Autor: McMichal Publikováno: 10.června 2006 |
![]() Nové schopnosti Agenta 47 - Otevření dřevěných dveří střelbou z brokovnice do místa s klikou. - Lezení po svisle připevněných trubkách/okapech. - Ukrytí těl do beden/mrazáku. - Po vyndání z inventáře schovává Hitman malé zbraně za zády, aby nevzbuzoval pozornost. - Náhled klíčovou dírkou ve dveřích. - Schování se do skříní. - Braní osob jako rukojmí (ala Splinter Cell); možné pouze s jednoruční zbraní. - Vylézání na krabice, zídky a jiné nižší objekty. - Používání magnetických karet. - Využívání běžných předmětů k vraždění (např. kladivo, šroubovák). - Odlákání pozornosti osob hozením mince. - Možnost házení veškerých předmětů (využijete především u nožů). - Vraždy, které vypadají jako nehody (často za použití bomby, nebo strčení z balkónu). - Chvaty beze zbraně, které oběť uvedou do bezvědomí. - Strkání osob přes zábradlí nebo ze srázů a schodů. - Uškrcení osob ve výtahu vytáhnutím pomocí struny do výtahové šachty. - Bedny ICA blízko startu každé mise (kromě první), ve kterých naleznete větší zbraně, které jste si na misi přibrali. - Plížení se těsně u zdi podél římsy (ala Solid Snake). - Prolézání otevřenými okny. - Vypínání světel ve většině místností jednoduše vypínačem, nebo střelbou do žárovek. - Strkání do postav holýma rukama zepředu i zezadu. - Zpomalení času při minimu života, kdy máte ještě šanci přežít, ale jakákoliv další kulka vám to zamezí. Dopad důkazů na příští mise Jak už zmínila recenze, ve hře je nově zabudovaný bodový systém, který hodnotí vaší neomalenost v jednotlivých misích a na konci každé tyto trestné body sečte. To napomáhá lidem v dalších misích poznat váš obličej a prokouknout tak váš zlý úmysl. Pokud se tedy necháte zachytit průmyslovou kamerou nebo vás třeba nějaký civilista uvidí při činu, na konci mise v novinách uvidíte svou fotku, která je věrná vaší skutečné podobě jen tak, jak vysoká je hodnota nasbíraných trestných bodů. Čím je fotka podobnější, tím spíše vás v dalších misích poznají. Tyto své prohřešky lze však na konci každé misi redukovat pomocí následujících úplatků: ![]() Chování umělé inteligence NPC postavy v misích jsou natolik chytré a hlavně podezřívavé, že si vás nejen prohlížejí od hlavy k patě, když jdete kolem nich, ale pozastavují se nad vším, co se jim zdá neobvyklé a vaše přítomnost je dokáže zcela odvést od jejich rutinní činnosti. Stačí, abyste se u někoho jen zastavili a už jste získali jeho pozornost, nemluvě o tom, když vás někdo uvidí plížit se, sbírat zbraně, nebo třeba lézt kam nemáte. Naproti tomu se strunou se můžete procházet klidně připravenou v ruce, je totiž vcelku nenápadná a držíte-li ji jen v jedné ruce, nevypadá ani jako zbraň, stejně jako další na první pohled nenápadné předměty jako je šroubovák, kladivo, nebo třeba nastřelovací pistole na hřebíky. Nesmíte ovšem ve večerním obleku svírat v ruce kladívko, ale nosit v ruce jen takové věci, které se hodí k danému převleku. Pokud tedy půjdete v montérkách opraváře mezi ostatními s kladívkem, které nebude zakrvácené od krve, nebude vás nikdo podezřívat ze zlého úmyslu. Jakmile dojde na prozrazení, civilisté začnou buď utíkat na nějaké odlehlé místo co nejdále od vás nebo prosit o slitování. Často ale nezůstanou úplně pasivní, a tak upozorňují strážné na vaši přítomnost, ukazují směrem, kam běžíte a někteří z nich mají dokonce tolik odvahy, že berou zbraně po padlých strážných a snaží se vás zlikvidovat sami. Příslušníci policie, ochranky nebo jiné ozbrojené chásky jsou o to podezřívavější. Stačí i v převleku strážného chvíli u někoho stát, nebo se chovat podezřele už jen tím, kam kráčíte, a máte na krku zákeřné pronásledování. To doprovází svolání ostatních (často vysílačkou), využívání rohů při střelbě či skrčení se a palba za