihned osvobodit a cestou pobijte hlídkující orky (obrázek). Informujte Kaitlin o svém úspěchu a tentokrát vás poprosí, abyste zabili náčelníka orků Toraka. Udělejte, oč vás žádá a vypráskejte mu kožich. Následně se opět vraťte za Kaitlin a shrábněte další odměnu. U chlapíka vlevo si můžete koupit vybavení a prodat to, co nepotřebujete.

Každopádně pokračujte skrze pevnost dál a vstupte do jeskyně. Uvnitř zničte sliz a zombíky a nakonec se utkejte s Vrekem. Ovšem pozor, někteří slizáci jsou imunitní vůči nemagickým útokům a k jejich zranění potřebujete alespoň +1 zbraň. Až bude Vrek ležet na zemi, hoďte na něj olej plamene nebo začarujte ohnivé/kyselinové kouzlo. Z jeho truhly seberte ukradený meč a běžte ho vrátit kněžce. Pakliže jste osvobodili vesničany, Deretha, Sabrinu a nakonec odmítli odměnu, svůj parádní meč vám věnuje. Tak či onak, nakonec skrz vesničku projděte severní branou dál a pokročte do nové zóny. O tom, co vás čeká tam, si však povíme v další části návodu příští týden, stejně jako recenzi české verze hry.

Stáhněte si: Trailer, Patch, Cheaty, Screenshoty

Související články: První dojmy, Novinky, Recenze prvního dílu Icewind Dale (7/2000)

 
Musli
připravil: jd


 
 
Smarty.cz

Nejnovější články