pohybu. Pokud už se vám podaří někoho odzbrojit, dotyčný sice zvedne ruce nad hlavu, ale při první příležitosti vezme zbraň ležící opodál a nehledě na to, že na něj celou dobu míříte, hrdinně se vás pokusí zneškodnit. Za vrchol umělé inteligence považuji fakt, že pokud strážní uvidí na podlaze krev, následují další krvavé stopy, které mrtvola zanechává, když ji odtahujete na jiné místo. Ačkoliv i protivníci musí nabíjet, zásobníky jim nikdy nedojdou a na bezprostřední blízkost nemají žádný ostych použít pažbu své zbraně. Co se vám nikdy ovšem nestane, je to, že by některý z ozbrojených strážných zpanikařil nad padlými těly svých kolegů a dobrovolně složil svou zbraň. Jediný případ, kdy po vás ostatní přestanou pálit je, když si vezmete někoho jako rukojmí, v tom případě byste museli jedině začít střílet první, nebo se k nim otočit zády. Stupeň podezření lze najít v levé dolní části obrazovky hned vedle sloupce se zdravím. Vhodné je, když je sloupec prázdný, případně se zeleně táhne vzhůru. Jakmile přejde přes polovinu, zežloutne a strážní už se budou mít na pozoru / vytáhnou své zbraně. Když to přeženete, sloupec se naplní a zčervená, ale pokud se vám podaří strážným někam schovat, časem opět sloupec zezelená a jeho hodnota klesne. Před zahájením mise Mise lze řešit hned několika různými způsoby a je jen na vás, kterou se vydáte. Návod ukazuje nejlepší možnou cestu (s docílením hodnocení „Silent Assassin“) spolu s několika dalšími zajímavými alternativami, nicméně díky detailním mapkám s vyznačenými důležitými a pomocnými body se můžete vydat i cestou vlastní. Na začátku každé mise jsou umístěny nápovědy, které se nacházejí přímo ve hře a za které je třeba platit penězi vydělanými v předchozích misích (nápovědy si lze kupovat po stisknutí klávesy „B“ a zvolení položky „Buy intel“). Za každou z nich zaplatíte 3500$ a jejich počet se liší misí od mise. Za vydělané peníze také lze nakoupit mnohá vylepšení ke zbraním a doplňky jako lepší dalekohled, lahvičku na doplnění zdraví, nebo neprůstřelnou vestu. Ani jedna z těchto věcí však není nutná k dokončení kterékoliv mise. Mise 1: Death of Showman Z mola se vydejte na pevninu (vylezte v místě s lavičkou) přímo před bránu zábavního parku, kde počkejte, než vás přijde vyzpovídat strážný o vašem záměru. Nalevo vejděte dveřmi do bývalého obchodu s upomínkovými předměty, před dvěma strážnými za sklem vyberte z inventáře minci a hoďte ji z bočního okna na plakát čerta (čím déle klávesu pro házení „G“ držíte, tím dále dohodíte). Tím dokonale oba strážné odlákáte a zároveň rozdělíte, tudíž budete mít snadnější okolo nich neslyšně projít, případně je oba odstranit. Naproti přes nádvoří je vchod do divadla, kde jeden z dalších chlapíků vězní jakéhosi právníka. Protože je k vám zády, stačí se k němu připlížit a strunou ho vyřídit, případně střelte (zbraní od předešlých dvou gangsterů) do kanystru, jež drží v ruce (na vyšší obtížnost musíte vícekrát) a zabijete oba. Napravo od pódia je dřevěná stěna, po které se dá vylézt. Nahoře přeskočte na druhý balkón ke dveřím, za nimiž najdete brokovnici. Pokud se přikrčíte u následujících dveří a prozkoumáte, co je na druhé straně pomocí klíčové dírky, zjistíte, že hned v další místnosti je pár gangsterů. Zde se boji nevyhnete, a tak můžete buď zámek nářadím odemknout, nebo brokovnicí v místě kde je klika odstřelit. Mrtvá těla ukryjte do mrazáku a bedny v místnosti a sami se schovejte se do skříně. Jakmile škvírou uvidíte, že dovnitř vešel muž v bílém saku, který si začne hamižně cpát bankovky na stole do kapes, vylezte ze skříně a zezadu ho libovolným způsobem eliminujte (do skříně je zabodnut kuchyňský nůž, který můžete použít). Oblečte si bílé sako, ze země seberte kartu, kterou v rozčarování upustil a tu použijte na elektronický zámek hned u dalších dveří. ![]() V obleku můžete kolem dalších gangsterů bezpečně projít až do místnosti po levé straně. Do tácu s jídlem na zemi schovejte pistoli (zbavte se nože, pokud ho máte), popadněte tác a pokračujte s ním až k prohlídce, kde vás gangster prověří detektorem a poté vás nechá projít (v případě, že u sebe máte zbraň, jednou vás vyzve, abyste se jí zbavili. Půjdete-li za ním podruhé se zbraní, už tak tolerantní nebude). Pomalu vejděte do výtahové šachty (zprava si ještě můžete vzít kladivo jakožto zbraň na vyzkoušení) a opraváře za použití struny vytáhněte na střechu výtahu. Vezměte si od něj zbraň a seskočte dolů, kde hned na rohu vypněte proud ve skříňce na stěně. S vypnutým světlem se snadno vyhnete, případně tiše zlikvidujete tři gangstery (kladívko se dá použít jako smrtící zbraň také hozením na hlavu), v případě střelby ovšem dejte pozor na vznětlivé kanystry. ![]() Jakmile máte hotovo, jděte zpět k žebříku, ale neslézejte po něm dolů, místo toho po straně projděte dveřmi ven. U protržené podlahy slezte bezpečně po trubce a vydejte se do dveří od kanceláře, nad kterými je nápis „Office“. Pod schody můžete jednak do pouzdra uložit odstřelovačku a pak sebrat smrtící injekci. Vyjděte po schodech o patro výše a počkejte, než sekretářka domluví s gangsterem, na něhož můžete použít zdejší hasicí přístroj, nebo ho jednoduše vystrčit z okna, jakmile přistoupí k zábradlí. Vejděte do kanceláře Pana Clarence a zatímco se vybavuje se sekretářkou, vyndejte si injekci s jedem a použijte ji na pití na stole (zamiřte injekcí přímo na pití a pomocný kříž pro zacílení zčervená), následně se schovejte do skříně a počkejte, až se sekretářka napije. Nyní máte zcela volný přístup do vedlejší místnosti, kde byste sice mohli eventuálně ze zdi sebrat basebalovou pálku a použít jí na Clarence, ale udělejte to přeci jen trochu profesionálněji, jak se na vraha z povolání sluší a patří. Vezměte tedy obtloustlého podnikatele jako štít, doveďte ho až k balkónu, kde byl strážný s hasicím přístrojem a shoďte ho přes zábradlí. Tím docílíte vraždy, která se bude podobat nešťastné náhodě. Z místnosti, kde jste našli Clarence, vylezte oknem ven, seberte z pouzdra nálož i s detonátorem a pokračujte naproti do dalšího otevřeného okna. Připevněte nálož na uchycení lustru a detonátorem ji odpalte. Zabijete tak 2 – 3 gangstery (v závislosti na tom, zda odpálíte nálož před, nebo až po potrestání jednoho z gangsterů svým bossem) a v přízemí nalevo od postele najdete exit. Mise 2: A Vintage Year Úkoly - Zabít Dona Fernanda Delgada - Zabít Manuela Delgada - Uniknout z vinohradu Nápověda - Prohlídka vinného sklepa může být zajímavá především v nalezení případných pastí. - Říká se, že Manuel rád provází přátele po vinném sklepě. - Vstup do tajné laboratoře je někde ve vinném sklepě. - Vnitřní prostory jsou dobře hlídány strážnými. Obyčeje cílů - Don Fernando se zásadně zdržuje v nejhonosnější budově celého sídla a to v prvním patře, kde střídavě hraje buď na violoncello, nebo se chodí dívat do vedlejší místnosti z balkónu na vodopád. - Manuel je trochu živější, a tak ho najdete buď se vybavovat na oslavě před vinným sklepem, nebo jde přímo do sklípku a to buď ukázat svému příteli produkci drog v tajné místnosti, nebo si chodí šňupnout bílý prášek (a určitě to nebude cukr nebo mouka :) ze stolu v jedné z místností, kudy prochází turistická prohlídka. Zajímavé také je, že Manuel často chodí vedle schodů buď si zavazovat boty, nebo se svým přítelem poklábosit v soukromí. ![]() Ideální cesta Vydejte se doleva podél zídky, až za rohem uvidíte staré zrezivělé a navíc nepojízdné auto. Jakmile bude strážný opodál otočen na druhou stranu, vylezte nejprve na záď automobilu, z ní poté na střechu kabiny a konečně na střechu domu. Na střeše dávejte pozor, aby vás neviděl nikdo zevnitř ani zvenku sídla. Trhlinou ve střeše vpadněte do skladiště a počkejte na jednoho z pracovníků, který si sem pravidelně chodí zavazovat tkaničku u boty. Toho nejlépe nadopujte anestetiky z injekce, převlečte se za něj a tělo můžete uklidit do bedny v rohu. ![]() S tímto oblekem snadno vyjdete ze skladiště okolo stráží. Zamiřte nalevo od vchodu honosné vily s vojákem u hlavního vchodu. Přede dveřmi do kuchyně je okap, po kterém nepozorováni vylezte na střechu, kde vnikněte otevřeným oknem přímo do místnosti s Fernandem, kterého máte za úkol zlikvidovat. Ten vždy buď hraje na violoncello (což slyšíte už z přízemí domu), nebo jde k balkónu, kde k němu stačí přijít a strčit ho, čímž docílíte vraždy, která bude vypadat jako nehoda. Následně zamiřte do vinného sklepa. Jakmile strážný u vchodu půjde na obhlídku dolů po schodech, připevněte na zábradlí nálož v místě, kde je přivázán provaz od sudů. Jakmile Manuel sám, nebo se svým přítelem půjde stranou do kouta hned vedle schodů, stiskněte detonátor (musíte být v blízkosti bomby, nejlépe za sudy dole (obrázek), abyste svůj cíl viděli, venku už vám nebude fungovat). ![]() Teď už stačí jen pohodlně dojít dolů do jeskyně blízko vodopádu, kde je vzhůru pouze jeden voják ze dvou a toho pro radost můžete strčit do vody (v uniformě vojáka/pracovníka vás zde nechají volně chodit). V jeskyni je přichystané letadlo, kterým oblast opustíte. Do jeskyně vedou hned dvě cesty, při čemž jedna vede skrze výtah v tajné laboratoři uvnitř vinného sklepa a druhá vede po úzké cestě podél útesu, kterou najdete hned za nepojízdným džípem z levé strany vně sídla. Pokud nechcete zbytečně přijít o část (i když dost zanedbatelnou) z vydělaných peněz za splnění úkolů, do letadla nastupte ve svém původním černém obleku. ![]() 1) Využití zmatku ![]() 2) V obleku strážného ![]() 3) Zadní vchod ![]() Mise 3: Curtains Down Úkoly - Zabít Alvara D´Alvade - Zabít Richarda Delahunta - Opustit operu Nápověda - Bedny s nářadím nejsou kontrolami prohledávány. - V budově je dobře hlídaná výtahová šachta vedoucí ze suterénu přímo na pódium. - Hlavní herci během pauz chodí nacvičovat svou roli do svých pokojů. - Masivní lustr je připevněn k podlaze podkroví. - Na pódium smějí pouze herci. - Pouze technici-osvětlovači mají přístup do místnosti s osvětlením. - Přímo nad pódiem je konstrukce se světly, která může být užitečná. - Rekvizita zbraně je přesnou kopií pistole z první světové války. Obyčeje cílů - Alvar D´Alvade je pyšný operní pěvec, který ze své vlastní místnosti, kterou má označenou zlatou hvězdou, chodí pouze po zaznění signálu zkoušet svou roli na pódium a o pauze se odebírá zpět do svého pokoje, kde se rád promenáduje před obrovským zrcadlem. - Richard Delahunt je přítel zmíněného operního pěvce, který sleduje zkoušku z VIP místa přímo naproti pódiu v patře. Stráží ho těžce ozbrojená ochranka v oblecích a jediné, co ho přiměje opustit své místo, je smrt jeho přítele. V takovém případě seběhne dolů uličkou mezi sedadly, ve které zakopne a jakmile dorazí na pódium, rozpláče se jako malé děcko. Jeho ochranka je mu při tom stále v patách. Ideální cesta Vejděte do vstupní haly a nalevo u recepce si vyzvedněte zbraň z obleku. Počkejte, než napravo za recepcí půjde opravář v zeleném nesoucí krabici s nářadím, kterou si položí ještě před WC. Jakmile vejde na toaletu, jděte za ním, nejlépe injekcí ho uspěte, převlečte se za něj a tělo hoďte do přichystané bedny hned vedle mísy. Jakmile WC opustíte, jděte k červené bedně na nářadí, vložte do ní pravou zbraň z první světové války (kterou jste získali z obleku na recepci) a bednu popadněte. ![]() ![]() V obleku opraváře se ovšem nemusíte ničeho bát, tudíž jednoduše vejděte do dveří se stříbrnou hvězdou na zdi a uvnitř se schovejte do skříně. Jakmile herci odzkouší scénu se zastřelením (konec zkoušky uvidíte v rozdělené obrazovce), vydají se oba do svých šaten. Poté, co herec odzkouší svou roli ještě v místnosti, odejde a pistol nechá na stole. Vylezte ze skříně a pistole vyměňte. Chvilku potrvá, než se scéna bude opakovat, a tak se zatím vydejte do zákulisí dvojitými dveřmi podél stěny od strážného v obleku. Vystoupejte po schodech až nahoru na lešení a jděte dále dozadu, kde na vrcholu kopule umístěte nálož. Na konci kopule slezte po žebříku a prolezte dírou v podlaze. Odtud máte ideální výhled na celý sál včetně hlediště. ![]() Teď už stačí jen vytáhnout detonátor a počkat, než bude operní pěvec ve scéně skutečně zastřelen (raději se přikrčte ke kryté části zábradlí, aby vás zezdola někdo náhodou nezahlédl). Jakmile se na to přijde, poběží váš druhý cíl uličkou přímo k pódiu. Naneštěstí pro něj, uprostřed uličky zakopne přesně v místě, kde spadne lustr (obrázek), jakmile ho odpálíte. Oba cíle jsou tedy zlikvidovány formou nehod a vy se můžete odebrat k hlavnímu východu z operní budovy (začátek mise). Alternativní cesty: 1) Hřebíkování ![]() Hned u láhve, kam jste aplikovali jed, leží nastřelovací pistole na hřebíky (která je mimochodem nenápadná, při střelbě na hlavu velmi účinná a navíc se spoustou nábojů). Seberte ji a šachtou výtahu vylezte až k pódiu, kde máte ideální střeleckou pozici na operního pěvce přivázaného u kůlu. Toho ovšem střelte, až scéna dojde ke svému vrcholu, kdy herec namíří na druhého repliku zbraně a vystřelí, nikdo si tak nevšimne, že další rána vyšla ještě odjinud. Jakmile někomu dojde, že operní pěvec svou smrt nepředstírá, seběhne přímo na pódium váš druhý cíl, kterého z téhož místa velmi snadno zastřelíte a všichni okolo budou úplně zmatení, co se to děje. Pokud přímo nevykouknete na pódium, měli byste se nyní bezpečně vrátit k východu. ![]() Sotva vejdete do vstupní haly, shromáždí se před schody skupinka lidí s policistou v čele. Jakmile se k němu přiblížíte, nabídne vám, abyste se připojili k prohlídce. Uděláte-li to, nejen že se podíváte beztrestně přímo do sálu, kde se nacvičuje, ale jakmile vás dovede do druhého patra, nechá vás chvíli o samotě s tím, že si musí na chvíli odskočit. Sledujte policistu do místnosti, kam jde, aby si zakouřil a zde ho uspěte injekční stříkačkou. Vezměte si jeho uniformu (místnost je zbrojnicí, takže můžete pobrat také pár zbraní) a jakmile místnost opustíte a vrátíte se ke skupince, půjdou všichni za vámi. Hlouček vás bude následovat tak dlouho, dokud je to bude bavit, případně, dokud vám budou stačit krokem. V této uniformě vás pak pustí na většinu míst. ![]() 3) Práce osvětlovače ![]() Nyní projděte suterénem zpět do vstupní haly na úplný začátek a odtud pokračujte po schodech do druhého patra. Uprostřed chodby jsou dveře na magnetickou kartu, kterou vlastníte a odtud pohodlně odpalte detonátorem nálož (pokud jste si nekoupili větší dosah detonátoru před misí, pak nálož musíte odpálit odjinud - z větší blízkosti), když bude operní pěvec na scéně. 4) Vedlejší role ![]() V příští části návodu se za týden oblékneme do slušivého županu, abychom zapadli mezi ostatní pacienty v moderně vybavené klinice, zasáhneme do programu na ochranu svědků a zabráníme atentátu na amerického ministra vnitra během noční slavnosti v rušné ulici velkoměsta. Stáhněte si: Demo, Trailery, Videa, Cheaty, Patch... Související články: Recenze, Preview, První dojmy, Novinky, Hitman: Contracts recenze, Hitman 2: Silent Assassin recenze, Hitman: Codename 47 recenze |
McMichal | |
autorovi je 22 let a studuje na vyšší obchodní podnikatelské škole; vedle her se věnuje se bojovému umění a kreslení manga stylu; jeho nejoblíbenější herní sérií je Final Fantasy |